Garmin edge 530

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef: ma 16 november 2020, 08:39 Ik probeerde zojuist nog eens een route (“koers”) te plannen in de Connect app, waarbij ik een aantal kms ingeef en de app de route bepaalt - maar hij wil niet. Blijft hangen op de kaart zonder route. Opnieuw beginnen helpt niet.

Meer mensen hier last van?

Versie 4.37.0.28
Op m`n 820 deed ik dat gewoon op de unit zelf (surprise me), met de 830 nog niet geprobeerd (of zelfs gezocht).

*Edit:
830:
Profielscherm>Navigatie>Koersen>Rondrit en dan je parameters invullen en laten zoeken. Je krijgt dan 3 opties (en je kan verversen als die je niet aanstaan)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

TenZNL schreef: ma 16 november 2020, 15:59
Kapitein Iglo schreef: ma 16 november 2020, 08:39 Ik probeerde zojuist nog eens een route (“koers”) te plannen in de Connect app, waarbij ik een aantal kms ingeef en de app de route bepaalt - maar hij wil niet. Blijft hangen op de kaart zonder route. Opnieuw beginnen helpt niet.

Meer mensen hier last van?

Versie 4.37.0.28
Op m`n 820 deed ik dat gewoon op de unit zelf (surprise me), met de 830 nog niet geprobeerd (of zelfs gezocht).

*Edit:
830:
Profielscherm>Navigatie>Koersen>Rondrit en dan je parameters invullen en laten zoeken. Je krijgt dan 3 opties (en je kan verversen als die je niet aanstaan)
Daarom post ik dit in het draadje van de 530 Jacco :kiss: . Op de 530 kan het niet op het toestel, maar je kunt het dus wel door de smartphone laten doen en dan verzenden naar de Edge. Tenminste, dat kón. Bij mij nu dus blijkbaar niet meer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef: ma 16 november 2020, 16:14
TenZNL schreef: ma 16 november 2020, 15:59
Op m`n 820 deed ik dat gewoon op de unit zelf (surprise me), met de 830 nog niet geprobeerd (of zelfs gezocht).

*Edit:
830:
Profielscherm>Navigatie>Koersen>Rondrit en dan je parameters invullen en laten zoeken. Je krijgt dan 3 opties (en je kan verversen als die je niet aanstaan)
Daarom post ik dit in het draadje van de 530 Jacco :kiss: . Op de 530 kan het niet op het toestel, maar je kunt het dus wel door de smartphone laten doen en dan verzenden naar de Edge. Tenminste, dat kón. Bij mij nu dus blijkbaar niet meer.
Sorry, ik dacht dat de 530 die functie ook had. Ik moest ook even graven voordat ik `m weer gevonden had. :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, da's een van de verschillen met de 830. Op connect.garmin.com werkt het overigens wel, maar het zou leuk zijn om het (weer) op de smartphone te kunnen laten plannen.

Edit: het werkt blijkbaar wèl, maar anders dan ik gewend was. Ik moet nu eerst op het scherm tikken nadat ik de eerste parameters heb ingegeven (afstand, richting). Pas na het tikken op het scherm gaat de smartphone berekenen. Daarna krijg ik nog allerlei mogelijkheden om een en ander aan te passen alvorens ik de koers kan opslaan, en naar de Edge kan verzenden.

En zo heb je me toch even geholpen verder te zoeken :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, bedankt, ook even geprobeerd.
Je moet idd op de kaart tikken en dan gaat het door.
Helaas gebruikt GC alleen paden op de kaart (heeft/gebruikt GC ook een heatmap?), de kaart is hier in de omgeving Leeg...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 16 november 2020, 19:05 Ja, bedankt, ook even geprobeerd.
Je moet idd op de kaart tikken en dan gaat het door.
Helaas gebruikt GC alleen paden op de kaart (heeft/gebruikt GC ook een heatmap?), de kaart is hier in de omgeving Leeg...
Geen idee, ik dacht van niet. En de paden die hij hier pakt, voor een gravelrit, zijn dus verboden te fietsen. Lekker dan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus een leuke functie, maar het gaat mank op de kaart...
Op de racefiets zal het wel beter werken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 16 november 2020, 21:39 Dus een leuke functie, maar het gaat mank op de kaart...
Op de racefiets zal het wel beter werken.
En is dat niet profiel afhankelijk (of heb je die niet in GC)?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TenZNL schreef: ma 16 november 2020, 22:28
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 16 november 2020, 21:39 Dus een leuke functie, maar het gaat mank op de kaart...
Op de racefiets zal het wel beter werken.
En is dat niet profiel afhankelijk (of heb je die niet in GC)?
Jawel, ik had een mtb rit gekozen.
Maar op de kaart van GC staan hier in de omgeving slechts een paar onverharde paden/wegen, de asfaltwegen staan er wel op.
Dus dit werkt beter op de racefiets?
En Kapitein Iglo werd met zn gravelfiets over afgesloten paden gestuurd.
Een racefiets gaat over de openbare weg, dus weer een aanwijzing dat deze functie beter werkt op de racefiets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, dat zal wel (zit ook net ff in GC te kloten). Al zie ik ook een optie voor trailrunners :~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan weet je meteen waar al die trailrunners vandaan komen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ook even zitten testen maar gek genoeg heeft het nauwelijks zin welk profiel je kiest (weg, gravel, Mtb of zelfs trailrun).

Ingezoomd zie je wel de paarse donkere lijntjes van bospaden en zelfs de officiële Mtb route paden. Je kunt wel handmatig via deze paden een route maken maar automatisch zal GC ze niet opnemen in de route.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Hoe kan ik die virtual partner uitzetten wanneer ik een track volg?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Via GC kan je bij een koers een doelsnelheid aangeven. Deze wordt daaraan op je Garmin weergeven. Dus dan weet je of je sneller of langzamer rijdt als gepland.

Persoonlijk vind het bij wielrennen wel iets toevoegen, maar bij mtben een stuk minder aangezien de verwachtte gemiddelde snelheid moeilijk is in te schatten op een parkoers dat je niet kent.

Edit: zie nu pas dat je vraagt hoe hij uit gaat. Dus ik denk je doelsnelheid verwijderen :~
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik kan geen doelsnelheid instellen. In het algemeen zet ik zoveel mogelijk opties uit.
Die virtual partner hanteerd volgens mij de laatste snelheid of die van de opname.

Maar ik kan niets vinden om dat irritante ding uit te zetten.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie