polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
ReneBrink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 20:31

FVDD schreef: zo 26 april 2020, 06:53
ReneBrink schreef: vr 24 april 2020, 13:36 Je kunt de V650 middels een 'draadje' of via bluetooth met de telefoon syncen en bij mij verloopt dit altijd vloeiend. Heb niet alle berichten gelezen maar ik ben een tevreden gebruiker en heb 'm nu enkele jaren. Wat betreft het lijntje dat van het pad lijkt ging het bij mij goed nadat ik even gestopt was en er schijnbaar een 'verbeterde' fix werd gecreëerd .
Gewoon even gestopt dan? Werkte bij mij niet... Hoe dichter ik weer bij mijn huis kom, hoe correcter de weergave wel weer wordt. Precies alsof ie enkel binnen een straal van 20-30 kilometer accuraat werkt. Vanuit Polar blijft het voorlopig stil...
'k Denk dat ik je niet verder kan helpen, fiets veel in buitenland (Roemenie) en ook op verschillende locaties in NL en BE (toen er geen Corona was) maar heb tot op heden geen problemen met de V650 betreffende GPS fix en syncen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

FVDD schreef: zo 26 april 2020, 06:53
ReneBrink schreef: vr 24 april 2020, 13:36 Je kunt de V650 middels een 'draadje' of via bluetooth met de telefoon syncen en bij mij verloopt dit altijd vloeiend. Heb niet alle berichten gelezen maar ik ben een tevreden gebruiker en heb 'm nu enkele jaren. Wat betreft het lijntje dat van het pad lijkt ging het bij mij goed nadat ik even gestopt was en er schijnbaar een 'verbeterde' fix werd gecreëerd .
Gewoon even gestopt dan? Werkte bij mij niet... Hoe dichter ik weer bij mijn huis kom, hoe correcter de weergave wel weer wordt. Precies alsof ie enkel binnen een straal van 20-30 kilometer accuraat werkt. Vanuit Polar blijft het voorlopig stil...
Het kan ook aan de locatie liggen.
Ten tijde van Khadaffi op Kreta gefietst. De Libiers hadden stoorzenders voor het gps signaal. Op het zuidelijk deel vh eiland was de afwijking aanzienlijk. (eigenlijk was een gps gewoon onbruikbaar)
Nu zitten er natuurlijk geen Libiers in jouw bos, maar er kan wel iets in de buurt zijn dat de plaatsbepaling in de war stuurt.
(Misschien een 5G mast ? :tong )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kun je de V650 opladen tijdens het gebruik?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

(even uit de mottenballen aangezien er 'nieuws' is...)

Om een V650 met je computer te synchroniseren heeft Polar zijn FlowSync software. Je kunt je gereden ritten ook draadloos via je smartphone en de Polar Flow App synchroniseren, maar voor software updates, firmware factory reset EN het uploaden van GPX routes naar de V650 is FLowSYnc nodig.

Mac gebruikers moeten vanaf nu even 2x nadenken .... Polar Flow SYnc is namelijk niet compatibel met de laatste versie van MacOS, Big Sur genaamd. Polar gaat, zoals ze zelf melden, deze software ook niet meer compatibel maken.

Dat betekent dus dat je als Mac gebruiker een paar opties hebt:
1. Je computer niet upgraden naar Big Sur
2. Geen routes uploaden naar je V650
3. Een additionele Windows PC erbij
4. Stoppen met je V650 cq het Polar platform verlaten en naar een andere fabrikant overstappen.

Heel jammer dit. Mijn V650 doet het nog prima, maar de eerste 3 keuzes zinnen mij niet echt. :((
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Via mijn android telefoon heb ik afgelopen zomer een gpx gesynced met de polar v650.

Dus via website op telefoon de gpx geupload en toen via die kansloze polar flow app gesynced en de gpx werd overgezet.
Dus probeer eens om je route te uploaden op je mac en dan te syncen met je iphone (als je je mac al naar big sur hebt geupdate).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan heb je alleen nog het probleem dat je geen andere kaart naar je V650 kan sturen.

Ik ben dol op apple.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Die optie een Wndows pc te gebruiken is ook niet fijn.
Die Flow-software krijg ik namelijk niet eens goed werkend op Win10. Alles werkt 1 maal en dan niet meer. Moet je alles verwijderen en opnieuw installeren zodat je weer 1 maal kunt syncen.

Ook is de V650 niet meer te koop bij Polar. Mijn apparaat werkt nog goed.
Maar ik hoop dat ze wel een nieuwe versie gaan uitbrengen, want ik hoor bijna alle Garmingebruikers klagen over hun apparaat.
Terwijl ik alleen maar problemen heb met de software en Win10. Op Win7 werkt het al jaren zonder probleem.

Nu sluiten ze ook nieuwe software van Apple uit. Waarom? Is het zoveel anders dan hun vorige versie?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je moet de Bonjour-service activeren dan werkt het wel.

Windows toets
Typ: services of serv
Ram op enter
Zoek bonjour in de lijst
Rechtermuis op bonjour
Kies voor starten

Dan Polar flow klikken en je Polar gaat syncen.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Elvander schreef: ma 7 december 2020, 15:57 Je moet de Bonjour-service activeren dan werkt het wel.

Windows toets
Typ: services of serv
Ram op enter
Zoek bonjour in de lijst
Rechtermuis op bonjour
Kies voor starten

Dan Polar flow klikken en je Polar gaat syncen.
Dit ga ik proberen hopelijk werkt het bij mij ook.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die bonjour service is apple software en was bij de vorige appel update ook al de reden dat polar niet werkte onder windows en apple.

Wellicht kan je een scriptje maken dat wordt uitgevoerd zodra je de.polar aankoppelt. Dat scriptje start dan eerst de b.service en daarna polardlow.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

in mijn geval ben ik zelf dat scriptje...... :-{

Niet genoeg programmeerskills in huis hier helaas
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Komt Polar nog met nieuwe fietsdevices? Dan op korte termijn als de software nu niet meer ondersteunt wordt.
Ik krijg de indruk dat Polar volledig in zet om watches.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb die indruk ook, dat ze dit platform in ieder geval verlaten. Dat is logischer dan heel MacOS niet meer ondersteunen.

Ik kijk het nog heel even aan en dan vrees ik toch dat ik voor optie 4 ga. 'Vrees' want mij beviel de V650 ten zeerste.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 7 december 2020, 17:02 Komt Polar nog met nieuwe fietsdevices? Dan op korte termijn als de software nu niet meer ondersteunt wordt.
Ik krijg de indruk dat Polar volledig in zet om watches.
Ook de watches moeten synchroniseren met iets.
Zou dat dan alleen met een phone of tablet zijn?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mijn polar synct idd met Tablet of Phone. Ik zou niet weten hoe ik die kan koppelen aan een pc.
Plaats reactie