Ervaringen met Wahoo Elemnt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Hier al jaren tevreden over de Element Bolt. Enige waar ik last van blijf houden is dat de verbinding tussen de app op mijn telefoon en de Wahoo telkens wordt verbroken. Op zich niet zo'n probleem, maar laat ik nou niet de Wahoo hebben gekocht voor het live kunnen volgen. Zo kan het thuisfront een beetje in de gaten houden waar ik uithang met fietsen. Met name handig in het buitenland.

Heb een OnePlus 5T en heb al in Android ingesteld dat de app niet geoptimaliseerd hoeft te worden door Android. Desondanks wordt de verbinding verbroken. Iemand een oplossing?
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

balboa schreef: za 23 mei 2020, 16:19 Hier al jaren tevreden over de Element Bolt. Enige waar ik last van blijf houden is dat de verbinding tussen de app op mijn telefoon en de Wahoo telkens wordt verbroken. Op zich niet zo'n probleem, maar laat ik nou niet de Wahoo hebben gekocht voor het live kunnen volgen. Zo kan het thuisfront een beetje in de gaten houden waar ik uithang met fietsen. Met name handig in het buitenland.

Heb een OnePlus 5T en heb al in Android ingesteld dat de app niet geoptimaliseerd hoeft te worden door Android. Desondanks wordt de verbinding verbroken. Iemand een oplossing?
Is het echt de verbinding met de telefoon die verbroken wordt of stopt de wahoo gewoon met zenden?
Who needs roads when there's dirt
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

twowheeler schreef: wo 17 juni 2020, 09:42
balboa schreef: za 23 mei 2020, 16:19 Hier al jaren tevreden over de Element Bolt. Enige waar ik last van blijf houden is dat de verbinding tussen de app op mijn telefoon en de Wahoo telkens wordt verbroken. Op zich niet zo'n probleem, maar laat ik nou niet de Wahoo hebben gekocht voor het live kunnen volgen. Zo kan het thuisfront een beetje in de gaten houden waar ik uithang met fietsen. Met name handig in het buitenland.

Heb een OnePlus 5T en heb al in Android ingesteld dat de app niet geoptimaliseerd hoeft te worden door Android. Desondanks wordt de verbinding verbroken. Iemand een oplossing?
Is het echt de verbinding met de telefoon die verbroken wordt of stopt de wahoo gewoon met zenden?
De Wahoo heeft de app op de telefoon nodig om te kunnen zenden. Er lijkt ook niet echt regelmaat in te zitten. Soms is het na 5 minuten, soms gaat het een half uurtje goed. De Wahoo Elemnt op m'n stuur werkt wel gewoon, maar de verbinding met de telefoon/app wordt verbroken. Of misschien bedoel je iets anders?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

balboa schreef: wo 17 juni 2020, 12:04
twowheeler schreef: wo 17 juni 2020, 09:42

Is het echt de verbinding met de telefoon die verbroken wordt of stopt de wahoo gewoon met zenden?
De Wahoo heeft de app op de telefoon nodig om te kunnen zenden. Er lijkt ook niet echt regelmaat in te zitten. Soms is het na 5 minuten, soms gaat het een half uurtje goed. De Wahoo Elemnt op m'n stuur werkt wel gewoon, maar de verbinding met de telefoon/app wordt verbroken. Of misschien bedoel je iets anders?
Ik had een soortgelijk probleem met de OnePlus 3. Inmiddels een oude iPhone 5 weer geactiveerd en dat gaat beter, maar ook niet vlekkeloos. Nog steeds verliest het stelsel Wahoo/telefoon af en toe het contact en kan de thuisfront mijn rit niet meer volgen. Probleem lijkt te zijn wanneer een keer het contact is verbroken het stelsel niet meer in staat is om dit te herstellen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Ik heb inmiddels al diverse keren de App verwijderd en opnieuw op mijn IPhone gezet, dit omdat de ik hem niet meer verbonden kreeg.

Ik vraag mij af hoe ik de rit geschiedenis van mijn Wahoo Element kan wissen?
In de App is het zo gewist, maar na synchronisatie staan de ritten nog wel op de Element.
Dat zijn er inmiddels een slordige 150, alle keren als ik de App opnieuw op mijn telefoon zet, synchroniseert hij alle 150 ritten weer.
Ik kan ook niet In de Element komen als ik hem op mijn Chromebook aansluit, om een map leeg te gooien of zo.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Je kunt toch bij “geschiedenis” ritten selecteren en dan verwijderen?
Moet je ze wel 1 voor 1 aanvinken, maar zo zou het wel moeten werken.

Edit: oeps, dat is in de app.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Mad Wally schreef: zo 21 juni 2020, 18:15 Je kunt toch bij “geschiedenis” ritten selecteren en dan verwijderen?
Moet je ze wel 1 voor 1 aanvinken, maar zo zou het wel moeten werken.

Edit: oeps, dat is in de app.
Dat is in de App inderdaad, dan staat het nog op de Wahoo.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Rios schreef: zo 21 juni 2020, 17:42 Ik heb inmiddels al diverse keren de App verwijderd en opnieuw op mijn IPhone gezet, dit omdat de ik hem niet meer verbonden kreeg.

Ik vraag mij af hoe ik de rit geschiedenis van mijn Wahoo Element kan wissen?
In de App is het zo gewist, maar na synchronisatie staan de ritten nog wel op de Element.
Dat zijn er inmiddels een slordige 150, alle keren als ik de App opnieuw op mijn telefoon zet, synchroniseert hij alle 150 ritten weer.
Ik kan ook niet In de Element komen als ik hem op mijn Chromebook aansluit, om een map leeg te gooien of zo.
Kun je wel. Android File Transfer installeren. Wahoo met USB kabel met Mac verbinden. Dan opent een window met daarin de filestructuur. Ga naar de map met de ritten; selecteer wat je wilt wissen. Done.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

rokl schreef: zo 21 juni 2020, 19:07
Rios schreef: zo 21 juni 2020, 17:42 Ik heb inmiddels al diverse keren de App verwijderd en opnieuw op mijn IPhone gezet, dit omdat de ik hem niet meer verbonden kreeg.

Ik vraag mij af hoe ik de rit geschiedenis van mijn Wahoo Element kan wissen?
In de App is het zo gewist, maar na synchronisatie staan de ritten nog wel op de Element.
Dat zijn er inmiddels een slordige 150, alle keren als ik de App opnieuw op mijn telefoon zet, synchroniseert hij alle 150 ritten weer.
Ik kan ook niet In de Element komen als ik hem op mijn Chromebook aansluit, om een map leeg te gooien of zo.
Kun je wel. Android File Transfer installeren. Wahoo met USB kabel met Mac verbinden. Dan opent een window met daarin de filestructuur. Ga naar de map met de ritten; selecteer wat je wilt wissen. Done.
Als ik een Mac had gehad, had dat dus een oplossing geweest, maar ik heb een Chromebook.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Geen gewone Windows pc bv op je werk?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

En als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Agamer schreef: ma 22 juni 2020, 00:09 Geen gewone Windows pc bv op je werk?
Nee, ik kan ook niet in een mappenstructuur als ik hem op mijn werk aan de desktop verbind.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Mad Wally schreef: ma 22 juni 2020, 07:39 En als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen?
Dat zal de enige oplossing zijn echter moet ik dan alles weer instellen, dat is het mij ook weer niet waard.
Ik vind het apart dat je niet simpelweg je rit geschiedenis uit de Wahoo kan wissen.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Lijkt me toch een computer hardware probleem.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Rios schreef: ma 22 juni 2020, 19:11
Mad Wally schreef: ma 22 juni 2020, 07:39 En als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen?
Dat zal de enige oplossing zijn echter moet ik dan alles weer instellen, dat is het mij ook weer niet waard.
Ik vind het apart dat je niet simpelweg je rit geschiedenis uit de Wahoo kan wissen.

Waarom wil je dat überhaupt?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie