Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nieuwe accu, goed plan.

Er zijn ook DIY setjes te koop, sommige compleet met tooltjes etc.
En met handleiding uiteraard.

Als je toestel nog voldoet, maar de accu laat je in de steek, dan is de keuze niet zo moeilijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik had hetzelfde probleem met mijn 820. Garmin gebeld en voor 136 euro omgeruild voor een 830 :-q
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 23 mei 2021, 00:11 Nieuwe accu, goed plan.

Er zijn ook DIY setjes te koop, sommige compleet met tooltjes etc.
En met handleiding uiteraard.

Als je toestel nog voldoet, maar de accu laat je in de steek, dan is de keuze niet zo moeilijk.
Klopt, een losse accu heb je al voor een euro of 15. Maar door schade en schande wordt men wijs, mijn trackrecord met het repareren van electronica is niet zo goed, zeker als er schermpjes los moeten, en voorzichtigheid en geduld benodigd zijn.

Met de nieuwe accu haal ik ongeveer een verbruik van 13% per uur (met Livetrack aan, en hartslagmeter), scherm op 10% helderheid, rest ook geoptimaliseerd. Valt nog steeds een beetje tegen; maar zolang ik maar weer een goede dag vooruit kan.

Gerjanw: heb je daarvoor een nieuwe 830 gekregen?
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik heb hem nog niet, maar hij is wel onderweg. :-q mijn toestel was 4 jaar oud. Ik heb gebeld met Garmin nadat ik deze tip zag op het tweakers forum.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Gertjanw schreef: ma 24 mei 2021, 07:15 Ik heb hem nog niet, maar hij is wel onderweg. :-q mijn toestel was 4 jaar oud. Ik heb gebeld met Garmin nadat ik deze tip zag op het tweakers forum.
Dank voor de tip, je hebt je oude 820 moeten retourneren hiervoor neem ik aan?
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

MJV schreef: ma 24 mei 2021, 09:03
Gertjanw schreef: ma 24 mei 2021, 07:15 Ik heb hem nog niet, maar hij is wel onderweg. :-q mijn toestel was 4 jaar oud. Ik heb gebeld met Garmin nadat ik deze tip zag op het tweakers forum.
Dank voor de tip, je hebt je oude 820 moeten retourneren hiervoor neem ik aan?
Ja mijn oude moest ik dan wel inleveren. Was helemaal fantastisch geweest anders, maar hier ben ik ook al blij mee! :-q
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Gertjanw schreef: zo 23 mei 2021, 21:47 Ik had hetzelfde probleem met mijn 820. Garmin gebeld en voor 136 euro omgeruild voor een 830 :-q
Klinkt redelijk. Thanks voor de tip. Ik was "vroeger" altijd redelijk tevreden over mijn Edge 800, maar met de Edge 820 ben ik nooit echt vrienden geworden. Altijd verschillende rare kuren gehad. En nu gaat ie al in ruim 3 uur naar de batterijbespaarmodus.

Hoe gaat die omruiling in z'n werk? Moet ik dan bellen 035-7994055 (gevonden via google)?
En dan gewoon vragen voor een omruil naar de Edge 830 met bijbetaling?
Of hoe heb jij dit aangepakt?
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

FranX78 schreef: ma 24 mei 2021, 23:25
Gertjanw schreef: zo 23 mei 2021, 21:47 Ik had hetzelfde probleem met mijn 820. Garmin gebeld en voor 136 euro omgeruild voor een 830 :-q
Klinkt redelijk. Thanks voor de tip. Ik was "vroeger" altijd redelijk tevreden over mijn Edge 800, maar met de Edge 820 ben ik nooit echt vrienden geworden. Altijd verschillende rare kuren gehad. En nu gaat ie al in ruim 3 uur naar de batterijbespaarmodus.

Hoe gaat die omruiling in z'n werk? Moet ik dan bellen 035-7994055 (gevonden via google)?
En dan gewoon vragen voor een omruil naar de Edge 830 met bijbetaling?
Of hoe heb jij dit aangepakt?
Ik had eerst het volgende gevraagd:
Beste Garmin, Ik heb eea al geprobeerd, maar de batterij van mijn toestel gaat nog maar maximaal 2 uur mee. Ook lijkt hij instellingen niet over te nemen. In het kader van weggooien is slecht voor het milieu, hoor ik graag of jullie hier een oplossing voor hebben? Groeten,
Vervolgens kreeg ik deze mail:
Bedankt voor uw reactie en excuses voor het ongemak.

