GPSies overgenomen door AllTrails

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

gcjm schreef: vr 21 februari 2020, 14:12 Wat ik laatst merkte is dat als ik de website van GPSies bezoek meteen wordt doorverwezen naar Alltrails. Echter, daar heb ik geen inlog van. Geen idee wat er nu met mijn gpx routes is gebeurd die ik op gpsies heb gepubliceerd.

Iemand enig idee? Zijn die nu verwijderd of gebruiken ze die nu voor de betalende gebruikers?
Dat laatste natuurlijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Dat gun ik ze eerlijk gezegd niet. Maar het zeker wel niet meer mogelijk zijn om mijn tracks daar te verwijderen?
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

scheurneus schreef: wo 19 februari 2020, 17:50 routeyou.com ?
Strava
routeplanner.fietsersbond.nl
ride with gps
plotaroute.com
MapMyRide
Garmin Connect
bikemap.net
MyRoute App
BaseCamp met OSM kaarten
Bedankt voor een overzichtje van (on)mogelijkheden. :D :-q Met Google had/heb ik deze ook kunnen vinden. Echter weet ik dan nog steeds niet welke fijn te gebruiken zijn. Vandaar mijn vraag hier: welke sites/app's/programma's gebruiken jullie en vinden jullie dus prettig werken.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 19 februari 2020, 20:48 Ik heb wat tijd in Basecamp gestoken, omdat ik het spul het liefst in eigen beheer doe.
Je noemt zelf al een paar voorbeelden waarom (ik geef er ook nog een paar)
-Gpsies die wordt overgenomen en nu anders/niet lekker meer werkt.
-Een site waar je niet kunt opslaan (of alleen als je betaalt)
-Een site die op jouw vakantieplek waardeloze kaarten gebruikt.
‐Op jouw vakantieplek is internettoegang minder vanzelfsprekend dan thuis.

Basecamp kan je eenvoudig van OSM kaartmateriaal voorzien.
Maar ook de betaalde en beveiligde Garmin topo-kaarten van je fietsmaten kan je in Basecamp (maar niet in je gps) gebruiken.
Kaart kopiëren naar een SD-kaartje of USB-stick, in een Garmin mapje plaatsen en voila.
(Garmin heeft de beveiliging zo gemaakt dat de kaart niet in een andere gps gebruikt kan worden, maar wel in Basecamp en Mapsource. Ik ga er vanuit dat dit ''by design' is en dus legaal. En daarom mag deze tip ook op dit forum gegeven worden.)

Basecamp is een apart geval, maar of je nu met een online app leert omgaan of met je lokale Basecamp, dat is om het even.

De gpx'en uit Basecamp kan je in alle gps'en gebruiken.
Dus Polar, Bryton, Wahoo enz.
Basecamp ken ik en gebruikte ik in het verleden voor mijn motorroutes. Ik zal eens kijken of ik daar de OSM op kan krijgen. Update deze zichzelf? Of moet je dat zelf steeds doen? Een garmin-fietscomputer gebruiker moet ik nog even opsnorren; iedereen die ik ken gebruikt de wahoo..

Update: zo juist ff snel getest. Maar kan ik hier wel een track maken die over niet bestaande paden loopt? Zoals in mijn eerste post aangegeven, niet alle paden staan in OSM. Bij GPSies kon je dan handmatig een lijntje trekken (werd een stippellijntje).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, je kan handmatig een lijntje trekken.
Ja, Basecamp doet zichzelf updaten.
Nee, de kaarten moet je zelf doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Basecamp update ik al een tijdje niet meer.
Iets met kaarten installeren ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, de mapinstall van een bepaalde versie was kapot.
Geen idee hoe het nu is, wijs de updates altijd af. Ik had een goed werkende versie en dat wil ik zo houden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Huidige MapInstall gaat goed, maar ik blijf ook hangen in een oudere versie (Mac), daarvan weet ik zeker dat het werkt :lol: (en ook de Mac niet upgraden naar 64 bits only.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

gcjm schreef: vr 21 februari 2020, 14:12 Wat ik laatst merkte is dat als ik de website van GPSies bezoek meteen wordt doorverwezen naar Alltrails. Echter, daar heb ik geen inlog van. Geen idee wat er nu met mijn gpx routes is gebeurd die ik op gpsies heb gepubliceerd.

