polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Niek123 schreef: zo 24 februari 2019, 20:40
DvdW schreef: zo 24 februari 2019, 20:32 Hallo,

Ik ben serieus geïnteresseerd in een Polar V650, alleen hij is op veel plekken niet meer leverbaar...... Gaat dit model uit de handel?
Geen idee maar het is wel al een ouder model. Kijk eens naar de garmin edge 520, ik heb zelf de polar maar als ik nu mocht kiezen zou ik voor die garmin gaan 👍🏻
Wat gaf voor jou de doorslag en maakt de meerprijs van de Edge t.o.v. de Polar het waard?
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

DvdW schreef: zo 24 februari 2019, 21:15
Niek123 schreef: zo 24 februari 2019, 20:40

Geen idee maar het is wel al een ouder model. Kijk eens naar de garmin edge 520, ik heb zelf de polar maar als ik nu mocht kiezen zou ik voor die garmin gaan 👍🏻
Wat gaf voor jou de doorslag en maakt de meerprijs van de Edge t.o.v. de Polar het waard?
Ik heb de polar een paar jaar terug gekocht. De reden dat ik voor polar had gekozen was omdat ik al een polar sporthorloge had en ik daardoor met hetzelfde programma kon werken.

Als hij nu vervangen moet worden kies ik voor de garmin omdat ik het scherm van de garmin duidelijker vind kwa helderheid (fijner met gps routes waar ik hem voor gebruik) en omdat ik al verschillende problemen heb gehad met de polar fietscomputer met synchroniseren naar de pc en een android telefoon. Daarbij hoor ik ook niet veel klachten van Garmin gebruikers en de sporthorloge van polar gebruik ik nu toch niet meer...

Maar de polar is zeker niet verkeerd hoor. Zolang het synchroniseren met de pc goed blijft gaan ben ik er nog altijd blij mee.
wesleykock
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 12 december 2003, 11:43
Mijn mountainbike: Rotterdam

Hmmm mensen,
In Polar Flow zit de mogelijkheid om een trainingsprogramma te maken bv obv hartslag.
Echter na synchronisatie doet de V650 niets met je creatie vanuit Polar Flow.
Ben ik de enige die hiermee worstelt? Is toch raar dat je een trainingsprogramma op Polar Flow kan maken maar niet mee kan trainen op de V650..???
Ride or Die....
Vosje82
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 2 november 2019, 11:04

Hallo,

Zoals ik al eerder hier lees zijn er meer gebruikers die afstand verschillen hebben met de V650 tov andere metingen. Als je een snelheidssensor plaats los je dat verschil daar dan ook mee op of maakt dat niets uit? En werkt de hartslagband ook nog als er een snelheidssensor bij op komt?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vosje82 schreef: za 2 november 2019, 11:36 Hallo,

Zoals ik al eerder hier lees zijn er meer gebruikers die afstand verschillen hebben met de V650 tov andere metingen. Als je een snelheidssensor plaats los je dat verschil daar dan ook mee op of maakt dat niets uit? En werkt de hartslagband ook nog als er een snelheidssensor bij op komt?
Een sensor op het wiel is nauwkeuriger dan dezelfde meting door GPS, vanwege bochtjes afsnijden door de meetresolutie van de GPS meting. Dus een snelheidssensor plaatsen helpt daar in. Ik merk dat als de snelheidssensor niet gepaired is (of batterij op), dat mijn gemiddelde snelheid volgens de GPS een stuk lager ligt dan met snelheidssensor. De hartslagband werkt dan nog steeds. Je kunt een aantal sensoren aansluiten: hartslag, snelheid, cadans.
Vosje82
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 2 november 2019, 11:04

zonoskar schreef: ma 4 november 2019, 17:39
Vosje82 schreef: za 2 november 2019, 11:36 Hallo,

Zoals ik al eerder hier lees zijn er meer gebruikers die afstand verschillen hebben met de V650 tov andere metingen. Als je een snelheidssensor plaats los je dat verschil daar dan ook mee op of maakt dat niets uit? En werkt de hartslagband ook nog als er een snelheidssensor bij op komt?
Een sensor op het wiel is nauwkeuriger dan dezelfde meting door GPS, vanwege bochtjes afsnijden door de meetresolutie van de GPS meting. Dus een snelheidssensor plaatsen helpt daar in. Ik merk dat als de snelheidssensor niet gepaired is (of batterij op), dat mijn gemiddelde snelheid volgens de GPS een stuk lager ligt dan met snelheidssensor. De hartslagband werkt dan nog steeds. Je kunt een aantal sensoren aansluiten: hartslag, snelheid, cadans.

