Ervaringen Bryton Rider 420

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 16 november 2019, 00:46 Je kan ook in de startpost de topictitel aanpassen ;)
Nooit aan gedacht, maar gedaan en ge-update met mijn eerste ervaringen.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Veel plezier ermee
Instellen via de app is alvast een plus tov de Edge130.
Ben benieuwd hoe je ervaringen zijn in het wild.
Een fietstocht registreren en een gpx track narijden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Rit gereden, tijd voor een update.

Update van de firmware gehad vandaag, gaat eigenlijjk vrij simpel. goedkoop (kost geen geld ofzo, maar oogt gewoon heel basic) / simpel programma van Bryton op je pc installeren -> apparaat koppelen via USB en updaten maar.
Het is echt een simpel en goedkoop ontworpen programma, maar het doet wat het moet doen.

Dan een rit gereden vandaag:
Scherm is goed helder en duidelijk leesbaar ook met zon op het display.
de 5 ingestelde data velden zijn allemaal duidelijk te lezen, huidige opmaak is: 1 groot veld / 4 dezelfde grootte velden daaronder.

Met 8 velden wordt het denk ik wat moeilijker om dingen duidelijk leesbaar te houden.
Combinatie met mijn Garmin sensoren: zijn gekoppeld en kreeg duidelijke snelheids metingen en die leken correct (vergeleken met een fietsmaatje, maarja daar kan het ook mis gaan) blijft lastig om dit volledig te checken.

Als laatste: GPS / route in de app / strava, standaard instelling is GPS + Glonass.
Volgens mijn strava maps / heatmaps zit ik op 95% van mijn routes op wegen of paden, die met de garmin niet altijd duidelijk waren of zelfs compleet fout waren (100 meter naar links / rechts etc)

Na het stoppen van je rit, en het uitschakelen van het apparaaat begint de app op de telefoon de route te uploaden naar Strava, hier krijg je dan ook een melding van zodra dit gebeurt is, lijkt allemaal goed te zijn.

1 minpuntje:
Telefoon was gekoppeld aan het apparaat maar het bluetooth icoontje bleef knipperen als zijnde geen verbinding, ondanks dat kon ik alles aanpassen in de app en kreeg ik reallife de aanpassingen te zien op mijn Bryton.
Hierover al een bericht naar Bryton gestuurd, zien wat daar van komt.
Laatst gewijzigd door Mtb1988 op zo 24 november 2019, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Klinkt goed zeg. :-q

Zal vanavond eens een tekening voor sinterklaas in mijn schoen doen. :D
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Vandaag weer een ritje, en eigenlijk erg tevreden tot nu toe.

Enige is wel, koppelen met de sensoren duurt wat langer dan ik gewend ben met de Garmin.
Dit is geen groot probleem, voortaan gewoon iets eerder de Bryton inschakelen en de sensoren even activeren (wiel ronddraaien ofzo)

Nu stapte ik vanaf de parkeerplaats op de fiets, Bryton aan en dacht gelijk de sensoren aan te hebben, echter duurde dit een minuutje of 2.
Geen groot probleem wel even wennen.

Aan/uit knop is van zacht rubber en klein en zit aan de onderkant van het apparaat, deze is niet of nauwelijks te bereiken als je de Bryton op je stuurpen monteert met de bijgeleverde plastic mount of zoals bij mij de Hidemybell Insider.

Aan/uit schakelen moet dus altijd nadat je hem van je stuur of fiets afgehaald hebt.

En als laatste: na mijn rit rondom Dwingeloo werd mijn activiteit niet gelijk geupload naar strava, eenmaal bij thuiskomst en bij het inschakelen van wifi op mijn telefoon was dit zo geregeld.

Even nog zoeken of dit een instelling is van databesparing (bijv.) of dat het alleen werkt met wifi. zou mooi zijn als dit namelijk altijd kan ongeacht wifi of 4g.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mocht iemand deze nog overwegen....

1 Bryton Rider 420E GPS Fietscomputer € 104,95
Verzendkosten € 0,00 +
Totaalbedrag € 104,95

https://vanbon-sport.nl/electronica/fie ... tscomputer
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Ondertussen een paar week verder,

Nog geen gps route ermee gereden maar wel erg onder de indruk van de accu duur / behoud.
Na het opladen na aanschaf heeft de computer nog geen oplaad moment weer gezien. Wel ongeveer 20-25 uur mee gefietst / gespeeld voor de instellingen etc.

Het probleem zoals eerder gemeld met de sensoren lijkt te zijn opgelost na het opnieuw koppelen aan de Rider 420 en de fiets profielen duidelijk los van elkaar in te stellen.

Dit heb ik op de volgende manier gedaan: Fietsprofiel 1 incl. sensoren instellen voor de MTB, en toen de unit uitgezet en vervolgens weer aan en fietsprofiel 2 (racefiets) gemaakt en die sensoren gekoppeld.
Dit lijkt het probleem van de langzame sensoren te hebben opgelost.

Uploaden van activiteiten gaat ook prima, staat snel op strava en de app van Bryton werkt redelijk okay. thuiskomen -> bryton uit -> bryton weer aan en je activiteit is geupload.
Wel gelezen / gehoord dat de volgende update van de software op het apparaat de upload plaatsvindt bij het uitzetten van je bryton en dat hij dan niet meer aan hoeft daarna.
Uploaden verliep wel tijdens of 4g of Wifi, (zie bovenstaande post erover)

Verder niet echt nieuwe dingen om te melden.

