Meerdere speedsensors op 1 Garmin?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Kun je meerder speedsensoren (b.v. 1 op de mtb en 1 op de race) gebruiken voor 1 Garmin?
Of herkent hij er maar 1?
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Ligt denk ik ook aan je type Garmin.
Ik gebruik de 820 voor meerdere fietsen waarbij er 3 sensoren hebben. Iedere fiets heeft een eigen profiel en deze selecteer ik wanneer ik de Garmin aanzet.
Eerst doen, dan denken
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik heb de 1000 Explore.
Kan niet vinden dat je er verschillende fiets profielen kunt invoeren.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Edges werken met een "sensor pool".
Alle sensors die je ooit hebt aangemeld, of die zijn herkend en waarbij je op JA/YES hebt gedrukt worden gebruikt.
Dus 3 fietsen met 3 verschillende sensors is geen probleem. En als ik mij niet vergis weet je Edge ook welke wielomtrek er bij welke sensor hoort. En dat allemaal zonder van profiel te wisselen.

Maar de Edge1000 is niet meer de jongste, dus hopelijk wordt dit trucje al een paar jaar gebruikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

:-q
Wil de 830 aanschaffen maar moet eerst ff sparen
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik heb soms :-D wel twee magneetjes in hetzelfde wiel om op Strava KOMmetjes te scoren met de dubbele snelheid van die ik werkelijk rijd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Garmin sensor werkt zonder magneetjes :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 15 augustus 2019, 22:07 De Garmin sensor werkt zonder magneetjes :tong
De nieuwe (naaf)sensor werkt zonder magneetjes.
Ik heb er nog 3 van het oudere type en die werken met 1 spaakmagneet en 1 crankmagneet.

Overigens klopt wat je eerder stelde voor de Edge, dat er meerdere fietsprofielen ingesteld kunnen worden, ten dele.
Ik heb er 3 profielen instaan, 26", 29" en Race, waarbij ik de wielomtrek zelf heb nagemeten en ingevoerd.
Je zal VOOR het starten van de rit zelf de juiste keuze moet maken, er kan niet tijdens een activiteit van profiel gewisseld worden.

Zo heb ik al heel wat km's en vooral heel veel KOM's gemist :winkie:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Tsjibiti schreef: do 15 augustus 2019, 21:46Ik heb soms :-D wel twee magneetjes in hetzelfde wiel om op Strava KOMmetjes te scoren met de dubbele snelheid van die ik werkelijk rijd.
Garmins calibreren zichzelf aan de hand van de GPS-data, dus die vlieger gaat niet op.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Alien schreef: vr 16 augustus 2019, 12:28
Tsjibiti schreef: do 15 augustus 2019, 21:46Ik heb soms :-D wel twee magneetjes in hetzelfde wiel om op Strava KOMmetjes te scoren met de dubbele snelheid van die ik werkelijk rijd.
Garmins calibreren zichzelf aan de hand van de GPS-data, dus die vlieger gaat niet op.
Hier waag ik enige ???? bij te zetten.

Vooral omdat ik dus weleens met mijn 29-er op een 26-er profiel heb gereden tijdens een let's ride.
Mijn gereden afstand en mijn gemiddelde snelheid week (volgens verwachting) af tov van de andere deelnemers.

Strava laat er nadien ook nog de nodige algoritmes op los, dus ook daar kan nog wat afwijking inzitten.
Ik heb nog gepoogd destijds om eea. aan te passen in het textbestand maar dat baatte niet.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Bowiex schreef: vr 16 augustus 2019, 16:01
Alien schreef: vr 16 augustus 2019, 12:28 Garmins calibreren zichzelf aan de hand van de GPS-data, dus die vlieger gaat niet op.
Hier waag ik enige ???? bij te zetten.

Vooral omdat ik dus weleens met mijn 29-er op een 26-er profiel heb gereden tijdens een let's ride.
Mijn gereden afstand en mijn gemiddelde snelheid week (volgens verwachting) af tov van de andere deelnemers.

Strava laat er nadien ook nog de nodige algoritmes op los, dus ook daar kan nog wat afwijking inzitten.
Ik heb nog gepoogd destijds om eea. aan te passen in het textbestand maar dat baatte niet.
Ligt aan de instellingen.
Je kunt Garmin “auto calibrate” laten uitvoeren, dan wordt de wielomtrek inderdaad door Garmin berekend obv gps.
Als je gewoon handmatig de omtrek ingeeft wordt die uiteraard gebruikt,
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Weer wat geleerd, thanks :-q
Plaats reactie