Garmin Edge 130 + Instinct + Magene

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Twee maanden geleden was voor de tweede keer mijn Apple Watch gevallen en dus total loss.
Gelijk besloten om geen derde keer het lot te tarten en gaan zoeken naar andere oplossing voor tracking.

Garmin Edge 130 - Fietscomputer
Navigatie heb ik niet nodig (zit er beperkt op). Touchscreen leek me juist onhandig met regen en modder, gewoon degelijk drukknoppen. Ik heb de HRM versie gekocht, aangezien ik wel hartslag gewend was op mijn Apple Watch. Toch vind ik zo'n band niet echt lekker werken. Vind het gewoon niet lekker zitten. Velen van jullie zijn het hier waarschijnlijk niet mee eens, want een band is de meest accurate manier van meting.
Mocht iemand de Garmin HRM-Dual willen kopen stuur me maar een PM, hij mag voor 30.- weg.

Garmin Instinct - Sporthorloge
Uit test video's van DC Rainmaker kwam het HRM functie er niet slecht uit. Goed genoeg voor mij. Ik ben geen topsporter :-D . Toen ik deze horloge tegen kwam was ik al gelijk verkocht. Die retro Casio G-Shock look vind ik cool en de watch heeft veel functie van de duurdere Fenix series, maar was in oktober bij Bever voor 229.- geprijsd. Fijn horloge met een accuduur van bijna 14 dagen. Mij Apple Watch hield het niet eens 2 dagen uit. De Instinct gebruikt een monochroom scherm dat bijna niets verbruikt, ideaal.

Magene Gemini 210
Daarna gaan kijken naar een snelheidsmeter aangezien bij snel draaien en keren een GPS device nog steeds niet goed het aantal meters registreert. De garmin cadance en snelheid meter vond ik echt te duur, maar ik kwam op AliExpress een Magene Gemini 210 tegen voor ongeveer €10.-. Daarnaast was dit al enkele duizenden keren verkocht en had alleen maar goede reviews. Voor 10.- wilde ik wel een goktje wagen en die is goed uitgepakt. De sensor registeert to 3km meer op een parkoers als Horst. Wat ook precies overeenkomt met het aantal km's op mtbroutes. Kortom ik ga er nog een kopen, aangezien je hem ook voor cadance kan instellen.

Zo, dat was in het kort alle zooi die ik, techwise, de laatst maand heb gekocht.

Heeft iemand langere ervaring met een van deze devices, laat een berichtje achter.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Paar keer pech gehad met de Garmin borstbanden.
Nu al een paar jaar een Ant+ van Decathlon.
De Magene heb ik ook bekeken, maar net toen ik op de bestelknop wilde drukken hoorde ik over een defecte Magene, dus nog even zonder verder gereden.
De Edge 130 doet het bij mij nauwkeurig genoeg, niet zulke dichte bossen hier en 1s rec interval.
Wel interesse in jouw jullie ervaringen met de Magene
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Magene heb ik ook. Doet het nog steeds. Batterij gaat langer mee dan met een vorige versie.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed te horen,
Dan gaat de bestelknop ingedrukt worden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ben ook geen fan van Magene.
Via Ali... eentje verloren en toen
2 erbij besteld. En voor de 2e keer
batterij leeg. Verder doet wat het moet
doen. De volgende gaat gewoon weer
een Garmin worden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 15 november 2019, 22:43 Paar keer pech gehad met de Garmin borstbanden.
Nu al een paar jaar een Ant+ van Decathlon.
De Magene heb ik ook bekeken, maar net toen ik op de bestelknop wilde drukken hoorde ik over een defecte Magene, dus nog even zonder verder gereden.
De Edge 130 doet het bij mij nauwkeurig genoeg, niet zulke dichte bossen hier en 1s rec interval.
Wel interesse in jouw jullie ervaringen met de Magene
Volgens mij gaat er niks boven een polar borstband. Ik heb nu de H10 met 2x Bluetooth en Ant+
Beschikt ook over een opname functie waardoor hij stand alone gebruikt kan worden. Het moet ook de meest nauwkeurige zijn die op de markt is. Kost even wat, maar daar krijg je ook veel voor terug.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Twee Magene snelheid/cadans sensors zijn onderweg. Heb veel positieve reacties gelezen. Ondanks dat moet je toch zelf ervaren hoe dit soort apparaatjes zich houden. Hoe lang de batterijen het uithouden zal ook wel afhankelijk zijn van welk kwaliteit batterijen je erin stopt.

Ben benieuwd :wink:
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Shaggadellick schreef: di 24 november 2020, 12:58 Twee Magene snelheid/cadans sensors zijn onderweg. Heb veel positieve reacties gelezen. Ondanks dat moet je toch zelf ervaren hoe dit soort apparaatjes zich houden. Hoe lang de batterijen het uithouden zal ook wel afhankelijk zijn van welk kwaliteit batterijen je erin stopt.
Ook ga ik ze extra vastmaken met een tyrap in de hoop ze niet snel kwijt te raken.

Ben benieuwd :wink:
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Ik maak al jaren gebruik van de Magene sensoren. Bevallen mij zeer goed.
Voor de snelheidssensor heb ik onderstaande in gebruik om hem goed om de naaf te monteren.

https://a.aliexpress.com/_B1qzHT

Voor wat betreft de hartslagband snap ik je wel. Ik vond het in het begin ook niet fijn zitten, maar na een poosje voel je dat niet meer. Ik merkte wel dat een juiste afstelling mbt de lengte (omvang) erg veel doet.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie tip, bestel ik de volgende keer mee.
Ik heb nu een tiewrap om de naaf sensor getrokken, voor het geval de het elastiek scheurt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie