Ervaringen met www.judise.nl

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Naar aanleiding van het overnemen van Gpsies door Alltrails ben ik een beetje aan het rondkijken, en kwam op deze site. Iemand ervaringen, pluspunten en minpunten uit eigen ervaring?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Ik gebruik deze site sinds een tijdje om route's te maken, huidige route's aan te passen of te combineren.
Ik moet zeggen, het werkt echt makkelijk!
Minpunt heb ik (nog) niet.......

Tip:
Als je op v op je toetsenbord duwt krijg je streetvieuw te zien op de plaats van je cursor
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ja klopt, handige feature die sneltoets.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Op het forum van fiets.nl staan ook veel positieve reacties over judise.
Bicycle, bicycle, bicycle
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En wat maakt deze site handiger/ beter dan afstandsmeten.nl, routeplanner.fietsersbond.nl of de app Topo-gps?
Laatst gewijzigd door Jurriaan op wo 8 april 2020, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: di 7 april 2020, 21:33 En wat maakt deze site handiger/ beter dan afstandsmeter.nl, routeplanner.fietsersbond.nl of de app Topo-gps?
Nieuwsgierig, dus een testje gedaan (van pc 5706 naar 5751 oftewel Helmond Deurne) Hemelsbreed 12 km.
afstandsmeter.nl werkt niet (meer)
routeplanner.fietsersbond.nl maakte bij het testje een redelijke route nadat je wat met de instellingen hebt gespeeld vooral de instelling "natuur route".
www.judise.nl deed het ook aardig (voetganger en onverhard geselecteerd), maar lang niet zo goed als iemand met kennis van de omgeving 14,5km.
Grappig is dat de fietsbond een goede start maakt, terwijl judise een betere 2e helft heeft.

Daarna Basecamp met Benelux topo v2 opgestart (lokaal op de pc dus) en dezelfde route berekend met het profiel "mountainbike".
Die maakte een aardige tocht door het groen. (Maar ook geen 10 punten)
Iemand die met de omgeving bekend is kan het zeker nog beter.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Zocht al tijdje een site waar ik alleen een paar GPX bestanden op kon zetten zonder al teveel poespas. Gebruik Basecamp voor al mijn routes. Gaf dan aan mederijders de route door welke route we zouden gaan fietsen. Gebruikte hiervoor gpsies.com, later dus Alltrails maar de nieuwe interface van Alltracks vond ik een ramp.
Judise is wel erg makkelijk hiervoor. GPX uploaden en wat info erbij zetten en via een menu en klikken krijg je de URL die je makkelijk kan delen met anderen. Ook zonder gebruikers-id kunnen ze makkelijk de route downloaden op hun fietsnavigatie,
URL voorbeeld: https://judise.nl?opdracht=toongpx&nummer=4837
Voor mijn gebruik dus prima. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar als je de link deelt, dan kan je toch net zo goed de gpx delen?
(via mail of whatsapp)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Alles kan, maar nog niet iedereen heeft navigatie en met delen van de link in whatsapp(groepen) of mail werkt prima voor mij op deze manier en vind ik net iets makkelijker dan een GPX bestand naar iedereen mailen/whatsappen.
Degene die geen navigatie hebben kunnen ook makkelijk zien waar we heen gaan via de link :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Degene die geen navigatie hebben moeten niet zeuren en achter jou aanrijden :winkie:
Voor een klein bedrag kunnen ze meedoen:
viewtopic.php?f=20&t=145396
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Vind het zelf makkelijk om mijn routes in mapjes te kunnen stoppen: rondjes in de buurt/ rondjes op vakantie/ gravelrondjes / etc.
Verder ook kan je gemakkelijk een backup downloaden van al je routes in een zip.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

nomad030 schreef: wo 8 april 2020, 14:12 Vind het zelf makkelijk om mijn routes in mapjes te kunnen stoppen: rondjes in de buurt/ rondjes op vakantie/ gravelrondjes / etc.
Verder ook kan je gemakkelijk een backup downloaden van al je routes in een zip.
Eens, sorteren van routes vind ik ook prettig.

Delen van gps routes is ook wel fijn, bijvoorbeeld als iemand op Strava daarom vraagt. Dit alles kan ook met afstandmeten.nl (spellingscorrectie op afstandmeter.nl)

(En zoals gezegd de interface van alltrails is onprettig. Kan er ook niks vinden, kon ik op gpsies ook al niet).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Had ik Wikiloc al genoemd?
Ik gebruik het voor delen, opslaan en downloaden.
Ik download de tracks in de omgeving, stop de tracks in Basecamp en knip en plak dan mn rondje.

Ik weet niet eens of je iets kunt tekenen/plannen met Wikiloc
Maar ik gebruik het vooral omdat het hier (Spanje) populair is, dus veel tracks.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Ook maar eens doorspitten dat judise :wink: :wink:
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 8 april 2020, 19:11 Had ik Wikiloc al genoemd?
Ik gebruik het voor delen, opslaan en downloaden.
Ik download de tracks in de omgeving, stop de tracks in Basecamp en knip en plak dan mn rondje.

Ik weet niet eens of je iets kunt tekenen/plannen met Wikiloc
Maar ik gebruik het vooral omdat het hier (Spanje) populair is, dus veel tracks.
Welke kaart gebruik je dan in Basecamp?
Ik vind de kaart van judise erg duidelijk en krijg zoiets ook niet voor Basecamp gevonden...
Openfietsmap en freizeitkarte geprobeerd, maar het liefste zou ik gewoon de dezelfde kaart als judise gebruiken (osm).
Maar dat bestaat niet denk ik, want kan het nergens vinden.

Ook vind ik Judise gebruiksvriendelijker, maar ligt er denk ik net aan wat je gewend bent..

Ben wat aan het stoeien met Basecamp (Omdat een offline gratis programma ook z'n voordelen heeft)
Plaats reactie