Oké top. :-q :-q Dank voor de informatie. Dan ga ik dat maar eens aanschaffen.
bofski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 6 februari 2020, 19:08

Hoi,
De laatste tijd rijd ik meer langs mijn route die ik gedownload heb dan erop. Daardoor loopt de volglijn soms tot op de rand van mijn scherm en is het soms te laat opgemerkt of we links/rechts moeten.
Kan iemand me daar mee helpen dat ik terug mooi de volgroute kan volgen zoals voorheen?
Ook omkeren van rijrichting . Bestaat er een manier dit sneller te kunnen?
Mvg
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Wat bedoel je?

Is je gps positie niet nauwkeurig of rijd je letterlijk naast je route omdat je bijvoorbeeld een paadje naast het pad van je route gebruikt?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als de track niet nauwkeurig is opgenomen, dan kan je ook naast de track rijden, terwijl je netjes op het pad rijdt ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
FVDD
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 april 2020, 06:21

bofski schreef: do 6 februari 2020, 19:19 Hoi,
De laatste tijd rijd ik meer langs mijn route die ik gedownload heb dan erop. Daardoor loopt de volglijn soms tot op de rand van mijn scherm en is het soms te laat opgemerkt of we links/rechts moeten.
Kan iemand me daar mee helpen dat ik terug mooi de volgroute kan volgen zoals voorheen?
Ook omkeren van rijrichting . Bestaat er een manier dit sneller te kunnen?
Mvg
Ik heb hetzelfde probleem!

Hoe verder ik ben op mijn route, hoe verder de geüploade GPS-track afwijkt van de onderliggende map. Op het platteland kan je zelf nog compenseren, maar in grotere steden met vele wegen is het een stuk moeilijker. Na verloop van tijd (en kilometers) zit de route een twintigtal meter verkeerd. Heel vervelend. Het ligt niet aan de GPS-track zelf, want in Polar Flow volgt ie perfect de wegen (zowel GPX- als TCX-bestanden). Ik heb gelezen dat de V650 beperkt is tot 500 waypoints, maar dit was vroeger geen probleem om de route wel accuraat te blijven volgen. Hopelijk bestaat hier een oplossing voor. Ik heb in ieder geval Polar gecontacteerd en laat hier meer weten als ik iets van hen hoor. Maar mocht iemand in de tussentijd met een fix op de proppen komen: please share.

Thanks!
Doublj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 19:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic Hardtail

Hey ik heb hetzelfde probleem. Zeer irritant. Onlangs een rit van 160km over de weg, maar in 80% van de weg pakt ie de route niet en loopt de rode lijn door huizen en weilanden. Het is een route die een ander heeft gereden. De cursor blijft dan ook niet in het midden maar gaat naar de rand van je scherm, dus kan je niet zien hoe de route verder loopt. Door het scherm aan te tikken, centreert ie wel weer. Overweeg over te stappen naar Garmin. Een maat had dezelfde route in zijn garmin en geen enkel probleem.
Wat omhoog gaat.... gaat ook weer naar beneden
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Hoe sync je je Polar?
Alleen via telefoon of ook via draadje aan pc?
ReneBrink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 20:31

Je kunt de V650 middels een 'draadje' of via bluetooth met de telefoon syncen en bij mij verloopt dit altijd vloeiend. Heb niet alle berichten gelezen maar ik ben een tevreden gebruiker en heb 'm nu enkele jaren. Wat betreft het lijntje dat van het pad lijkt ging het bij mij goed nadat ik even gestopt was en er schijnbaar een 'verbeterde' fix werd gecreëerd .
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

wesleykock schreef: do 3 oktober 2019, 16:02 Hmmm mensen,
In Polar Flow zit de mogelijkheid om een trainingsprogramma te maken bv obv hartslag.
Echter na synchronisatie doet de V650 niets met je creatie vanuit Polar Flow.
Ben ik de enige die hiermee worstelt? Is toch raar dat je een trainingsprogramma op Polar Flow kan maken maar niet mee kan trainen op de V650..???
Dat is een zelf gemaakt trainingsprogramma? Die kun je toch syncen met je kalender?
FVDD
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 april 2020, 06:21

ReneBrink schreef: vr 24 april 2020, 13:36 Je kunt de V650 middels een 'draadje' of via bluetooth met de telefoon syncen en bij mij verloopt dit altijd vloeiend. Heb niet alle berichten gelezen maar ik ben een tevreden gebruiker en heb 'm nu enkele jaren. Wat betreft het lijntje dat van het pad lijkt ging het bij mij goed nadat ik even gestopt was en er schijnbaar een 'verbeterde' fix werd gecreëerd .
Gewoon even gestopt dan? Werkte bij mij niet... Hoe dichter ik weer bij mijn huis kom, hoe correcter de weergave wel weer wordt. Precies alsof ie enkel binnen een straal van 20-30 kilometer accuraat werkt. Vanuit Polar blijft het voorlopig stil...
Plaats reactie