polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Sinds jaar en dag zjn er issues bij het wireless syncen met Amdroid. Ik heb een iphone en ik ervaar na 3jr gebruik bitterweinig gedoe.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Flow&Co schreef: do 18 oktober 2018, 10:45 ...
Vanwege de goede ervaring met de M400 keek ik dus naar de V650. De laatste berichten hier zijn echter niet zo denderend. Nu twijfel ik dus.
Is dit echt een probleem met de V650 of zijn het slechts een paar gevallen waar het niet soepel werkt?
En zijn die problemen er altijd geweest of ligt het alleen aan updates etc.?
In mij ervaring lost Polar dergelijke issues wel altijd op met updates, is dit nu ook het geval?
Er zijn problemen geweest met Flowsync, maar opnieuw installeren loste dat voor mij op. Verder werkt het ook bij mij al lange tijd prima.
modder zuigt!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Okee, nog steeds gemixte berichten dus eigenlijk, maar de meest recente ervaringen zijn dat het prima werkt.
Bedankt voor de info, ik zet hem op mijn verjaardag/sinterklaas/kerst verlanglijstje :tong :-q
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Inmiddels heb ik flow opnieuw geïnstalleerd en heb ik ook het nieuw logo. Morgen komt de fietscomputer terug en kan ik kijken of het weer werkt. Ik heb goede hoop :D
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De keren dat de v650 niet bekabeld met mijn computer wilde communiceren hadden of te maken met de slechte kabel die ik scheen te hebben, of met het feit dat de computer in slaapstand geweest was en Flow het daarna niet meer goed deed.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Het probleem lijkt nu opgelost met de nieuwe update. Erg bij mee :D
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Afgelopen weekend mijn Polar V650 ontvangen. Proberen om FlowSync te installeren op mijn iMac (macOS Mojave 10.14) maar bij het synchronieseren krijg ik steeds een verbindingsfout. Er staat het voglende:
VERBINDINGSFOUT

Verbinding met Polar-product is uitgevallen. Sluit de USB-kabel weer aan en probeer het opnieuw.
Inmiddels verschillende USB-poorten en kabels geprobeerd. Niets lijkt te werken. Telkens dezelfde melding bij het synchroniseren. Ook alle volgende stappen al geprobeerd, en de Polar is ingesteld op Mac:

https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac

Software en firmware is up to date. Ook met een vorige FlowSync versie geprobeerd maar helpt niet.

Om te testen heb ik het even op een oude Windows 7 laptop geprobeerd. Daar werkt het wel probleemloos. Het lijkt er dus op dat het probleem zit in de communicatie tussen de Polar en mijn iMac, en niet zozeer in het apparaat zelf. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Is er iemand die hetzelfde heeft ervaren en hiervoor een oplossing weet? Anders gaat het product terug naar de winkel.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Als je een imac hebt dan heb je mogelijk ook een iphone.
Indien zo, werkt de draadloze communicatie daar wel op?

Ergens in de software moet je trouwens aangeven of je v650 met apple of iets anders moet praten.
Staat die instelling wel op apple?
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Elvander schreef: di 11 december 2018, 11:01 Als je een imac hebt dan heb je mogelijk ook een iphone.
Indien zo, werkt de draadloze communicatie daar wel op?
Ik heb geen iPhone. En heb het nog niet met mijn Android telefoon geprobeerd.
Elvander schreef: di 11 december 2018, 11:01 Ergens in de software moet je trouwens aangeven of je v650 met apple of iets anders moet praten.
Staat die instelling wel op apple?
TMB schreef: di 11 december 2018, 09:10 en de Polar is ingesteld op Mac
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ai, lezen blijft een kunst.
Met Android gaat bij mij prima maar vergeet niet om bluetooth en locatie aan te zetten op je telefoon EN in de polar-flow app bij apparaten het rondje aan te tikken rechts in beeld.

Bonjour staat wel op je imac?
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Elvander schreef: di 11 december 2018, 15:56 Bonjour staat wel op je imac?
Ik ga er vanauit dat Bonjour standaard op een iMac staat? Ik ken het verder alleen als losse applicatie voor Windows om Apple software te gebruiken.

Het volgende heb ik al wel geprobeerd:
Make sure Bonjour Service is running
Go to Terminal and type command:

$ sudo launchctl load -F /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.mDNSResponder.plist
Dan krijg ik de melding dat deze service gewoon draait...

Met Windows ben ik redelijk handig maar het macOS is voor mij redelijk nieuw. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal out of the box gewoon zou moeten werken...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Onder punt 5 van onderstaande link staat dat het vanzelf moet starten en dat je juist niet sync moet aanklikken:

https://support.polar.com/en/setting-up ... 650-mac-os

En hier staan nog wat zaken om te proberen:
https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac

Al naar gekeken?
De meeste tips zijn open deuren maar wellicht is de laatste wel nuttig over het correct herkennen.
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Elvander schreef: di 11 december 2018, 19:32 Onder punt 5 van onderstaande link staat dat het vanzelf moet starten en dat je juist niet sync moet aanklikken:

https://support.polar.com/en/setting-up ... 650-mac-os

En hier staan nog wat zaken om te proberen:
https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac

Al naar gekeken?
De meeste tips zijn open deuren maar wellicht is de laatste wel nuttig over het correct herkennen.
Voor ik op synchroniseren klik staat er steeds dat ik het de Polar nog moet aansluiten. Dit terwijl deze in de USB is ingeplugd. Krijgt ook gewoon voeding. Ik kan natuurlijk wel de Polar configureren via mijn oude Windows PC en vervolgens elke keer synchroniseren via de App. Dat lijkt me alleen wel omslachtig en feit blijft dat er iets niet deugt waar je wel voor betaald...

De support page die je noemt heb ik al 2 dagen alle opties geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat...
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Hallo,

Ik ben serieus geïnteresseerd in een Polar V650, alleen hij is op veel plekken niet meer leverbaar...... Gaat dit model uit de handel?
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

DvdW schreef: zo 24 februari 2019, 20:32 Hallo,

Ik ben serieus geïnteresseerd in een Polar V650, alleen hij is op veel plekken niet meer leverbaar...... Gaat dit model uit de handel?
Geen idee maar het is wel al een ouder model. Kijk eens naar de garmin edge 520, ik heb zelf de polar maar als ik nu mocht kiezen zou ik voor die garmin gaan 👍🏻
Plaats reactie