Ervaringen Bryton Rider 420

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mysha schreef: wo 27 mei 2020, 14:52 Ik twijfel over de 420. Heb vroeger een bryton gehad dus ben bekend met het merk.

Ik zou hem voornamelijk willen gebruiken voor interval trainingen e.d.
Ik heb gezien dat je die in de app kunt aanmaken, maar kun je die wel naar de 420 syncen? Ik lees er verschillende dingen over.

Dit zou ik ook willen doen als het s'avonds weer donker is. Kan het ook dat hij bij een notificatie oplicht?
Hierbij bedoel ik als een bepaalde tijd interval is overschreden of b.v. als je buiten de geprogrammeerde hartslag zone komt.


Stuur ofv even een PB ;)
Verder kan je op de site van Bryton de handleiding downloaden en doorspitten.
Er is momenteel een issue met het syncen, maar is verwacht dat dit wordt opgelost door Bryton in de vorm van een nieuwe app versie.

Omdat je ''m s avonds wilt gebruiken zou ik de Garmin Edge130 afraden. De accu is al te klein en dan in de koudere tijd vh jaar de verlichting erbij, dan ben je na een kwartiertje al klaar...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Inmiddels het punt bereikt dat ik iedereen afraadt en Bryton te kopen als je je ritten naar je smartphone wil syncen. Nog steeds geen oplossing, standaard antwoorden in de Google store reviews en het gemiddelde cijfer begint met de dag dramatischer te worden voor ze...

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bummer...
Hopelijk komen ze toch met een update.
De oorzak ligt waarschijnlijk bij het OS van je phone, maar Bryton kan of wil dit niet snel oplossen...
Kan je syncen via een usb kabel?

Ik heb op het punt gestaan om mn Edge130 in te ruilen tegen een 420.
Want de Edge130 kakt in zodra de temp daalt onder de 20C. Zelfs hier aan de Costa kon ik 's winters geen fatsoenlijk ritje loggen.

In plaats daarvan heb ik mn Edge 130 van een grotere accu voorzien.
Dit naar aanleiding van een berichtje op het Garmin forum.
Kost me mijn garantie, maar wtf.
De grotere accu past gewoon in het kastje.
Met de grotere accu haal ik precies de batterijduur die Garmin beloofd heeft voor de Edge130. (15 uur)
Conclusie: Garmin heeft zn klanten genaaid door een kleinere accu in te bouwen.
Die grotere accu kostte op Ali nog geen €4, dus veel rijker zal Garmin er niet van zijn geworden. Waarschijnlijk hadden ze gewoon een container van die kleine accus over van de productie van hun wearables. Of ze zijn zelf genaaid door hun Chinese assemblage fabriek.
Maar syncen doet ie dan weer wel.

De nieuwe Edge130plus heeft dezelfde HW als de gewone 130 en met de nieuwe features een nog kortere runtime (G belooft 12 uur).
Tenzij ze nu de grote accu inbouwen, wat ze niet kunnen adverteren, want dat zou een bekentenis impliceren, kom je dan op een mooie zomerdag op 6h en 's winters een kwartier.

Conclusie, er is geen ideaal toestel in deze klasse, het is altijd wel iets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Klinkt in ieder geval goed die upgrade. :)

Syncen via usb (naar pc) heb ik nog niet geprobeerd, is dat mogelijk? Zal het deze week eens uitzoeken.
Wat me overigens opvalt is dat hij vraag traag de snelheid toont die je fietst. Als ik wat pittiger ga trappen duurt het enkele seconden voor de snelheid klopt. Althans ... ik vind het traag, reageert niet echt heel strak.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het kan zijn dat ze een demping hebben ingebouwd in de software, om fluctuaties tegen te gaan.
Je ziet dan de gem snelheid van de laatste 3 secondes, niet van de laatste seconde.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie