Edge 830 vragen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2947
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik heb een vrij nieuwe Garmin Edge 830. Prima ding maar twee vragen:

1. Nu 2x gehad dat batterij leeg was na een aantal dagen in de la. Terwijl toestel toch echt uitgeschakeld was. Ik begrijp er niets van. Net alsof hij op de achtergrond door blijft gaan.

Iemand vergelijkbare ervaringen? Software is up to date. Heb ook gezocht op Internet (op Garmin Edge 830 empty battery) maar kan zo snel niets vinden.


2. Ik heb uiteraard de garmin kaarten op het toestel, en 1 hele grote file heet D6017030A, ca. 2.7 GB. Alle andere kaarten beginnen met gmapxxxx. Is dit Trailforks oid? Ook hiervan kan ik op Internet niets vinden.

Is dit werkelijk een kaart, en kan ik deze deleten?


Dank voor suggesties.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Heb je deze vragen ook al op het Garmin forum gesteld? Of daar gezocht? Daar ben ik wel eens iets tegengekomen van de lege batterij.
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... f/edge-830
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2947
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Nee had ik niet gedaan, bedankt voor de hint.

En inderdaad van dat forum: "I have noticed the same, when switching it off, sometimes a powersign stays on the screen and when I have seen this" Dit is bij meerdere gebruikers toestellen geconstateerd, af en toe.

Nu ik er aan denk was dat bij mij ook, en heb dit 1x eerder gehad. Toen heb ik een week elke dag de batterij gecontroleerd en was er geen probleem (van 100% naar 99% in een dag).

Ik ga er beter op letten dat hij niet in de uitstand blijft hangen, dus als op het scherm het "powersign" zichtbaar is dan reboot doen. Garmin software heeft zo zijn gevoeligheden...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie