Garmin 810 spontaan uit en bevriest

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Mijn garmin 810 heeft dit weekend een paar keer issues gegeven. Hij gaat spontaan uit of het scherm bevriest en reageert niet meer op knoppen. Hij heeft software versie 5.10. Ik heb de 810 nu zo'n 2 jaar. Op de 810 staat software versie 5.10 en gps versie 5.02.01. Wie heeft dit euvel succesvol kunnen oplossen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geef eens wat meer info.
Is dit pas gekomen na de upgrade naar 5.10?
Of heb je kortgeleden iets anders gedaan, bijv een andere kaart geinstalleerd?
SD kaart er al eens uit gehaald en dan nog eens geprobeerd?
Op externe voeding geprobeerd, misschien is de accu gaar?

Ik had dit bijv. met een gpx van http://www.route.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, zowel in de 810 als in de Etrex30.
GPX verwijderd, opgelost.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Bij mij zorgde in een etrex35 de Openmtbmap voor spontane uitvallers (vaak ook op dezelfde punten in de routes die ik rijdt). Sinds ik die kaart niet meer gebruik nog geen spontane uitval meegemaakt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

ThaSingleTrackMastah schreef:Geef eens wat meer info.
Is dit pas gekomen na de upgrade naar 5.10?
Of heb je kortgeleden iets anders gedaan, bijv een andere kaart geinstalleerd?
SD kaart er al eens uit gehaald en dan nog eens geprobeerd?
Op externe voeding geprobeerd, misschien is de accu gaar?

Ik had dit bijv. met een gpx van http://www.route.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, zowel in de 810 als in de Etrex30.
GPX verwijderd, opgelost.
- Ik heb de 810 al een tijdje op 5.10 zitten.

- Ik heb sinds kort de openmtb maps vervangen door garmin topo benelux. Ik heb met deze benelux kaart een paar keer in utrecht en apeldoorn gereden en geen problemen gehad.

- Ik heb van mtbroutes.nl de gpx routes van landgraaf gedownload en via basecamp op mijn 810 gezet. SD kaart heb ik er nog niet uitgehaald omdat mijn routes op de SD kaart worden gezet en omdat mijn kaarten op de SD kaart staan, ik zal eens proberen alles op het interne geheugen te zetten.

- De accu is niet gaar, die heeft het bijvoorbeeld de zaterdag ook uren achter elkaar vol gehouden. Als de garmin spontaan uit is gegaan kan ik em daarna gewoon weer aanzetten en verder gebruiken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, niets extra in het interne geheugen zetten, gebruik 'm gewoon eens zonder SD.
Natuurlijk mis je dan de zaken op je SD, maar het gaat er om de 810 zo kaal/basic mogelijk te testen, kijken wat er gebeurd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
EV1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 28 juni 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 Premium

Heb toevallig de laatste tijd ook vaak last een uitvallende 810. Heb het de afgelopen jaren wel vaker gehad (aanschaf 08-2014), maar laatste tijd vrij vaak. Valt me op dat het bijna alijtd gebeurd als ik de kaart in me scherm heb staan en toevallig altijd in hetzelfde gebeid (horziontale strook tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem).
Laatst wou de 810 niet meer opstarten, bleef herstarten, en een factory reset gedaan. Dit heeft het probleem niet verholpen.
Heb nog een ander SD kaartje liggen en zal eens een andere versie kaarten downloaden (heb nu kaarten van volgens mij openfietsmap.nl), mss de oplossing.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

EV1 schreef:Heb toevallig de laatste tijd ook vaak last een uitvallende 810. Heb het de afgelopen jaren wel vaker gehad (aanschaf 08-2014), maar laatste tijd vrij vaak. Valt me op dat het bijna alijtd gebeurd als ik de kaart in me scherm heb staan en toevallig altijd in hetzelfde gebeid (horziontale strook tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem).
Laatst wou de 810 niet meer opstarten, bleef herstarten, en een factory reset gedaan. Dit heeft het probleem niet verholpen.
Heb nog een ander SD kaartje liggen en zal eens een andere versie kaarten downloaden (heb nu kaarten van volgens mij openfietsmap.nl), mss de oplossing.
Ik had ook het issue alleen maar als ik de kaart op het scherm had staan. Ik ben van garmin topo maps overgestapt op openmtb maps en nog geen issues gehad.
Plaats reactie