Tipje voor Garmin Etrex gebruikers

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Nee ik hoef dit ook niet. Ik vroeg me alleen af of er iets niet goed was ingesteld op het apparaat, maar het is dus afhankelijk van de kaart. Dit las ik ook net in de handleiding van de Etrex 30x....Ik ga het m'n collega uitleggen. Ikzelf ben ik afwachting van m'n Etrex touch 35 :-D Kan niet wachten om daar mee aan de gang te gaan....Het downloaden van de OpenMTBmappen, Reit Wanderkart en een OSM map is allemaal gelukt en staan nu in Basecamp en op een microSD kaartje. Dacht dat ik daar toch wel genoeg kaartmateriaal aan had :winkie:
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Kun je trouwens, als je oplaadbare batterijen in een Etrex 30x of touch 35 doet, deze ook opladen via de usb kabel met stekker? Ik zat me dat zo te bedenken....of krijgt het apparaat dan een oplawaai uit het stopcontact?
Dit begint nu meer een "Etrex topic" te worden ipv over het "tipje" :winkie:
Pathologisch Mountainbiker
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Nee, kan niet, toestel werkt dan via USB en gebruikt dan geen accu/batterij.

Met een Oregon en een Garmin accu pakket kan het wel. En de Montana natuurlijk.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

ok! Jammer! Ik heb wel een batterijoplader thuis, maar was wel handig geweest :-)
Pathologisch Mountainbiker
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Montferbiker schreef:Misschien hebben sommigen van jullie dit ding al, maar zo niet.....
Ik heb een adapter gevonden voor de fietssteun van de Etrex modellen en misschien ook wel andere modellen die dezelfde montage hebben (ik weet niet welke dit zijn). Met deze adapter past de Etrex op de draaifietssteunen van de Edge modellen en dus ook op de frontmount steunen. Wie dit handig vind, hier is de link om hem te bestellen:

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B017G545 ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja die wil ik wel. Enkel amazon vergt een creditcard en die heb ik niet, en komt er ook niet.
Iemand de houder ook ergens anders gezien? (ik vind enkel Aziatische sites)
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Je kunt bij de Primera winkel een prepaid creditcard kopen, voor eenmalig gebruik dus.

Daarnaast zijn aankopen met creditcards vaak 120 dagen verzekerd, probeer dat maar eens met een iDeal of contante betaling ;)

Een PayPal account kan ook vaak een oplossing bieden.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ik heb momenteel een prijsaanvraag lopen voor een aantal edge-eTrex adapters.
Hiermee kun je gewoon je eTrex gebruiken op alle edge mounts zonder dat je daarvoor de gps voor hoeft aan te passen.
Binnenkort meer info
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bij een extended edge mountain zal ie te zwaar zijn vermoed ik. Voor op het stuur handig. Scheelt een dubbele Mount.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Jurriaan schreef:Bij een extended edge mountain zal ie te zwaar zijn vermoed ik. Voor op het stuur handig. Scheelt een dubbele Mount.
ETrex 30 die ik zelf heb weegt ongeveer 135gram vs Garmin edge1000 van 114 gram(volgens www)
Die 21gram zullen waarschijnlijk niet zoveel uitmaken maar testen ga ik hem zeker
Plaats reactie