Garmin edge 530

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Pech dus.
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... al-partner

Maar hier lees ik iets.
Misschien helpt het de pijn te verzachten.
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... al-partner
Als je dit ziet op je map:
Afbeelding

Dan kan je bij de page properties instellen het elevation profiel uitschakelen.
Dan heb je meer kaart.
Afbeelding

Geen idee hoe het zit bij de E130.
Af en toe krijg ik de melding dat de VP is gefinisht. Lekker belangrijk, ik zie er onderweg niets van.

Verder denk ik dat je de track ook van tevoren kan editen.
Tijd er uit, of een snelheid er in van 1000kmh.

[edit] Geen wonder dat de VP bij mij (Edge130) verder niet opviel:
aweatheral schreef: I think the only VP data that 130 gives when following a course is the VP position indicator on the elevation plot and on the map/track page.

If the VP is further ahead/behind than can be shown on with the current scale of those pages you will not see anything.
[/edit]
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Ook ik ben sinds kort in het bezit van een Garmin Edge 530. Is er iemand die weet of je de Garmin Instinct kan koppelen aan de Edge?

Daarnaast heb ik vandaag geprobeerd een route te rijden. Deze route ging deels over het mountainbikeparcours. Ik merkte dat dit verwarrend werd omdat deze ook ingetekend waren. Kan je dit uitzetten?
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

heb de garmin 530 ook, hij kan live segementen signaleren. het is mij nog niet gelukt om dat voor mekaarte krijgen
ik heb de segmenten in de buurt als ster aangeklikt, dan zou het goed moeten zijn, maar er gebeurd weinig.

of moet ik voor deze "live segmenten"een abbonement hebben?dat zie ik namelijk nergens terug
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Voor live segmeneten moet je inderdaad een strava abonnement hebben.
https://support.strava.com/hc/en-us/art ... in-Devices

Instinct kan je koppelen aan je Garmin, maar de enige meerwaarde is dat je hartslag wordt opgeslagen bij je activiteit.

Als je beide (530 & instinct) woensdag meeneemt als je voor de broek komt kijken, kan ik je wel laten zien hoe dat dat moet

Edit, zie nu pas dat de vraag van de Instinct niet van jou afkwam :oops:
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Haha ik dacht al, een broek? Ik heb geprobeerd mijn instinct te koppelen maar kom er niet uit.

De meerwaarde zou voor mij inderdaad de hartslag zijn. Ik weet ook dat een hartslagband nauwkeuriger is, maar zoveel boeit het mij ook weer niet. Vind fun belangrijker, maar als het kan vind ik het mooi meegenomen.

De snelheidsmeter e.d had ik zo gekoppeld, dat leverde geen problemen op.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Okay, loop de volgende stappen door.

Via het menu:
Instellingen
Sensoren & accessoires
Polshartslag
Deel Hartslag

Of via de hartslag widget:
Ga naar de hartslagwidget (waar je je hartslag van de afgelopen 4 uur kan zien)
Houd Menu-knop ingedrukt
Hartslag opties
Deel hartslag

Nu moet je op de 530 een sensor toevoegen en hij vind vanzelf je instinct.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Yes het is gelukt! Thx voor de uitleg!
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ter info voor diegene die een Edge 530 of 830 willen aanschaffen.
Er staan geen nieuwe versies gepland voor 2021, dus je kan ze met een gerust hart kopen.
Ik krijg nog te horen of er prijswijzigingen aankomen.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Gezien de lage voorraden verwacht mijn bron geen prijsverlaging of actie in het voorjaar.
DorstigHert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 februari 2019, 10:12

Voor de eigenaren van de 530/830/1030/130 plus: voegen de mtb dynamics nog iets toe? Komt de gritscore een beetje overeen met de moeilijkheid van een route? Is Flow een nuttig alternatief voor simpele rondetijden om te kijken hoe soepel je hebt gereden?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

@dorstighert: je kijkt er misschien een paar keer naar, en dan is het leuk geweest. Maar het komt wel redelijk overeen met wat je "voelt", dat wel, is mijn ervaring.

Ik verbaas me nóg meer over de "sprong"-functie: Geweldige sprong, 4,8 meter!! En dan heb je 40cm ver gesprongen ofzo :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik krijg het voor elkaar in het Dijkgatbos (daar maak je alleen hoogtemeters als je je banden harder oppompt) om een geweldige sprong te maken en dan rij ik over een worteltje kleiner dan een centimeter. Andersom gebeurt ook, maak je een sprongetje registreert dat ding niks. Dus je moet het met een korrel zout nemen. Voor de rest prima dingetje. Ik heb 'm zelf ook. :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Kapitein Iglo schreef: ma 1 februari 2021, 10:04 @dorstighert: je kijkt er misschien een paar keer naar, en dan is het leuk geweest. Maar het komt wel redelijk overeen met wat je "voelt", dat wel, is mijn ervaring.

Ik verbaas me nóg meer over de "sprong"-functie: Geweldige sprong, 4,8 meter!! En dan heb je 40cm ver gesprongen ofzo :lol:
Die sprong-functie is vooral een leuke gimmick... Maar inderdaad, niet bepaald representatief als hij (de 830 in mijn geval) het voor elkaar krijgt sprongen te zien die ik zogenaamd met mijn Émonda op de weg zou maken van vergelijkbare aard, maar nog geen cm los ben gekomen. :winkie: Dat stijve carbonnen raceframe met dito wielen laten die Edge wel overstuur raken.

Met de MTB overigens niet anders hoor, ook al is los komen dan vaak wel aan de orde, maar bij een pumptrack wil ie ook nog wel eens enthousiast jumps registreren die er niet zijn...
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Die sprong functie werkt bij mij prima, de tijd dat ik in de lucht hang is vrij kort.
Lijkt meer op vallen :-)
kevin405
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 7 februari 2021, 13:18

Ik heb nu al een paar weken de edge 530 in bezit. ik kom van een gsm houder op mijn stuur met de app Osmand . En waar dat ik al schrik voor had is dan toch uitgekomen. Namelijk de navigatie in het bos. Zolang de track paden ver van elkaar liggen is er geen probleem. Als er een singletrack is met wat paden die rakelings langs elkaar lopen dan loopt het de mist in. Een voorbeeld hier in de foto.

Afbeelding

Telkens als ik zoiets tegenkom dan kan hij niet meer volgen . ik ben de singletrack al lang voorbij en dan de meldingen : uit koers , keer terug , u-turn . Ik vervolg gewoon de track rechtdoor maar eerdat de edge dit doorheeft zitten we al een paar honderd meter verder. Of als ik bv dit stuk singletrack oversla en gewoon rechtdoor rijd (gpx volgt singletrack) dan duurt het ook een paar honderd meter eer hij dit doorheeft. gps + glonnas of gps + galileo maakt niks uit. Mijn galaxy 4 mini met OsmAnd deed het op dit vlak stukken beter, bijna perfect . Natuurlijk met andere nadelen zoals grootte en batterijduur. Maar de navigatie was veel beter.
Plaats reactie