Garmin 830 Navigeren naar koers mogelijk?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Als ik een route heb ingeladen krijg ik de mogelijkheid om te navigeren naar het begin van de koers. Het lijkt me handiger om te navigeren naar het punt daar waar de geladen koers het meest dichtbij is, en vanaf daar de 'koers' verder rond te rijden ipv eerst 20km over het asfalt naar de finishvlag te rijden en het rondje te starten (en daarna dus ook weer terug over het asfalt). Ik kom er alleen niet achter hoe dit moet, iemand een idee? bedankt!
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Route naar de route.
Activeer route/koers en niet naar begin.
Zoek op de kaart een punt op waar je de tocht wilt oppakken.
Kies dat punt om naar toe te navigeren (vaak label aan bovenkant tikken en dan ga.
Aan einde van deze tocht de originele weer activeren en wederom niet naar beginpunt.
Rij de goede kant op

Als je op de koers staat zal deze de richting in ieder geval goed aangeven, of de navigatie ook automatische goed werkt, zou wel zo horen.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja in 2 of 3 stappen dus.
1 naar een punt waar jij de route wilt oppikken
2 de route zelf
3 misschien nog een keer de route, want je rijdt het officiele einde/begin voorbij.

(Maar je weet zelf de weg niet meer? :tong )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Toch wel bijzonder dat dit niet gewoon een standaard optie is. Als je er zelf naartoe fietst pakt hij hem wel op zodra je op de koers bent, dus als je omgeving kent is het niet per se nodig (maar dan hoef ik ook geen gps apparaat). Juist in het buitenland lijkt het me handig om naar koersen te navigeren in de omgeving en niet per se naar een begintpunt te navigeren
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Heb me daar zelf ook al over verbaasd. In dezelfde categorie; als je tijdens de route verkeerd rijdt stuurt de Garmin je nog wel eens een heel stuk terug, om je weer naar het punt van de fout terug te brengen. Vaak wil ik gewoon weer zo snel mogelijk op de route zitten, ook al mis ik dan mss een stuk(je).

Is deze functionaliteit nog aan te passen voorzover jullie weten?
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Heb ook een Garmin 830. Zet "herbereken" op UIT. Stel je rijdt verkeerd, krijg je de melding dat je van je koers af bent.. maar zodra je weer op je track zit krijg je weer een melding op koers. Wel zie ik dat ik bv een U-turn moet maken als ik verkeerd rij. .. maar ja.. Ben eigenwijs en trek me er niks van aan. :lol: Zoek dan zelf wel uit om weer op de route terecht te komen.
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

KILROY schreef: zo 29 maart 2020, 13:32 Heb me daar zelf ook al over verbaasd. In dezelfde categorie; als je tijdens de route verkeerd rijdt stuurt de Garmin je nog wel eens een heel stuk terug, om je weer naar het punt van de fout terug te brengen. Vaak wil ik gewoon weer zo snel mogelijk op de route zitten, ook al mis ik dan mss een stuk(je).

Is deze functionaliteit nog aan te passen voorzover jullie weten?
Ja, het zou handig zijn dat je a la google maps een alternatief bospad krijgt dat je weer richting route brengt
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op straat werkt het prima.
In het bos kan je beter een track volgen dan een route.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie