GPSies overgenomen door AllTrails

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

https://support.alltrails.com/hc/en-us/ ... -AllTrails

Ik ben nog vrij nieuw in het gps verhaal. Maar voor wat ik nu kan vinden kan je bij de gratis versie van AllTrails geen GPS files downloaden??
Dus je zou dan ene betaald abonnement moeten nemen om de GPS-files op mijn Garmin te kunnen zetten?

Is hier iemand die meer ervaring heeft met deze apps en dit kan toelichten?
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

gevonden ... ja dus:
To download GPX files of trails in our database or from other users, you will need a Pro account.
Het lijkt niet duur (€2.5 euro per maand). Maar ik maak er relatief weinig gebruik van (alleen op vakantie).
Dus vind het wel jammer.

Iemand nog een goed alternatief. Of zit er weinig anders op dan abonneren?
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Naar hoe ik het heb gelezen blijft de GPSIES app beschikbaar in zijn huidige vorm?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En als je de website gebruikt ipv de app?
Bij wikiloc zijn de gpx'en op de website gratis (wel heb je een gratis account nodig), maar in de app kan je alleen downloaden met de betaalde versie.

O ja, wikiloc.com is dus een alternatief.
De download (website) kan je op je phone ook openen met Garmin Connect en zo via BT doorsturen naar je Edge.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meteen even getest met mn android phone, door voor de website te kiezen ipv de mobile site of de app, kan je op gpsies.com nog gewoon downloaden, zelfs zonder in te loggen.

Dus snel tracks zoeken en downloaden, nu het nog gratis kan :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

GPSies blijft ook nog beschikbaar "voorlopig"...

Oftwel, die gaat nog wel een keer uit de lucht.

Heeft waarschijnlijk vooral met de technische integratie in AllTrails temaken en niet zozeer de klantvriendelijkheid.

Wikilocs dus. Kan die qua aanbod een beetje opboxen met de oude GPsies?
Als die laatste straks betaald wordt zal een andere gratis versie vast wel weer groeien.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik kijk het even aan, maar als er straks betaald moet worden voor content die ik aangeleverd heb, dan ga ik op zoek naar wat anders.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat is het lullige.
Duizenden gebruikers hebben belangeloos tracks aangeleverd, en nu gaat daar iemand geld mee verdienen.
Andermans veren...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Benieuwd naar ‘t vonnis als je dit zou aanvechten. Iemand hier die rechten heeft gestudeerd?
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik heb mijn account al opgezegd. Eerst al mijn tracks gedelete. Gelukkig heb ik ook nog alles lokaal staan en een account bij wikiloc. Anders ga ik komoot ook nog eens meer aan de tand voelen. Vooral de oosterburen lijken dit heel veel te gebruiken.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik maakte ook altijd mijn routes in GPSies, maar vind dat AllTrails niet fijn werken. Van Komoot ben ik ook niet kapot en ik heb ook de tip van Bert (brouter.de) even geprobeerd. Maar 'nadeel' daar is dat ik mijn tracks niet kan opslaan, dus moet ik deze in 1x maken. Ook heb ik daar nog niet kunnen vinden hoe ik ofroute-paadjes kan opnemen (niet alle paadjes staan op de open kaarten). Met GPSies en Komoot kan je zelf handmatig dan een lijntje trekken.

Dus: wie heeft er nog een goed alternatief? Ik heb ook Basecamp op mijn computer, alleen geen goede kaarten...
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

routeyou.com ?
Strava
routeplanner.fietsersbond.nl
ride with gps
plotaroute.com
MapMyRide
Garmin Connect
bikemap.net
MyRoute App
BaseCamp met OSM kaarten
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb wat tijd in Basecamp gestoken, omdat ik het spul het liefst in eigen beheer doe.
Je noemt zelf al een paar voorbeelden waarom (ik geef er ook nog een paar)
-Gpsies die wordt overgenomen en nu anders/niet lekker meer werkt.
-Een site waar je niet kunt opslaan (of alleen als je betaalt)
-Een site die op jouw vakantieplek waardeloze kaarten gebruikt.
‐Op jouw vakantieplek is internettoegang minder vanzelfsprekend dan thuis.

Basecamp kan je eenvoudig van OSM kaartmateriaal voorzien.
Maar ook de betaalde en beveiligde Garmin topo-kaarten van je fietsmaten kan je in Basecamp (maar niet in je gps) gebruiken.
Kaart kopiëren naar een SD-kaartje of USB-stick, in een Garmin mapje plaatsen en voila.
(Garmin heeft de beveiliging zo gemaakt dat de kaart niet in een andere gps gebruikt kan worden, maar wel in Basecamp en Mapsource. Ik ga er vanuit dat dit ''by design' is en dus legaal. En daarom mag deze tip ook op dit forum gegeven worden.)

Basecamp is een apart geval, maar of je nu met een online app leert omgaan of met je lokale Basecamp, dat is om het even.

De gpx'en uit Basecamp kan je in alle gps'en gebruiken.
Dus Polar, Bryton, Wahoo enz.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Boekenkist schreef: wo 19 februari 2020, 17:30 Maar 'nadeel' daar is dat ik mijn tracks niet kan opslaan, dus moet ik deze in 1x maken.
Dat dacht ik tot vorige week ook tot ik hoorde dat je de URL kunt opslaan. Dat is de route. Let op dat als je ook maar 1 punt verandert je de URL weer even moet opslaan. Ik heb nu een digitaal notitieblaadje met de URL's van routes die in de maak zijn.

Alltrails zuigt enorm. GPSies was super. Helaas is het niet meer.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Wat ik laatst merkte is dat als ik de website van GPSies bezoek meteen wordt doorverwezen naar Alltrails. Echter, daar heb ik geen inlog van. Geen idee wat er nu met mijn gpx routes is gebeurd die ik op gpsies heb gepubliceerd.

Iemand enig idee? Zijn die nu verwijderd of gebruiken ze die nu voor de betalende gebruikers?
Plaats reactie