Rubber behuizing etrex 30 uitgedroogd....

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Rob123
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 27 februari 2019, 22:37

Ik heb een etrex30 na een poosje van knoeien en klooien eindelijk wegwijs geworden in het gebruik.
Nu blijkt dat de rubberbehuizing dermate is uitgedroogd dat de bedieningsknopjes eruit vallen.......
Ik heb hem 2de hnds gekocht... wat te doen.....
Heeft iemand een adres waar ik zo een rubberbehuizing kan bestellen , monteren kan ik zelf wel.
Ik denk dat bestellen bij garmin net zo duur zal zijn als een andere 2 de handse....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op ebay zit een Rus met Garmin onderdelen. Niet gratis, maar goedkoper dan Garmin.
Bij hem ooit een achterklepje voor mn Etrex30 besteld.
Toen het klepje van de 10 gekozen, was vreemd genoeg een stuk goedkoper dan vd 30 :~
Geen idee of dat voor de rest ook geld. Ik weet ook niet of de printplaat vd 30 ook in een 10 behuizing past, denk het wel als ik de fotos op internet bekijk.
Kastje bestaat sowieso uit 3 delen.
Batterijdeksel, middenstuk en voorfront. Wellicht is het rubber vd joystick los te koop, dan heb je mazzel.
Bestel voorfront iig compleet met glas, is een pita om je oude glas opnieuw te gebruiken en een nieuw glas is meteen weer krasvrij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

https://www.ebay.nl/sch/i.html?sid=garm ... efine=true

Deze. Als je veel parts nodig hebt kan je beter je 30 in onderdelen verkopen en een nieuwe aanschaffen.
Of toch via Garmin een refurbished toestel kopen.

Vraag me wel af wat er met je 30 is gebeurd. De mijne is uit 2013 en heeft al zoveel uv licht gezien dat het scherm is verbleekt. Maar het rubber is nog in orde.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rob123
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 27 februari 2019, 22:37

Thanks.
Ja ik ben er ook benieuwd naar.....die behuizing waar de aan uitknop etc. Aan zit is helemaal uitgedroogd.
Aan uit knopje is niet meer bruikbaar en de rest zal wel volgen denk ik.
Ik ben hier naar een tel.shop gegaan die uitsluitend ingewikkelde ding en repareerd die heeft geprobeerd zo een behuizing te bestellen in China maar daar was het niet te leveren.....
Rob123
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 27 februari 2019, 22:37

Of maar gewoon een 2de handse kopen voor 120 euro.....
Keuzes,keuzes keuzes.......
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En deze verkopen aan iemand die een etrex 10 heeft, kan die er een 30 van maken ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rob123
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 27 februari 2019, 22:37

Nog een korte vraag....
30 of een 30x voor dezelfde prijs.
Ik zit ff op marketplace te snuffelen voor een 2de handse.
30 zit rond de 120 , maar voor die prijs ook een 30x...
What to do.
Ow ja...behuizing kost in china .....80 euro...
Ik heb ff een mail naar garmin gestuurd met de vraag wat daar een behuizing kost maar ik vrees met grote vrees..
Alvast bedankt voor je hulp.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De 30x heeft iets meer intern geheugen en een beeldscherm met hogere resolutie.
Het geheugen kan je moeiteloos uitbreiden met een microSD kaart, dus dat is van minder belang.
Maar wellicht is een nieuwer beeldscherm beter.
Ik heb sterk de indruk dat mijn scherm(30) flink contrast heeft verloren. Wellicht is het scherm vd 30x iets beter, een generatie nieuwer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rob123
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 27 februari 2019, 22:37

Thanks
Devlotjes
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 3 februari 2020, 21:53

Rob123 schreef: do 6 juni 2019, 13:20 Of maar gewoon een 2de handse kopen voor 120 euro.....
Keuzes,keuzes keuzes.......
[/quote
Hoi Rob zit nu pas op dit forum ( half jaar oud je bericht. Maar heb je de etrex 30 kunnen maken?. Wij hebben namelijk het zelfde probleem gehad en alle 4 de knoppen vervangen. 0p de site van
Www.wereldfietser.nl tik in zoekfunctie: etrex30 en zoek naar auteur: devlotjes. Hier staat alle uitleg met foto 's erbij ,hoe je dit zelf ,als je handig bent kunt maken. De knoppen kunnen niet kapot meer gaan en werkt nog beter als een nieuwe.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

ik heb het rubber over de aan uit knop gewoon vervangen door een ouderwetse Simson bandenplakker, werkt prima
Plaats reactie