Herlaadbare batterijen voor Garmin etrex

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

En ondertussen ook binnengekomen. Alles vlot verlopen. Goede communicatie en levertijd. Hoewel dat laatste me niet deert. Iedereen is al opgejaagd genoeg. :lol:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik ben niet zo snel. Maar met 2700 mAh Camelions heb ik nog nooit onderweg zelfs maar een halflege batterij gehad.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Uiteraard, mijn 2400mAh's hielden het 28 uur vol, buiten in de vorst.
Zulke lange tochten maakt bijna niemand ;)
Na 2 dagtochten wissel ik het setje, gewoon uit voorzorg.
Kan je beter voor het vertrek doen dan onderweg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

De witte batterijen bij de IKEA zijn gerebrande eneloops. Die werken ook prima!
Eneloops is de way to go.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

w0utje schreef: vr 28 februari 2020, 20:27 De witte batterijen bij de IKEA zijn gerebrande eneloops. Die werken ook prima!
Eneloops is de way to go.
Zou goed kunnen, maar houd het volgende ook in de gaten:
Alien schreef: ma 20 januari 2020, 09:26...
Het probleem met aanbieders als Lidl, Aldi, HEMA en, niet te vergeten: Ikea, is dat ze zelf geen batterijen fabriceren, maar inkopen bij wisselende aanbieders. Als HEMA dus een keer als beste uit een test komt, is daarmee niet gegarandeerd dat ze een jaar later niet een compleet andere accu in hetzelfde jasje verkopen, die echter beduidend slechter presteert.

Of andersom, natuurlijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Ik heb mijn Etrex eerst geprobeerd met Action 2000mAh batterijen, geen succes want na 25km al leeg... Met mijn 2400mAh Ansmann batterijen (ooit gekocht bij Conrad) gaat het stukken beter. Na een paar tochtjes geeft de batterij indicator pas één streepje minder aan.
Wat mij opviel tussen beide batterijen is het gewicht. De Ansmann’s zijn 2x zo zwaar als de Action batterijen. Een deel kan het soort materiaal of dikte van de behuizing zijn, maar dit verschil is wel erg groot. Ik denk dus dat de Action batterijen veel minder ‘actief’ materiaal bevatten en daardoor dus ook de opgegeven capaciteit bij lange na niet halen..
Afbeelding

Afbeelding
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:o
Weinig actie dus, in de batterijen.
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Pbro schreef: wo 4 maart 2020, 20:44 Wat mij opviel tussen beide batterijen is het gewicht. De Ansmann’s zijn 2x zo zwaar als de Action batterijen. Een deel kan het soort materiaal of dikte van de behuizing zijn, maar dit verschil is wel erg groot. Ik denk dus dat de Action batterijen veel minder ‘actief’ materiaal bevatten en daardoor dus ook de opgegeven capaciteit bij lange na niet halen.
Ik had hetzelfde met accus van Blokker. Opengemaakt en er bljikt een heel klein celletje te zitten in die AA huls.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

deer_hunter schreef: do 5 maart 2020, 00:21
Pbro schreef: wo 4 maart 2020, 20:44 Wat mij opviel tussen beide batterijen is het gewicht. De Ansmann’s zijn 2x zo zwaar als de Action batterijen. Een deel kan het soort materiaal of dikte van de behuizing zijn, maar dit verschil is wel erg groot. Ik denk dus dat de Action batterijen veel minder ‘actief’ materiaal bevatten en daardoor dus ook de opgegeven capaciteit bij lange na niet halen.
Ik had hetzelfde met accus van Blokker. Opengemaakt en er bljikt een heel klein celletje te zitten in die AA huls.
Zoiets verwacht je van Aliexpress of van Light in the box.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Jurriaan adviseerde een lader die mij erg goed bevalt, ook een "slimme" lader dus.

Volgens die lader hebben al onze batterijen een capaciteit rond de 2200, degene van 1800 en 2800 8)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, die labeltjes zijn makkelijk gedrukt.
Grote waardes verkopen goed en nieuw doen ze het vrijwel altijd beter dan de oude, dus de consument is blij.
Behalve dan de accuutjes vd Action en Blokker :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

deer_hunter schreef: do 5 maart 2020, 00:21
Pbro schreef: wo 4 maart 2020, 20:44Wat mij opviel tussen beide batterijen is het gewicht. De Ansmann’s zijn 2x zo zwaar als de Action batterijen. […] Ik denk dus dat de Action batterijen veel minder ‘actief’ materiaal bevatten en daardoor dus ook de opgegeven capaciteit bij lange na niet halen.
Ik had hetzelfde met accus van Blokker. Opengemaakt en er bljikt een heel klein celletje te zitten in die AA huls.
Waarschijnlijk het soort waarvan er zes in een 9V-blokje zitten. En als je van diezelfde (oorspronkelijke!) leverancier C of D accu’s koopt, vind je datzelfde celletje erin. Hoeven ze maar één productielijn op te zetten, scheelt weer een hoop kosten.
Vorsprung durch Pedantik.
Gerklaver
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 9 maart 2022, 11:31

Ik heb wel wat Eneloop Pro Batterijen Oplaadbare Penlite voor je.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gerklaver schreef: wo 9 maart 2022, 11:35 Ik heb wel wat Eneloop Pro Batterijen Oplaadbare Penlite voor je.
Da's mooi, 2 jaar en 3 dagen later :-{
(De Eneloops zijn gratis neem ik aan, want verkoop buiten het Te Koop topic is niet toegestaan :wink: )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 maart 2020, 23:19
deer_hunter schreef: do 5 maart 2020, 00:21 Ik had hetzelfde met accus van Blokker. Opengemaakt en er bljikt een heel klein celletje te zitten in die AA huls.
Zoiets verwacht je van Aliexpress of van Light in the box.
Of Garmin..
Niet alleen bij jouw Edge 130 kreeg je minder batterij dan je dacht,
ook deze Garmin "battery pack" (twee penlites met een clipje zodat ze kunnen opladen in een Oregon, losse verkoopprijs e30) gaven kort na aanschaf "iets" minder vermogen dan de opgegeven 2.000mAh..

https://www.garmin.com/nl-NL/p/116480
Afbeelding

Van winkel nieuwe set gekregen, die haalde de 2.000 mAh ook niet, maar zaten allebei tenminste nog wel op ca 75% van beloofde capaciteit..
Plaats reactie