Iemand enig idee? Zijn die nu verwijderd of gebruiken ze die nu voor de betalende gebruikers?
Als het goed is, heb je wel een account bij Alltrails op basis van je e-mailadres. Bij het inlog-venster kan je dan — via "Forgot your password?" — je e-mailadres invullen en aangeven dat jij je password vergeten bent. Vervolgens wordt er een mailtje naar jou gestuurd, waarmee je je password kunt resetten.

En als het dan nog steeds goed is, kan je inloggen en jouw routes terugvinden via het 'Plan/Maps'-menu. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Boekenkist schreef: wo 19 februari 2020, 17:30 Ik maakte ook altijd mijn routes in GPSies, maar vind dat AllTrails niet fijn werken. Van Komoot ben ik ook niet kapot en ik heb ook de tip van Bert (brouter.de) even geprobeerd. Maar 'nadeel' daar is dat ik mijn tracks niet kan opslaan, dus moet ik deze in 1x maken. Ook heb ik daar nog niet kunnen vinden hoe ik ofroute-paadjes kan opnemen (niet alle paadjes staan op de open kaarten). Met GPSies en Komoot kan je zelf handmatig dan een lijntje trekken.

Dus: wie heeft er nog een goed alternatief? Ik heb ook Basecamp op mijn computer, alleen geen goede kaarten...
In Brouter kun je de URL van je gemaakte track bewaren. Die bevat alles wat je aangeklikt hebt. Als ik met een project bezig ben, dan sla ik de URL tussentijds op, of ik kopieer hem naar een word-bestand.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

B@zz schreef: za 22 februari 2020, 15:40
gcjm schreef: vr 21 februari 2020, 14:12 Wat ik laatst merkte is dat als ik de website van GPSies bezoek meteen wordt doorverwezen naar Alltrails. Echter, daar heb ik geen inlog van. Geen idee wat er nu met mijn gpx routes is gebeurd die ik op gpsies heb gepubliceerd.

Iemand enig idee? Zijn die nu verwijderd of gebruiken ze die nu voor de betalende gebruikers?
Als het goed is, heb je wel een account bij Alltrails op basis van je e-mailadres. Bij het inlog-venster kan je dan — via "Forgot your password?" — je e-mailadres invullen en aangeven dat jij je password vergeten bent. Vervolgens wordt er een mailtje naar jou gestuurd, waarmee je je password kunt resetten.

En als het dan nog steeds goed is, kan je inloggen en jouw routes terugvinden via het 'Plan/Maps'-menu. :-q
Check! Gelukt! Thanks 🙏
elwi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 24 november 2008, 16:55
Mijn mountainbike: Scott Spark, Cannondale Flash, APEX Ronin
Contacteer:

Ik vond op onderstaande link een vergelijk van 5 hiking apps:
Green Tracks
Gaia GPS
AllTrails
Komoot
A-GPS Tracker

https://besthiking.net/best-hiking-apps-test-review/

Hier kwam AllTrails er niet zo goed van af - Gaia GPS beter
Heeft iemand hier ervaring mee?
Om routes te maken gebruik ik nog steeds de voorloper van Basecamp - Mapsource.
Hiervoor kan je makkelijk gratis kaarten downloaden die ik voor t uitzetten van ATB / gravel routes gebruik - zowel in Nederland als in buitenland
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Mooi waardeloos dus allemaal. :-{
Heb altijd mooie routes kunnen downloaden en in Gamin Connect kunnen zetten, die heb ik dan maar mooi.
Ik download meestal routes voor race en Mtb in Duitsland in de buurt van Tecklenburg.
Is er geen mogelijkheid om dit toch alsnog gratis te kunnen blijven doen????
Ik zag iets van Wikiloc voorbij komen, hoe werkt dit precies dan?
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij Wikiloc kan je gratis downloaden (en uploaden) als je een gratis account aanmaakt.
Op de phone en tablet wel de browser versie gebruiken, want in de wikiloc app kan je alleen downloaden als je een betaalde account hebt. (Ik gebruik Chrome op Android en iphone)
De gpx kan je dus downloaden en met Garmin Connect openen (en versturen naar je Garmin gps).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Heb me intussen al een beetje ingelezen in Wikiloc en inmiddels gedownload .
In de buurt waar ik zoek is de keuze nog niet zo groot als GPSies maar dat gaat zeker komen. :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Plaats reactie