Ervaringen met Wahoo Elemnt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

rokl schreef: wo 17 juni 2020, 16:56
balboa schreef: wo 17 juni 2020, 12:04

De Wahoo heeft de app op de telefoon nodig om te kunnen zenden. Er lijkt ook niet echt regelmaat in te zitten. Soms is het na 5 minuten, soms gaat het een half uurtje goed. De Wahoo Elemnt op m'n stuur werkt wel gewoon, maar de verbinding met de telefoon/app wordt verbroken. Of misschien bedoel je iets anders?
Ik had een soortgelijk probleem met de OnePlus 3. Inmiddels een oude iPhone 5 weer geactiveerd en dat gaat beter, maar ook niet vlekkeloos. Nog steeds verliest het stelsel Wahoo/telefoon af en toe het contact en kan de thuisfront mijn rit niet meer volgen. Probleem lijkt te zijn wanneer een keer het contact is verbroken het stelsel niet meer in staat is om dit te herstellen.
Afgelopen week heb ik op de OnePlus 5T een update naar Android 10 gekregen. Het valt me op dat na deze update ik het verbindingsprobleem niet meer heb.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Mad Wally schreef: ma 22 juni 2020, 20:14
Rios schreef: ma 22 juni 2020, 19:11

Dat zal de enige oplossing zijn echter moet ik dan alles weer instellen, dat is het mij ook weer niet waard.
Ik vind het apart dat je niet simpelweg je rit geschiedenis uit de Wahoo kan wissen.

Waarom wil je dat überhaupt?
Omdat je dan alle ritten circa (150 nu) opnieuw moet synchroniseren als je de app weer eens opnieuw moet installeren.
Zoals eerder aangegeven
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Rios schreef: di 23 juni 2020, 17:25
Mad Wally schreef: ma 22 juni 2020, 20:14

Waarom wil je dat überhaupt?
Omdat je dan alle ritten circa (150 nu) opnieuw moet synchroniseren als je de app weer eens opnieuw moet installeren.
Zoals eerder aangegeven
Hoe vaak doe je dat dan? Ik heb de app nog nooit opnieuw geïnstalleerd. En als ik
deze verwijder kan ik kiezen de data te laten staan. Hoeft die niet opnieuw te synchroniseren. En mocht dat toch een keer nodig zijn dan doe je dat toch als je eet/tv kijkt/slaapt?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Rios schreef: ma 22 juni 2020, 19:10
Agamer schreef: ma 22 juni 2020, 00:09 Geen gewone Windows pc bv op je werk?
Nee, ik kan ook niet in een mappenstructuur als ik hem op mijn werk aan de desktop verbind.
Vind het toch een vreemd issue. Ik heb op die manier er juist wel eens gpx-jes opgezet op het moment dat de app even niet lekker liep.
Klinkt als een connectie probleem. Ik zou achtereenvolgens:
1) controleren of je usb-poorten goed werken of niet uit staan (doen sommige IT afdelingen)
2) laatste update installeren op de Wahoo
3) vanuit windows laten zoeken naar nieuwe apparaten
4) als bovenstaande allemaal niet helpt probleem voorleggen bij Wahoo. Die hebben een support, netjes binnen een dag reactie. Wel vanaf de andere kant van de plas dus meestal einde dag hier.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Agamer schreef: di 23 juni 2020, 23:11
Rios schreef: ma 22 juni 2020, 19:10