Binnenkort eens een GPS route te pakken.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag mijn eerste rit gereden. Het apparaat eerst ingesteld via de knoppen. Daarna de app geïnstalleerd. Andersom is handiger denk ik want ik zag daarna al mijn instellingen terug in de app. Koppelen met de app ging overigens heel eenvoudig.

Bijgeleverde stuur mount is prima. Zat er in een minuut op. De knopjes achterop kon ik nog net bij.

Tijdens fietsen alleen de Bryton gebruikt. Geen idee of de app tijdens de rit continue kan synchroniseren. Ik heb achteraf mijn app geopend en toen werd de rit meteen opgehaald van het apparaat.

Strava heb ik gekoppeld en daar zag ik de rit direct terug. Ik las in de Google store dat aangeraden wordt eerst een Bryton profiel aan te maken, in te loggen en dan pas strava te koppelen. Dat is enigszins verwarrend in de app en mensen hadden problemen als ze dit andersom deden.

Ik ben zeer tevreden. Heb weinig vergelijkingsmateriaal. Heb nog geen route(gpx) gereden met de Bryton.

Ik heb er 100 euro voor betaald. Prima aankoop.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De 420 klinkt als een prima apparaat. Waar ik wel benieuwd naar ben, met (bijvoorbeeld) een garmin edge kun je via de app een gpx naar je apparaat sturen en daarna narijden.
Kan dat met de bryton app ook, of moet je voor het inladen van een gpx hem aan de computer hangen?
Het liefste stroomlijn ik alles zoveel mogelijk bij een computer vandaan, aangezien ik op mijn werk al de hele dag achter een pc hang en gpx bestanden ook prima via mijn telefoon op kan snorren :)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

MacReal schreef: vr 20 december 2019, 11:20 Kan dat met de bryton app ook, of moet je voor het inladen van een gpx hem aan de computer hangen?
In de handleiding staat via computer. Wellicht kan het ook via de app, wellicht ooit een update in de app. Lijkt mij in ieder geval wel handiger want ik dacht meteen... shit dan moet ik via usb dat ding aan mijn laptop gaan hangen. (gebruik die prive bijna niet meer, alles via de smartphone)

Edit: ik had beter eerst de app kunnen openen. :winkie:

Afbeelding

Edit 2:

AAARGGHHH Stadsbos013 heeft hem dan als ZIP op de site staan. Maar goed, hij wilde hem wel meteen in Bryton app openen, wat niet werkte omdat het een zip is. Ik vermoed dat een gpx dus zonder problemen meteen in je app zit.

Edit 3:

Ok een gpx gedownload, vervolgens in de app:

Afbeelding

Maar helaas:

Afbeelding

Dit is het bestand van Stadsbos013. Geen idee of hun bestand dan niet standaard is of dat Bryton het niet lekker verwerkt. Te weinig kennis van dit soort bestanden ...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat ziet er goed uit! :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Eira

Ik ben een van de weinigen die geen smartphone heeft( en ook niet wil). Ik heb nu een Edge 695 en zet mijn activiteiten op Strava door het toestel aan de PC te koppelen middels een USB-poort. Op die manier laad ik ook routes en tracks op het toestel.
Gaat dat ook met de Bryton Rider 420??
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Volgens de handleiding wel. Niet zelf gedaan.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

https://www.brytonsport.com/download/Ma ... 190729.pdf

Hier staat hier in ergens op de eerste pagina's.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ofv schreef: vr 20 december 2019, 11:57
MacReal schreef: vr 20 december 2019, 11:20 Kan dat met de bryton app ook, of moet je voor het inladen van een gpx hem aan de computer hangen?
In de handleiding staat via computer. Wellicht kan het ook via de app, wellicht ooit een update in de app. Lijkt mij in ieder geval wel handiger want ik dacht meteen... shit dan moet ik via usb dat ding aan mijn laptop gaan hangen. (gebruik die prive bijna niet meer, alles via de smartphone)

Edit: ik had beter eerst de app kunnen openen. :winkie:

Afbeelding

Edit 2:

AAARGGHHH Stadsbos013 heeft hem dan als ZIP op de site staan. Maar goed, hij wilde hem wel meteen in Bryton app openen, wat niet werkte omdat het een zip is. Ik vermoed dat een gpx dus zonder problemen meteen in je app zit.

Edit 3:

Ok een gpx gedownload, vervolgens in de app:

Afbeelding

Maar helaas:

Afbeelding

Dit is het bestand van Stadsbos013. Geen idee of hun bestand dan niet standaard is of dat Bryton het niet lekker verwerkt. Te weinig kennis van dit soort bestanden ...
Er is een groot verschil tussen een gpx route en een gpx track.
Een gpx route werkt alleen als het toestel een routeerbare kaart heeft (en zelf kan routeren).
Een toestel zonder kaart kan dus alleen tracks (kruimelspoor) gebruiken.
Vaak kan je op je pc een route wel omzetten naar een track, maar daar heb je niets aan als je geen pc bij de hand hebt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie