polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er zijn pc's met BT.
Er kan wellicht een usb kabel worden aangesloten op de Polar?

Maar Polar wil niet meer met Apple's nieuwe OS (eigenlijk natuurlijk precies andersom) werken.
Polar wil niet nog eens achter een update van Apple aanlopen.
Blijven ze iphones en ipads wel ondersteunen?
(Daar zullen ook updates plaatsvinden die een update van de Polar app zullen vereisen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Jurriaan schreef: ma 7 december 2020, 23:15 Mijn polar synct idd met Tablet of Phone. Ik zou niet weten hoe ik die kan koppelen aan een pc.
SYNCHRONISEREN MET DE FLOWWEBSERVICE VIA FLOWSYNC Om gegevens met de Flowwebservice te kunnen synchroniseren, heb je de Flow Syncsoftware nodig. Ga naar flow.polar.com/start en downloaden [etc].1. Sluit je horloge aan op je computer.
[Etc]Zorg dat de Flow Syncsoftware gestart is. [...]Als het synchroniseren niet automatisch start, start FlowSync dan vanaf het pictogram op je bureaublad (Windows) of vanaf de map Toepassingen (MacOSX)..
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Pottedoos! Dat was voorheen zeker niet zo, maar nu dus wel! Wat? Nou, het synchroniseren van je routes via de Polar Flow app op je smartphone. Ik heb het net getest:

Routes/GPX
- 10 routes op v650, via web 5 routes weghalen, syncen via Flow App = 5 op V650
- 5 routes op v650, via web 1 route toevoegen, syncen via Flow App = 6 routes op V650

Kaart
- kaartmateriaal van 16-jun-2020 op v650, nieuw gebied geselecteerd, Bijwerken en waarschuwing komt in beeld dat met de Flow Web(!) services gesycnrhoniseerd moet worden , syncen via Flow App = Nog steeds mededeling dat synchronisatie vereist is. Geen synchronisatie dus

Aangezien je het apparaat met elke windows pc met polar flow kunt synchroniseren zonder dat je credentials of wat nodig heb ... ga ik maar mijn Mac upgraden dan. Die keer dat ik nieuw kaartmateriaal wil 'misbruik' ik wel de computer van de zaak.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Die kaart vraagt nogal wat data om over te zetten dat gaat via BT kennelijk niet vlot of goed genoeg.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

PaneVino schreef: ma 14 december 2020, 12:34 Pottedoos! Dat was voorheen zeker niet zo, maar nu dus wel! Wat? Nou, het synchroniseren van je routes via de Polar Flow app op je smartphone. Ik heb het net getest:

Routes/GPX
- 10 routes op v650, via web 5 routes weghalen, syncen via Flow App = 5 op V650
- 5 routes op v650, via web 1 route toevoegen, syncen via Flow App = 6 routes op V650

Kaart
- kaartmateriaal van 16-jun-2020 op v650, nieuw gebied geselecteerd, Bijwerken en waarschuwing komt in beeld dat met de Flow Web(!) services gesycnrhoniseerd moet worden , syncen via Flow App = Nog steeds mededeling dat synchronisatie vereist is. Geen synchronisatie dus

Aangezien je het apparaat met elke windows pc met polar flow kunt synchroniseren zonder dat je credentials of wat nodig heb ... ga ik maar mijn Mac upgraden dan. Die keer dat ik nieuw kaartmateriaal wil 'misbruik' ik wel de computer van de zaak.
Als ze het op de zaak goed geregeld hebben kan je die usb-polar combi wel vergeten ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Even t stof van dit topic blazen..

Ik heb vorig jaar een polar grit x gekocht ivm het feit dat hier naast de gebruikelijke dingen ook een gpx route in te laden was. Nu blijkt t in de praktijk toch niet zo lekker te werken dat je tijdens het fietsen je pols moet draaien om de route te kunnen zien :lol:

Op MP staan een aantal v650’s maar lees nu in dit topic dat de ondersteuning voor Apple gestopt is? Deze leek mij een mooie optie ivm met mijn Polar horloge voor de hartslagmeting.

Of dan toch voor een Garmin edge 520 oid gaan. Alleen werkt deze fijn samen met een Polar horloge?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Schriemer schreef: vr 17 december 2021, 13:59 Even t stof van dit topic blazen..