Nee, ik kan ook niet in een mappenstructuur als ik hem op mijn werk aan de desktop verbind.
Vind het toch een vreemd issue. Ik heb op die manier er juist wel eens gpx-jes opgezet op het moment dat de app even niet lekker liep.
Klinkt als een connectie probleem. Ik zou achtereenvolgens:
1) controleren of je usb-poorten goed werken of niet uit staan (doen sommige IT afdelingen)
2) laatste update installeren op de Wahoo
3) vanuit windows laten zoeken naar nieuwe apparaten
4) als bovenstaande allemaal niet helpt probleem voorleggen bij Wahoo. Die hebben een support, netjes binnen een dag reactie. Wel vanaf de andere kant van de plas dus meestal einde dag hier.
Het was dus een connectie probleem, met een andere kabel op de desktop bij mijn collega werkte het wel.
Dus nu zat ik in de map waar alle ritten opgeslagen staan, maar ik kon niet selecteren en met de rechtermuisknop verwijderen.
Ik kreeg geen keuzemenu met de rechtermuisknop.
Zal dat te maken hebben met dat de PC het bestand niet kent?
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De wahoo zal wel read onñy zijn ofzo.
Wat zegt wahoo hierover?
Handleiding, website, is er een wahoo forum?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Uiteindelijk is het gelukt om de rit geschiedenis te wissen, eerst alles van 2019, en vervolgens tot en met mei 2020.
Maar daarna kon ik mijn Wahoo niet meer connecten via BT.
Ook kon ik niet meer in het instellingen menu van de Wahoo.
Met de linkerknop drukte ik de Wahoo direct uit, keer of zes geprobeerd...
Ik heb de rit geschiedenis weer terug gezet, deze had ik een map op de laptop geparkeerd, was alles weer goed.

Kortom, ik blijf er maar af, alles werkt naar behoren, houden zo.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
PsycholoGuy
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 17 juni 2013, 18:03
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 8.0 SL 2020

Zijn er meer mensen die ook geen gpx routes meer kunnen importeren via de companion app van de wahoo elmnt bolt? Ik krijg voortdurend foutmeldingen via android en via ios. Dit sinds gisteren. Routes worden ook ineens verwijderd uit de app etc.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Ik heb nou toch maar eens contact gezocht met de helpdesk van Wahoo.

Wat is inmiddels het probleem;
De Wahoo verliest de verbinding met de telefoon, vervolgens druk ik dan de instellingen knop in om naar de instellingen te gaan om te Wahoo opnieuw te verbinden.
Ik druk 1 x kort de knop in, vervolgens verschijnt de vraag "uitschakelen" ik druk op nee maar de Wahoo gaat evengoed uit, althans...
Vervolgens gebeurd er voor een uur of 4 a 5 het volgende; hij gaat uit, gaat weer aan, althans het led lampje knippert 1 x, het Wahoo logo verschijnt in beeld, en de Wahoo gaat weer uit.
Dit herhaalt zich ongeveer 5 uur lang, dan kan je er niets meer mee doen, je kan alle knoppen indrukken maar de Wahoo reageert nergens op.
Dit is meerder keren gebeurd, soms duurt het een half uur, soms 4 uur.
Uiteindelijk gaat hij wel helemaal uit.

Vanmorgen de Wahoo opgestart, toen werkte de instellingen knop wel, alles weer gekoppeld, en het werk weer naar behoren.
Dit is nu al een week of wat zo aan de gang.
Ik heb inmiddels contact gezocht met de helpdesk van Wahoo, afwachten wat zij hier mee gaan doen.

Herkend iemand dit probleem?
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Kan het zijn dat een knopje continu ingedrukt is of continu verbinding maakt? Geven ze het normale gevoel bij het indrukken? Of kan er vocht in zijn gekomen? Anders een factory reset proberen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Mad Wally schreef: vr 7 augustus 2020, 21:44 Kan het zijn dat een knopje continu ingedrukt is of continu verbinding maakt? Geven ze het normale gevoel bij het indrukken? Of kan er vocht in zijn gekomen? Anders een factory reset proberen.
Het knopje voelt wel goed, maat dat is nu wel de hoofd verdachte, ik heb ergens iets gelezen dat het vaker voorkomt dat het knopje niet naar behoren functioneert.
Misschien dat Wahoo aan de hand van het serie nummer dit ook herkend.
Met een factory reset heb je volgens mij nog wel de zelfde software, en dat lost een haperend knopje ook niet op.

Verder ben ik super tevreden over het apparaat, hij heeft mij de afgelopen week tijdens de ritten op de veluwe geen moment in de steek gelaten.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik snap vaak de aanwijzingen van de Bolt niet als ik op de weg een rondje maak. Misschien kan iemand er wegwijs maken.

