polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Top idee, ik ga het van de week proberen!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Het is jammer dat dit apparaat nu niet meer voor 150 euro (waar ik het voor te koop heb zien staan vorig jaar) te koop is, want het was een absoluut koopje voor specifiek de mountainbiker. Groot kleuren scherm, heel lange batterij-duur, bluetooth, navigatie (lijntje volgen), data-schermen, data uitwisseling met iPhone (android is langere tijd al problematisch, moet gezegd) en meer. Doet overall wat je wil als MTB'er.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

True, Pat heeft er een en we hebben regelmatig samen gereden met gps. De V650 doet het prima :-q
Bovendien heeft Polar een reputatie hoog te houden op het gebied van training en fitness.
Koopje, of het nu €150 of €200 is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Dank voor het uitgebreide advies. App Android is wat lastig. Nu met iPhone beter.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Live segments werkt prima. Nog even uitzoeken hoe het extra scherm kan worden aangepast. Dit voegt zich toe aan het menu als het live segment start.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

PaneVino schreef:Jazeker. Als je een route wil volgen, dan kies je normaliter op het hoofdscherm linksonder voor Routes (is nu Favorieten) en kiest daar een route die je via Flow en synchroniseren op je V650 hebt gezet. Na het starten van je sessie krijg je dan, boven op de door jouw geselecteerde data schermen en het standaard kaart-scherm een route-scherm. Het route scherm geeft een ingezoomd kaartbeeld weer met daarop jouw positie in jouw huidige rijrichting. Het kaartscherm geeft, inclusief 2 datavelden links er rechtsonder, een beeld waarin het Noorden boven blijft.

Als je echter van de route afwijkt, dan verdwijnt het route-kaartscherm en schakelt ie terug naar het standaard kaartscherm, dat dus een andere oriëntatie heeft. Maar aangezien dit wel een kaartscherm is heb je niet altijd gelijk door dat het iets anders toont. Kom je dan weer op de route, dan schakelt ie weer terug naar het rij-richting georiënteerde route-kaartscherm. In mijn optiek is de tolerantie van wanneer je op de route of er vanaf zit te laag wat soms, afhankelijk van de kwaliteit van je GPX, resulteert in een steeds omschakelen beeld. Erg lastig om dan die lijn goed te volgen.

Mijn 'oplossing hiervoor'....
Ga je naar Instellingen - Algemene instellingen - Kaarten - Kaartlagen en vink je daar Routes (? is nu Favoriete routes) aan, dan zul je op het standaard kaartscherm in dik rood alle door jouw geladen routes ook op kaart zien. Als je dan een paar tikjes inzoomt heb je een heel goed beeld van de te volgen route, zonder ooit je beeldorientatie wijzigt als je iets van de route bent. Je krijgt geen signaal als je van de route af bent, maar met de tolerantie zoals die was vond ik dat toch al niet een bruikbaar signaal. Ik vind dat dus een betere manier om een route te volgen.
Dit werkt prima maar vergt wel een netjes georganiseerde favorietenlijst.
Ik heb dicht bij huis een heel aantal routes over de heide / door het bos staan en dat wordt met deze methode een grote brij van rode lijntjes. ;)
Nu passen er niet zoveel routes op de v650 dus enige organisatie is toch al nodig.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Daar heb je absoluut een punt. Meerdere elkaar kruusende routes wordt lastig zien op mijn manier.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik heb sinds dit weekend dat de v650 elke paar seconden een luide piep geeft en ik kan nergens een instelling vinden die dat uitzet. Ik kan ook niet achterhalen waar dit voor is. Soms piept ie ook 2x snel achter elkaar, zeer irritant. Iemand een idee?

/edit: Ik heb gevonden waar het zit, onder sport profiles (echt?) Training sounds mute, maar ik heb nog steeds geen idee waar die piepjes voor zijn.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Waarschijnlijk dat je qua hartslag in een andere trainingszone komt.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn polar ..
wat ik wel een dram vind is het sync systeem met de pc .. soms doet hij het in een keer . soms ben ik na 5 usb kabels en 3 verschillende pc s nog niet ge synced .. ik wordt er gek van .. de polar is al eens terug geweest naar polar met dit probleem .. hij is werkend terug gekomen zonder een melding wat er nu an gedaan was .. vorige week zonder enig probleem de nieuwe strave update binnen gehaald en vandaag na het rondje Zeist bijna 3 uur aan het kloten op 3 laptops en 8 usb kabeltjes. . krijg het maar niet voor elkaar ..
in mijn blinde frustratie de polar 3 keer hard op de tafel geslagen ... ping ... sync gestart ..... what de F .....! kortom. polar houdt van hardhandigheid ..

weer wat geleerd .
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Ken het probleem deels, maar heb er nog niet mee hoeven slaan. Ik hang hem eerst aan de USB kabel en zet hem dan aan. Meestal gaat het dan snel goed.
Gebruikersavatar
pschreur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 14:58
Mijn mountainbike: 2021 Specialized Epic Expert

Ik had laatst ook problemen met synchroniseren.

Na lang zoeken ontdekt dat de Apple Bounjour Service niet actief was. Na activeren van deze service deed het synchroniseren het weer.
Patrick Schreur
Mountainbike Vereniging Bar End Apeldoorn
https://www.bar-end.nl
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Ik heb met synchroniseren eigenlijk geen problemen. Misschien omdat ik Flowsync niet laat opstarten samen met Windows en dus zelf opstart voordat ik het apparaat aanzet en dan via usb aansluit op de pc. Via deze manier nog geen problemen gehad.
Wat ik wel jammer vind is dat de update en stoppen van een sessie weer heeft veranderd naar een keer op stop klikken en niet meer 3 seconden vasthouden.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Dat niet automatisch laten opstarten van flowsync is een goed idee, ga ik ook proberen :-q

Je bedoelt twee keer drukken toch? De knop om te bevestigen dat je de sessie wil stoppen ligt trouwens een stuk hoger in het scherm dan de stopknop. Ik vermoed dat er de nodige meldingen zijn geweest van het ongewenst stoppen van een sessie in de regen.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik heb de de Polar ook. Voorheen zeer tevreden geweest maar laatste tijd alleen maar gezeik met het synchen. Helemaal gek word ik ervan! Bluetooth met de android werkt niet, een USB cable werkt niet. 5 verschillende kabels, 100x opstarten, alle tips op internet geprobeerd tot nu toe en niets werkt.

Zelfs het 3x keer op tafel meppen heeft geen nut gehad. Ik ga kijken voor een alternatief gps apparaat want op deze manier heb ik er weinig plezier van!
Plaats reactie