Mio 605 HC

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

ThaSingleTrackMastah schreef:Niks netjes.
Je hebt m bij futurumshop gekocht
Het ding werkt niet goed.
Ze kunnen het blijkbaar niet oplossen, je hebt ze voldoende gelegenheid gegeven.
Dus heb je gewoon het recht de koop te ontbinden en dus je geld terug te krijgen.
Dat weten zij ook en om een hoop officiele rompslomp te voorkomen gaan ze makkelijk overstag.
Dat is eerder practisch dan netjes ;)
Belachelijk dat ze zich achter de fabrikant verschuinlen, of doen alsof.
Joah, heb verder niks met Futurumshop geregeld. Ik heb direct zaken gedaan met Mio en zij gaan alles betalen. Als ik die discussie met Futurumshop aan zou moeten gaan dan wordt het vast veel moeilijker. Maar goed. We hebben het geld terug dus het is geregeld.

Mijn vriendin gaat inderdaad voor de 820 edge. Of heb je nog andere tips?

Belangrijk voor haar is:
- het Navigeren met de fietscomputer
- het opslaan van gegevens
- de grootte van het beeldscherm moet eigenlijk vergelijkbaar zijn met die van de Mio 605
- Alle sensoren moeten te gebruiken zijn
- Meerdere fietsprofielen (racefiets en MTB)
- Goede betrouwbare GPS.
- Ik heb de 810 edge en ben daar tevreden over. Dus het ligt in de lijn der verwachting dat zij voor de 820 edge gaat. Ze vindt de 1000 en 1030 te duur.

Ik zal eens inlezen in die Polar
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Polar werkt alleen met BT, de Garmins met ANT+ Sensoren.
Volgens mij wordt de BT in de Garmins alleenngebruikt voor verbinding met je phone.
Dus wat bedoel je met “alle sensoren”?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

ThaSingleTrackMastah schreef:De Polar werkt alleen met BT, de Garmins met ANT+ Sensoren.
Volgens mij wordt de BT in de Garmins alleenngebruikt voor verbinding met je phone.
Dus wat bedoel je met “alle sensoren”?
Met alle sensoren bedoel ik.
Hartslag
cadans
Snelheid
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zolang ze ANT zijn werken ze met Garmin.
Als ze ze BT zijn werken ze met je phone en met Polar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

@Pro_Shifty, ter verbreding van je blikveld is het misschien informatief om ook hier eens goed doorheen te lezen: https://forums.garmin.com/forum/into-sp ... dge-820-aa" onclick="window.open(this.href);return false;
En vergeet vooral niet achter je oor te krabben voordat je een besluit neemt...
Als je Garmin zou overwegen lijkt de nieuwe Garmin Edge 520 Plus op papier een mooie optie, maar die is nog net niet leverbaar. En Garmin kennende, zal er eerst wel een periode met kinderziektes en vele software updates volgen. Maar het apparaat heeft in elk geval geen touch-screen en wordt bediend met knoppen.
En misschien is de Edge 130 ook nog het overwegen waard?
Beetje MTB-er, meer racefietser
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

BikePC schreef:@Pro_Shifty, ter verbreding van je blikveld is het misschien informatief om ook hier eens goed doorheen te lezen: https://forums.garmin.com/forum/into-sp ... dge-820-aa" onclick="window.open(this.href);return false;
En vergeet vooral niet achter je oor te krabben voordat je een besluit neemt...
Als je Garmin zou overwegen lijkt de nieuwe Garmin Edge 520 Plus op papier een mooie optie, maar die is nog net niet leverbaar. En Garmin kennende, zal er eerst wel een periode met kinderziektes en vele software updates volgen. Maar het apparaat heeft in elk geval geen touch-screen en wordt bediend met knoppen.
En misschien is de Edge 130 ook nog het overwegen waard?
Bedankt voor je reactie!

Ik heb sommige bugs gelezen en ik hoop dat het meevalt. We zijn aan het denken aan de 820 edge en niet aan de 520 edge. Ik zal ook eens inlezen bij de edge 130.

thnx
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je aan de 520plus denkt, dan zou ik zeker nog even wachten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

We hebben een 820 edge gekocht. Tot nu toe is mijn vriendin hier erg tevreden over. Het kleine scherm valt op zich wel mee. Het is even afwachten hoe het navigeren ermee gaat. Ik vond dit persoonlijk bij de 810 edge niet ideaal.

Verder gebruik ik mijn garmin vooral voor het opnemen van ritten en het verzamelen van info.

Wat echt een verademing was, was het feit dat het GPS signaal na 30 seconden gewoon volle bak was en daarna niet meer weggevallen was. Dit was na het 605 GPS debacle wel erg fijn.
#Skraleanjers
Plaats reactie