Ik heb vorig jaar een polar grit x gekocht ivm het feit dat hier naast de gebruikelijke dingen ook een gpx route in te laden was. Nu blijkt t in de praktijk toch niet zo lekker te werken dat je tijdens het fietsen je pols moet draaien om de route te kunnen zien :lol:

Op MP staan een aantal v650’s maar lees nu in dit topic dat de ondersteuning voor Apple gestopt is? Deze leek mij een mooie optie ivm met mijn Polar horloge voor de hartslagmeting.

Of dan toch voor een Garmin edge 520 oid gaan. Alleen werkt deze fijn samen met een Polar horloge?
Ik heb een Polar Vantage V en een Garmin 830. Beide lezen de hartslag uit via een Polar H9 borstband, tergelijkertijd, en dat werkt perfect. De Polar gebruik ik om mijn dagelijkse bewegingen én de fietsritten op te nemen, met de Garmin neem ik enkel de fietsritten op.
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Oké, dus Polar en Garmin zou samen moeten werken. Heb gaat mij er dus om of ik een Garmin kn gebruiken voor de route en dan een polar horloge daarnaast kan gebruiken voor hartslagmeting (tijdens het fietsen zichtbaar op de Garmin)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Oké, dus Polar en Garmin zou samen moeten werken
Nou....
Er zijn Garmins (..30) die BT/BLE sensors kunnen ontvangen (bij Garmin is ANT+ de standaard)
Dan zie je op zo'n Garmin bijv. de hartslag die een Polar hartslagband uitzendt.
Mogelijk kan je nog .gpx bestanden uitwisselen tussen de apps.
Heel veel verder gaat de samenwerking niet, ben ik bang.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Hmm.. toch beter een Garmin horloge kunnen kopen dus vorig jaar :lol:

Dus of de Polar verkopen en een Garmin horloge en gps kopen.

Polar v650 van MP en hopen dat het nog een poos ondersteund wordt op iPhone.

Of Polar houden en een garmin gps met borstband kopen (wat mij voor geen meter lijkt zitten op de fiets)

:roll:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Borstband merk je niets van, even met omdoen maar daarna ben je hem zo vergeten.

Rijden met Garmin gps en hartslag en rit opnemen met Polar kan makkelijk. Nu weer een ander horloge kopen is niet nodig.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je kan je horloge toch gewoon op je stuur zetten met zo een ding
Afbeelding

En dan een hartslagband erbij.
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Willem Altes schreef: vr 17 december 2021, 21:04 Je kan je horloge toch gewoon op je stuur zetten met zo een ding
Afbeelding

En dan een hartslagband erbij.
Ook aan gedacht maar wel erg klein lijntekening te volgen op t stuur. En dan een gewone computer er nog naast voor snelheid ed dus stuur vol
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

MarkMeisner schreef: vr 17 december 2021, 19:51 Borstband merk je niets van, even met omdoen maar daarna ben je hem zo vergeten.

Rijden met Garmin gps en hartslag en rit opnemen met Polar kan makkelijk. Nu weer een ander horloge kopen is niet nodig.
Dat laatste zal t wel worden. Lees steeds meer dat de ondersteuning voor de Polar gps steeds minder wordt. Dus dan maar ritregistratie met het polar horloge en een Garmin voor navigatie. Met eventueel een band voor hartslag
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Polar heeft BT/BLE voor de overdracht van sensor naar horloge of gps.
Garmin heeft daar ANT+ voor, maar de nieuwere Garmin Edges kunnen ook BT/BLE gebruiken.

Heb je een borstband die zowel BT als ANT+ uitzendt, dan werkt het zeker met beide toestellen.
Volgens mij heeft Decathlon zo'n hartslagband.

Op de fiets voel je die band echt niet. Zacht elastiek en zacht kunststof.
Het elastiek vd borstband wel regelmatig wassen, anders wordt het een broeinest van bacterien.
Ik stop m altijd in de zak van mn baggy in de wasmachine.
Een hartslagband is op de mtb nauwkeuriger dan een horloge met optische sensor.
(Komt wellicht door het schudden?)

Heb je een Garmin horloge én een Garmin Edge, dan kan je het scherm van de ene op de andere weergeven.
Hoe leuk of handig dat is mag je zelf bepalen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie