Misschien wel de meest gestelde vraag: welke navigatie voldoet aan mijn wensen?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Eira

Als je een track volgt is een kleurenkaart eerder een nadeel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Soms wil je veel info (details en kleur), soms wil je snel overzicht (z/w en kruimelspoor).
Ik heb beide, in de vorm van 2 verschillende toestellen.
Een Etrex30 met kleurenscherm en topokaarten en een Edge130 met z/w scherm zonder kaart.
Als ik in onbekend terrein ben (bijv een vakantie in Frankrijk), dan geeft ik de voorkeur aan kleurenscherm en topokaart.
Rij ik in bekende, of minder spannende omgeving, dan heeft het eenvoudige z/w scherm mij voorkeur. In een fractie van een seconde zie je waar je heen moet.

In de praktijk zit meestal de Edge met z/w scherm op mn stuur.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Ik ben afgestapt van een (aparte) GPS naar mijn smartphone, Met Osmand en Locust (en natuurlijk een goede GPS op je telefoon) rij ik de nederlandse MTB routes. maar gebruik ik het ook voor buitenlandse wandelingen. Telefoon heb ik toch altijd bij me en dit scheelt me een extra apparaat (+ kosten van aanschaf).
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb van de week een bryton aero 60 gekocht. Een mooie fietscomputer en werkt goed.Ik had alleen niet verwacht dat het instellen van zo'n ding nog zoveel tijd zou gaan kosten.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Sabai schreef: za 7 december 2019, 11:12 Ik heb van de week een bryton aero 60 gekocht. Een mooie fietscomputer en werkt goed.Ik had alleen niet verwacht dat het instellen van zo'n ding nog zoveel tijd zou gaan kosten.
De wahoo vond ik wat dat betreft een verademing. De app werkt uitstekend en de eerste keer instellen is een klein kwartiertje werk, zonder het apparaat te kennen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

De Wahoo Elemnt (full size, niet de Bolt) nu voor 199 euro (80 euro korting) bij futurumshop. Actie geldt tot vanmiddag 17.00
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie