Edge 605 vragen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
berry77
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 18:44
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 29sl

Goedenavond,

Na wat speurwerk over GPS heb ik de stap gemaakt om GPS te gaan gebruiken:), om eerst te testen heb ik via Marktplaats een Garmin Edge 605 gekocht.
Heb via openfietsmap de west europa kaarten erop gezet en al wat lopen stoeien met routes van internet en tracks in Garmin Basecamp.

Heb nog wel wat vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen
- Kan ik beter de tracks inladen in de GPS en dan opvragen met navigeren, of al een route laten maken van de tracks in basecamp en dan
inladen in GPS en daar opvragen met navigeren ?
- Als ik de een route gemaakt heb in basecamp van track spoor en ik wijzig de naam dan krijg ik deze naam op mijn gps te zien als ik hem opvraag (zie foto) , ik vind dit erg onoverzichtelijk hoe kan ik dit veranderen, na veel zoeken nog niet gelukt

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en andere tips/opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom :)

Grt

Berry


Afbeelding
Altijd zin in mountainbiken
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Altijd tracks, had je al kunnen lezen.
Die labels zal je wel kunnen verkleinen bij de beeldscherm instellingen van je 605.
berry77
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 18:44
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 29sl

Walter schreef:Altijd tracks, had je al kunnen lezen.
Die labels zal je wel kunnen verkleinen bij de beeldscherm instellingen van je 605.
top antwoordt hier kan ik verder mee ppffff
Altijd zin in mountainbiken
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je antwoord zal wel sarcastisch bedoeld zijn.
Maar wat snap je niet dan ?
Snap je niet dat je beter tracks dan routes kunt gebruiken, snap je niet dat hierover al heel wat geschreven is op dit forum, of snap je niet dat je in de display instellingen kunt instellen hoe groot die labels worden weergegeven ?
Hier alvst de manual.
Garmin manuals zijn niet altijd even duidelijk, dus dit staat er niet in, maar je kan ergens instellen hoe groot dit soort labels op het scherm komen.
Probeer "auto" of "small", er zal wel "large" zijn ingesteld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
berry77
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 18:44
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 29sl

ThaSingleTrackMastah schreef:Je antwoord zal wel sarcastisch bedoeld zijn.
Maar wat snap je niet dan ?
Snap je niet dat je beter tracks dan routes kunt gebruiken, snap je niet dat hierover al heel wat geschreven is op dit forum, of snap je niet dat je in de display instellingen kunt instellen hoe groot die labels worden weergegeven ?
Hier alvst de manual.
Garmin manuals zijn niet altijd even duidelijk, dus dit staat er niet in, maar je kan ergens instellen hoe groot dit soort labels op het scherm komen.
Probeer "auto" of "small", er zal wel "large" zijn ingesteld.
Dank je voor je antwoordt, ik vraag dit niet voor niets want heb 1 en andere al uitgezocht voordat ik wat vraag vandaar
Ja in display instellingen heb ik dit niet kunnen vinden vandaar de vraag ..

Waar kan ik lezen of je beter tracks of routes kan gebruiken

Mijn ervaring is dat als ik tracks in mijn GPS laadt en dan navigeer druk dat hij hem dan niet lekker neerzet i.v.m 100 dots, als ik via basecamp de track omzet naar route met 100 dots en dan pas in gps zetten lijkt het beter tegaan maar zeker weten doe ik het niet vandaar de vraag.

Sorry dat ik misschien dit soort vragen stel maar voor jullie zijn dit misschien "makkelijke"vragen maar zoals ik al in mijn eerste bericht zei ik ben vrij nieuw in GPS wereld

Groet
Berry
Altijd zin in mountainbiken
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Track is max 500 punten bij deze Garmins.
Slimme route met navigeerbare kaart (Garmin -> auto route) max 50 punten.
Domme route zonder navigeerbare kaart (Garmin -> off road) = max 250 punten.
Slimme routes met navigeerbare kaart sturen je altijd over paden die de kaart kent, niet over de paden die bedoeld zijn.
Domme routes van 250 punten bestaan uit 249 streepjes tussen de punten.
Tracks kloppen altijd, maar je moet zelf opletten.
Omdat jouw Garmin een limiet heeft van 500 trackpunten moet je tracks "filteren" naar max 500 punten.
Goed idee is om de track eerst in 2 stukken te knippen, heen en terugweg, en dan die beide filteren op max 500 punten.

Die displayinstellingen zal je zelf uit moeten zoeken, maar het kan, echt waar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie