Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

GPX/Fit Export app op de telefoon en import app op de Garmin via de IQ store. Kan je rechtstreeks gpx overzetten van je download folder naar de Garmin zonder in connect te moeten importeren.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Hilhoven schreef: vr 10 mei 2019, 03:57 Een optie is om hem naar Garmin op te sturen. Je krijgt dan een refurbished model aangeboden voor 109 euro. Recent gedaan met een 820 die niet meer op wilde laden. Een toestel terug ontvangen dat niet van nieuw te onderscheiden is. Zeer tevreden
Klinkt als een redelijke optie. Heb je een linkje met meer informatie? Nog steeds geen reactie van Garmin.
Tim.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 11:06
Mijn mountainbike: Trek 8500, Ridley Excalibur, Titanium CB

Mijn 820 ontvangt sinds een paar dagen geen GPS signaal meer. Er staat een rood diagonaal lijntje door het icoontje voor het signaal.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ter info; ik heb versie 11.10, wat volgens mij de laatste versie is.

Alvast bedankt.

Gr,
Tim
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Tim. schreef: do 23 mei 2019, 12:50 Mijn 820 ontvangt sinds een paar dagen geen GPS signaal meer. Er staat een rood diagonaal lijntje door het icoontje voor het signaal.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ter info; ik heb versie 11.10, wat volgens mij de laatste versie is.

Alvast bedankt.

Gr,
Tim
Heb je toevallig het “indoor” profiel aan staan?
Dit is om smart trainers aan te sturen en dan gaat de gps uit.

Afbeelding
Ride like you stole it
Tim.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 11:06
Mijn mountainbike: Trek 8500, Ridley Excalibur, Titanium CB

Gravelmarc schreef: do 23 mei 2019, 13:31
Heb je toevallig het “indoor” profiel aan staan?
Dit is om smart trainers aan te sturen en dan gaat de gps uit.
Dank! Ik had het profiel dat ik voor mijn mountainbike gebruik aan staan, maar op een of andere manier waren de settings van dat profiel veranderd en stond de GPS uit. Nu weet ik in ieder geval dat je per profiel de GPS aan of uit kan zetten.

Gr,
Tim
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Tim. schreef: do 23 mei 2019, 13:45
Gravelmarc schreef: do 23 mei 2019, 13:31
Heb je toevallig het “indoor” profiel aan staan?
Dit is om smart trainers aan te sturen en dan gaat de gps uit.
Dank! Ik had het profiel dat ik voor mijn mountainbike gebruik aan staan, maar op een of andere manier waren de settings van dat profiel veranderd en stond de GPS uit. Nu weet ik in ieder geval dat je per profiel de GPS aan of uit kan zetten.

Gr,
Tim
:-q o
Ride like you stole it
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik heb ook een Edge 820 en die bevalt prima. Echter pas wat "langere" tochten gemaakt waarbij ik een GPX track als koers aan had staan en tot mijn verbazing was de accu na het ritje van 5-6 uur bijna helemaal leeg <10%. Normaliter heb ik na 5-6 uur 50-60% over.

Ik heb hierbij gekozen navigatie menu > koersen en dan de juiste track kiezen. Niet naar startpunt navigeren en alle aanwijzingen uitgezet. Ik wil eigenlijk alleen de track zien op het scherm, wil geen berekeningen, routeringen enz enz.

Andere mogelijkheid is via training menu en dan koersen kiezen, dit heb ik (nog) niet geprobeerd. Dit is volgens mij een soort wedstrijdje met de aldus geladen track dus of dit accu scheelt weet ik niet.

Weet iemand wat de juiste wijze is om alleen een track te laten zien op de Edge 820 met zo min mogelijk accu verbruik?


(PS ik heb gezocht op "track" in dit onderwerp maar geen bruikbaar antwoord gevonden. Heb nog geen tijd gehad op 16 pags door te nemen.)
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zoek anders eens op "spoor"? Volgens mij is Garmin die term gaan gebruiken voor wat we kennen als track.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Wat ik deed is gpx inladen op Garmin en via instellingen op ‘ altijd zichtbaar’ zetten en bepaalde kleur geven. Dan kan je op spoor rijden en hoef je navigatie niet te gebruiken. Dus heb je ook geen aanwijzingen. (na tocht niet vergeten instelling weer terug te zetten, anders bij andere route in zelfde omgeving wat onduidelijk)
Inmiddels gebruik ik op de racer bij lange gpx tochten een powerbank. Het grootste nadeel van 820 vind ik toch de accuduur. Had er met mn edge 800 geen problemen mee.
Daarnaast nu schermhelderheid op max 20%.
Let wel. De kaart verbruikt gewoon veel meer energie dan de andere velden.
Laatst gewijzigd door hebin029 op ma 10 juni 2019, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst doen, dan denken
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Kapitein Iglo schreef: ma 10 juni 2019, 19:31 Zoek anders eens op "spoor"? Volgens mij is Garmin die term gaan gebruiken voor wat we kennen als track.
Bedankt voor de suggestie maar dit levert geen nieuwe inzichten...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

voor het navigeren van dagtochten gebruik ik mijn Etrex30.
Dat gaat echt niet met de 820, daar de 820 na een uurtje of 4 a 5 leeg is.
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor langere tochten moet je de achtergrondverlichting UIT zetten, die kost namelijk meer energie dan alle andere opties samen.
Sommige toestellen hebben de optie dat de schermverlichting na 30s automatisch uitgaat, ook goed.
Het lullige is dat de touchscreen het scherm net iets minder helder maakt, waardoor je graag de verlichting aan zou willen zetten...

(Zelf geen ervaring met de 820, wel met de 810.)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

MJV schreef: do 9 mei 2019, 20:56
ThaSingleTrackMastah schreef: di 7 mei 2019, 22:24 Op het net kan je voor alle Garmins vervangings accus kopen voor weinig. Laatst nog naar gekeken. Denk aan €25.
Compleet met DIY handleiding en vaak zit er ook nog een passend schroevendraaiertje bij.
Dank voor de tip, was deze inderdaad ook al tegengekomen. Ben alleen niet zo zeker dat mij dat lukt zonder verdere complicaties aan de Garmin, touchscreen, etc. Ik ben best lomp, en het is allemaal best wat gepriegel met bandkabeltjes etc:
https://www.youtube.com/watch?v=Moy6K4h7AIM
Heeft even geduurd voor een reactie had, maar nadat ik de situatie heb uitgelegd aan Garmin heeft men toegezegd een uitzondering te maken en de garantie "iets te verlengen". Vandaag (kosteloos) een refurbished model ontvangen :).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Sinds de Garmin connect van versie 4.19 naar versie 4.20 voor Android is gegaan werkt de GPS /Fit exporter app niet meer.
Deze app kan via IQ van mijn Edge 820 zorgen voor overdracht van GPS bestanden die door m'n smartphone zijn gedownload.
De enige manier om dit probleem op te lossen is het terugzetten van Garmin connect naar 4.19.
Als je dat hebt gedaan moet je zorgen dat de telefoon niet automatisch alle app's update. Want anders zit je weer op 4.20 en werkt het niet meer.
De maker van de app (niet Garmin) probeert het op te lossen maar schijnt de medewerking van Garmin nodig te hebben.
Ik hoop dat dit weer rechtgezet wordt door Garmin want het was ideaal om zonder computer en vaak midden in de natuur een nieuwe route op je GPS te zetten.
Hebben er meer last van en heeft iemand al een andere oplossing voor dit (hopelijk tijdelijk) probleem?
Plaats reactie