Ik gebruik in buitenland nog wel eens de functie waarbij een route via de Wahoo App en Google Maps wordt gegenereerd. Dit werkt lekker makkelijk: je prikt een lokatie op de kaart (of voert exact adres in) en de App maakt een route die je zo upload naar de Bolt.

Maar nu komt het issue:
Tijdens het rijden komt regelmatig in beeld (in zwart met witte letters) een straatnaam met linksdaarvan het aantal meters tot die straat.

Vandaag viel me weer op (ben in Frankrijk), dat dit geen staten zijn die ik moet inslaan (dus waarom geeft de Bolt dit aan?) En soms deze straten ook niet bestaan. Er is dan helemaal geen zijstraat te zien.

Nu dacht ik dat laatste issue misschien met nauwkeurigheid van GPS te maken heeft. Dat de straat gewoon 50 meter verderop er wel is. Dat zou kunnen, heb echter idee dat dit niet de verklaring is.

Maar waarom geeft hij deze info?

Iemand idee

Ps. Ik rij ook met een snelheidsensor in voorwiel. Samsung telefoon. Draai altijd updates.
Knakworstkweker

ReinierT schreef: vr 21 augustus 2020, 16:26 Ik snap vaak de aanwijzingen van de Bolt niet als ik op de weg een rondje maak. Misschien kan iemand er wegwijs maken.

Ik gebruik in buitenland nog wel eens de functie waarbij een route via de Wahoo App en Google Maps wordt gegenereerd. Dit werkt lekker makkelijk: je prikt een lokatie op de kaart (of voert exact adres in) en de App maakt een route die je zo upload naar de Bolt.

Maar nu komt het issue:
Tijdens het rijden komt regelmatig in beeld (in zwart met witte letters) een straatnaam met linksdaarvan het aantal meters tot die straat.

Vandaag viel me weer op (ben in Frankrijk), dat dit geen staten zijn die ik moet inslaan (dus waarom geeft de Bolt dit aan?) En soms deze straten ook niet bestaan. Er is dan helemaal geen zijstraat te zien.

Nu dacht ik dat laatste issue misschien met nauwkeurigheid van GPS te maken heeft. Dat de straat gewoon 50 meter verderop er wel is. Dat zou kunnen, heb echter idee dat dit niet de verklaring is.

Maar waarom geeft hij deze info?

Iemand idee

Ps. Ik rij ook met een snelheidsensor in voorwiel. Samsung telefoon. Draai altijd updates.
Aanwijzingen zijn idd soms wat wazig, die heb ik daarom ook uitgezet.

Als je puur op je 'lijn' rijdt komt het meestal wel goed, alhoewel wahoo er een handje van heeft je over gravel/ zand/ bospad te sturen.

Op de mtb geen probleem, maar ik gebruik hem ook op de racer en daar is dat minder praktisch bij.

Wel een nieuw probleem ondervonden afgelopen woensdag;
Ik had een gpx route van 300+ km geladen, werktr uitstekend tot na iets van 210/ 215 km alles bevroor en vastliep.

Wahoo ging in automatische reset (uninstalling en vervolgens installing, opnieuw moeten pairen)

Alles kwijt vanaf begin van mijn rit (mooi k*t)
Werkte daarna eigenlijk weer prima met de gpx, wel op de fabrieksinstelling op een blanco kaart puur op de richting van de pijl moeten navigeren.

Ik was op weg naar een vestiging van mijn werk als onderdeel van mijn route.

Wahoo dar aan de wifi gehangen om updates te draaien voor mijn kaarten en daarna was het eigenlijk weer als voor de vastloper.

Eerste keer dat me dit overkomen is gelukkig en hoop.dat het niet vaker gebeurt....

Ruim 12 uur gebruikt op 1 acculading en ik had nog 17% over bij thuiskomst.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Heeft er iemand toevallig tips hoe ik handmatig trainingen (plannen) in kan voeren bij Wahoo? Via de app geen mogelijkheid buiten de standaard trainingen. Of ben ik dan ook echt gebonden aan externe partijen met een daarbij behorend abonnement?
Dank!
:-q
Knakworstkweker

Het kan wel, maar het is niet officieel ondersteund
Plaats reactie