Heeft de Mio 605 een ATB optie?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Senior49 schreef: do 26 september 2019, 16:09Na ca 3 weken kwam de Mio uit de Czech republic terug….en de mio bij profile winkel opgehaald

Org. Doos was verkreukeld en in elkaar gedrukt, ook inwendig.
De mio is in de org. Verpakking beschermd door een uitsparing van de verpakking. Deze was gescheurd en in elkaar gedrukt. En de mio lag los in de doos, samen met de 2 houders, waarvan 1 van metaal was....
Er zwierven nog was onderdelen los door de doos….
De org. Verpakking van de mio was niet verpakt in een andere verpakking…

Aan de bevestiging was gewoon niets gedaan; diezelfde of een gelijke houder was mee geleverd.
De mio was ook nu niet goed vast te zetten, en met met een paar bonzen op de tafel viel de mio er gewoon uit; laat staan als deze op de mbt zit…
Ook was er niets aan de beschadiging gedaan…
De verkoper stond met z’n mond vol tanden; ook hij vond t waardeloos; maar kon verder niets doen…

Mio bellen…..dat is een lang verhaal….
Kort door de bocht:
De beschadiging viel buiten de garantie; dat de bevestiging van de mio niet goed was, was een kwestie van ‘ jammer dan’.
De dame in kwestie was niet onwillig, maar zoals zij zei: Ik moet mij aan de regels houden.
DHL kreeg de schuld vd beschadigde verpakking....
Kortom ik zit met een nw lees 2 maanden oude en beschadigde Mio 605, die ik niet op de MTB kan gebruiken, en niet op de gewone fiets.
De winkelier neemt de mio daarom ook niet terug….
Ik kan uit je verhaal maar moeilijk opmaken wie nu wat naar wie verstuurd heeft, maar ik zou je aanraden je rechten als consument nog even goed na te lezen.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Senior49
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 4 augustus 2019, 11:22

Hallo Alien

Ik heb 't bewust zo kort mogelijk gehouden, anders was 't verhaal nog langer geworden.
En dan vergeet je soms dingen

De fietswinkel/verkoper heeft mio gebeld toen ik bij hem kwam met de beschadigde mio.
Hij heeft echt zijn best gedaan; ik heb er bijgestaan.

De 1e medewerker van mio die de verkoper aan de lijn kreeg; begreep de situatie; en die heeft er voor zorg gedragen;
dat de mio bij de fietsenwinkel werd opgehaald.Toen is dat ding naar CZ gestuurd.

Volgens de medewerkster van mio die IK nadien aan de lijn kreeg, zette gelijk de hakken in 't zand, en zei dat de pakjes verzorger de doos verfrommeld heeft. Ook mocht zij volgens de richtlijnen v.d. bazen in china niets toezeggen, vlgs hun regels had ik geenrechten.
En dat hoewel de aangekochte én originele (langere) mio houder ( na achteraf bleek ) een ander, en na later bleek, een ondeugdelijk bevestigings-systeem in de houder.
m.a.w. Deze was niet gelijk aan de bijgeleverde houder.
Daar kon mio toch echt niets aan doen...

Ik kan er geen foto's erbij doen; want ik heb geen website, o.i.d. om via een url een foto uploaden. via mijn provider gaat 't ook erg omslachtig

en ik zie ook geen knop om een foto van mijn pc halen

en ja, ik weet mijn rechten, en kan evt. mijn rechtsbijstand inschakelen... Weet ook, dat ik sterk sta, maar...
Ik heb er nu al zoveel tijd vrije tijd ingestoken; én ben erg druk met andere zaken; dat is die hele stomme mio niet waard
misschien later
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Over die bevestigingsbeugel die je erbij gekocht hebt, weet je ZEKER dat het een Mio beugel was/is?
Ik lees hier dat een Mio in een Garmin beugel past, maar er bij hobbels heel snel uit valt:
https://m.facebook.com/groups/300042913 ... p_activity

In dat geval moet de fietsenmaker niet zeuren over de beschadiging, want het is zijn schuld, en het ding terugnemen zoals afgesproken.
Ook de beschadigde verpakking is niet jouw schuld, dat is gebeurd tussen Mio en je fietsenmaker.

Voor een mislukte aankoop van €450 zou ik toch mn rechtsbijstand eens om advies vragen, zeker met deze informatie in het achterhoofd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Senior49 schreef: ma 30 september 2019, 13:36De fietswinkel/verkoper heeft mio gebeld toen ik bij hem kwam met de beschadigde mio.
Hij heeft echt zijn best gedaan; ik heb er bijgestaan.

De 1e medewerker van mio die de verkoper aan de lijn kreeg; begreep de situatie; en die heeft er voor zorg gedragen;
dat de mio bij de fietsenwinkel werd opgehaald.Toen is dat ding naar CZ gestuurd.

Volgens de medewerkster van mio die IK nadien aan de lijn kreeg, zette gelijk de hakken in 't zand, en zei dat de pakjes verzorger de doos verfrommeld heeft. Ook mocht zij volgens de richtlijnen v.d. bazen in china niets toezeggen, vlgs hun regels had ik geenrechten.
En dat hoewel de aangekochte én originele (langere) mio houder ( na achteraf bleek ) een ander, en na later bleek, een ondeugdelijk bevestigings-systeem in de houder.
m.a.w. Deze was niet gelijk aan de bijgeleverde houder.
Daar kon mio toch echt niets aan doen...
Jij hebt met Mio weinig te maken, want je hebt bij een winkel gekocht. En die heeft jou een deugdelijk product te leveren dat voldoet aan wat jij redelijkerwijs van dat product mag verwachten. Onder andere dus, dat een toestel voor fietsnavigatie niet bij de eerste de beste hobbel van je fiets dondert.

Het is aan de verkoper dat op te lossen, ongeacht wat Mio daarvan vindt; dat is zijn probleem, niet het jouwe. En wat er bij transport in opdracht van verkoper of Mio misgaat, is ook al niet jouw probleem.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Senior49
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 4 augustus 2019, 11:22

Hallo T.S.T.M.

Ja, het was speciaal voor deze Mio

Dat was nl ook de 1e vraag van de Mio helpdesk
Daarop heeft de verkoper meerdere houders geprobeerd
Allen hebben dezelfde ‘zitting’

Ook de service dienst, waar mijn Mio naar toe is gegaan, heeft de houder omgeruild
En raad eens... precies dezelfde houder als ik eerst had
Gebruikersavatar
Senior49
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 4 augustus 2019, 11:22

@ Alien

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk .
De verhouding met de fietswinkel in Zutphen is al ernstig verstoord door ander incident

Ik kan wel de Mio terug brengen; maar dat wordt een welles/niets spel
Hij geeft Mio de schuld en Mio v.v.

Ik ben bang dat het toch een rechtsbijstand wordt
Plaats reactie