Heeft u al geprobeerd het toestel te resetten? Dit kan op de volgende manier:
Selecteer > Systeem > Herstel toestel > Standaardinstel​lingen herstellen
Van <https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 655E8.html>
Controleer ook even op updates via Garmin Express en installeer de meest recente software.
Mocht dit nogsteeds niet het gewenste resultaat hebben neem dan gerust contact met mij op.
Ik weer teruggemaild:
Snelle reactie op Hemelvaartsdag. Heb het geprobeerd, maar het probleem blijft. Batterij sprong van 22 naar 100% en hij liep vannacht ook weer leeg als hij niet aanstaat.
Vervolgens zag ik op tweakers deze post:
Uiteindelijk Garmin gebeld en aangegeven dat ik vanwege het milieu wilde weten wat de mogelijkheden waren. Garmin edge 820 + €137 (incl handling etc) + zelf verzendkosten betalen van opsturen naar Garmin = Garmin Edge 830 nieuw in doos met 1 jaar garantie. Ik werd toen een beetje greedy en vroeg wat de mogelijkheden waren voor een 1030 plus, maar die waren er niet. Het is of een 830 of niets.
Onderwerp E-mail: Omruiling Edge 820 naar Edge 830
Uw toestel valt buiten de garantie. Zoals afgesproken doen wij u het volgende omruilvoorstel;
Omruiling van het apparaat voor een vervangend toestel tegen een bedrag van €137,99 incl. BTW, verzend- en behandelkosten. (Het vervangende apparaat is in principe hetzelfde type/model tenzij anders overeengekomen.) U krijgt één jaar garantie op het vervangende toestel.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

dank voor de uitgebreide beschrijving.

Ik ga ook maar eens kijken of ik iets geregeld krijg.
Even uit nieuwsgierigheid:
Krijg je een nieuwe of een refurbished?
En krijg je een volledig pakketje (dus met mounts enzo) of een losse fietscomputer?
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

De vorige keer bij een kapotte 1000 kreeg ik een compleet nieuw pakketje. Nu wacht ik nog op het pakje en koppel ik het hier terug als ik het weet. Kan 5 tot 15 werkdagen duren en heb hem gisteren verstuurd. Komt dus morgen aan bij Garmin en dan gaat die tijd in denk ik.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik heb zojuist het pakkettje binnen van garmin. Het is een nieuwe edge 830 met alle accessoires. :-q
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Dank voor de tip, GertjanW. Ik had hetzelfde probleem (tevreden over alles, behalve de rekensnelheid bij navigeren en de batterijduur). Was tot nu toe aan het tobben met een powerbank in de rugzak. Jouw werkinstructie gevolgd en hetzelfde aanbod ontvangen. De 820 intussen ingestuurd en ik wacht nu op de 830..
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

kjoeb schreef: ma 31 mei 2021, 17:31 Dank voor de tip, GertjanW. Ik had hetzelfde probleem (tevreden over alles, behalve de rekensnelheid bij navigeren en de batterijduur). Was tot nu toe aan het tobben met een powerbank in de rugzak. Jouw werkinstructie gevolgd en hetzelfde aanbod ontvangen. De 820 intussen ingestuurd en ik wacht nu op de 830..
Stelletje lucky bastards... de mijne van 4 jaar oud wouden ze niet meer omruilen... toch nog eens weer proberen dan maar :roll:
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik zei dat ik het zonde vond en niet goed voor milieu. Misschien helpt je dat nog iets.
het is natuurlijk raar dat zo’n apparaat maar zo kort mee gaat. Zo vaak wordt hij nou ook weer niet gebruikt...
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Gertjanw schreef: di 1 juni 2021, 12:27 Ik zei dat ik het zonde vond en niet goed voor milieu. Misschien helpt je dat nog iets.
het is natuurlijk raar dat zo’n apparaat maar zo kort mee gaat. Zo vaak wordt hij nou ook weer niet gebruikt...
Nogmaals contact met ze gehad, 830 komt deze kant op :winkie:
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie