[Review]Android IP68 smartphone voor navigatie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Interessante vondst!
Zie 'm nu ook op Amazon.nl voor €110 inc verzenden, binnen een dag in huis (en €80 voor de 5" non-mini-versie)

Wat is je ervaring met de gps-ontvangst?
En weer Garmin-adapter met epoxy geplakt?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Jep. Heb een zooitje van die adapters liggen. Best handig. :winkie:

De GPS ontvangst is prima. Ik heb net de track van zondag even bekeken. Ik fietse met vrienden mee die een marathon liepen. Af en toe is een bocht afgesneden. En ook af en toe langzaam een paar meter afwijking, die kort erna weer terug naar het pad gaat. Verder kan ik ook zien waar ik over de weg van de ene naar de andere zijde ben geswitcht en kleinere manoeuvres (bidon aangeven) De avg speed was rond de 12 km/h en het recordinterval 2 sec.
Google maar eens op de features van de "Mediatek Helio A22" SoC.

Wat trouwens ook wel handig is, is de face unlock. Terwijl de King Kong mini op je stuur zit even de power knop indrukken en even later is het lockscreen weg en kan je verder.

Had er een outdoor scherm op gezeten (matte, bedienbaar met vocht) dan was het echt budget killerhardware voor een fietscomputer.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fietsers ervaring met een toestel van recentere datum? En dan met name de afleesbaarheid van het scherm, toch wel essentieel :-q
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Sinds de Karoo 2 heb ik m'n interesse verloren. Naast dat de standaard navigatie van de Karoo echt dikke prima is geworden is het ook omdat de app die ik gebruik, Locus Map Pro, geen data van een vermogensmeter weergeeft.

Weergave in de zon is ook geen nadeel meer.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jurriaan schreef: za 21 mei 2022, 12:25 Fietsers ervaring met een toestel van recentere datum? En dan met name de afleesbaarheid van het scherm, toch wel essentieel :-q
Ik gebruik een Samsung Galaxy S9 ( niet heel recent dus) en dat bevalt uitstekend icm Komoot (spraak-navigatie) , Quadlock case/steun en losse powerbank in bovenbuis-tasje.
Strava draait mee op achtergrond en kan evt cadans en hartmonitor meepakken.
Ik ben al jaren van de fietscomputers af, behalve een simpel snelheidsmetertje voor lokale rondjes.
Plaats reactie