Accu probleem Garmin Edge 130

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.

Moderator: Rogier

ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

di 7 mei 2019, 22:54

Afbeelding

Als het plaatje niet scherp is, dan komt dat door mn waardeloze phone, niet door het schermpje vd Garmin

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.
Misterelmo
Mtb fanaat
Mtb fanaat

wo 8 mei 2019, 08:37

Bedankt voor de reacties. Het hele heldere scherm is inderdaad 1 van de belangrijkste redenen waarom ik denk dat ik voor de 130 zal gaan. M'n vader heeft een systeem waarop hij bijna niets kan zien en dan heb je de ook niet zoveel aan lijkt me. :lol: De kaart zal ik denk ik niet heel vaak missen als ik dit zo hoor omdat ik in situaties waarbij ik veel van de route af zal blijken of in het buitenland waarschijnlijk toch wel m'n telefoon meeneem voor nood. De onduidelijkheid rondom de accu vindt ik wel jammer maar als de accuduur er verder niet onder lijdt dan is dat wel te overzien.
Laatst gewijzigd door Misterelmo op do 9 mei 2019, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
No matter how slow you go, you are still lapping everybody on the couch!
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Contacteer:

wo 8 mei 2019, 15:02

Edge130
Er zit genoeg prik in om een hele dag te fietsen met ANT+ en BT aan.

Schermverlichting goed instellen is wel een punt van aandacht. Schermverlichting op minimum en 10s.
Omdat het scherm zo helder is van zichzelf heb je het niet in de gaten als je schermverlichting continue blijft branden (en dus de accu leegtrekt).
Dom van Garmin dat de schermverlichting niet helemaal uit kan worden gezet, is overdag totaal overbodig.
Misterelmo
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 26 mei 2019, 17:43

Tot nu toe bevalt hij uitstekend! Ja de accu streepjes zijn wat vreemd doordat ze het verloop niet congruent aangeven maar verder weinig te klagen. Hoe lang de accu het doet weet ik niet maar in ieder geval acht uur en dat is voor mij genoeg. De navigatie is idd basic maar werkt prima en het scherm is super leesbaar in de volle zon. Voor deze rijs voor mij het juiste apparaat. Bedankt voor de hulp heren.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Contacteer:

ma 27 mei 2019, 00:09

Thx, veel plezier met de 130
Misterelmo
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 21 september 2019, 17:21

We zijn een heel tijdje verder en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over m'n apparaatje. De leesbaarheid is geweldig en de accuduur is voor mij voldoende. Na een hele dag fietsen laad ik hem sowieso wel even op aan de stekker of powerbank en meerdere ritjes van een paar uur is ook geen probleem. Wel geeft hij vaak de eerste halve minuut na meerdere keren gebruiken aan dat de batterij behoorlijk leeg is om vervolgens later er een paar streepjes bij te vertonen. Navigeren gaat prima, en routes kunnen on the spot nog in de app aangemaakt worden om vervolgens naar de 130 te verzenden. Misschien niet zo gemakkelijk als andere apparaten maar voor dit geld heb je een hoop plezier naar mijn mening.
Plaats reactie