Bikepacking trip plannen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Beste mensen,

Afgelopen jaren ben ik met de wielrenfiets meermaals op meerdaagse reis geweest. Wat tassen aan de fiets, tentje, slaapzakje mee en fietsen maar. Prachtig, maar sinds ik momenteel verstrokt ben geraakt aan het MTB'en vraag ik mijzelf af of het mogelijk is mooie grote ritten in nederland te maken op de mtb. En dan voornamelijk off-road! Want als ik 80% van de tijd op de weg rij, dan kan ik net zo goed met dunne slicks mijn reis afleggen. :roll:

Momenteel rijd ik voornamelijk mooie aangelegde rondjes door de bossen, maar als je een lange meerdaagse tochten (bv van maastricht naar groningen) wil maken kom je er met die rondjes niet.

Dus de vraag hier is: Iemand tips om mooie routes / traces waar je met de mtb offroad kan rijden (gravel/zandpaden/singletrack/ tractorpaden etc etc. te vinden? Of ken je nog mooie routes?
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

TNNZ. Een recentr GPX is met wat zoekwerk te vinden.

Je kunt ook gewoon naar mtbroutes.nl gaan en kijken of je wat achter elkaar kan hengsten. Salland en Brabant kun je zo aardige stukken afleggen.
Waar woke is, is vuur
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Makkelijk schreef: vr 17 april 2020, 13:58 TNNZ. Een recentr GPX is met wat zoekwerk te vinden.

Je kunt ook gewoon naar mtbroutes.nl gaan en kijken of je wat achter elkaar kan hengsten. Salland en Brabant kun je zo aardige stukken afleggen.
Bedankt voor de input! TNNZ lijkt me wel wat! Iemand deze tocht ondernomen, hoe zijn de ervaringen?
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vanaf nijmegen. Was leuk, wel echt bikepackingroute met veel vage graspaden waar je echt op ploetert. Heb af en toe een stukje weg gepakt..
Waar woke is, is vuur
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Makkelijk schreef: vr 17 april 2020, 19:44 Ik vanaf nijmegen. Was leuk, wel echt bikepackingroute met veel vage graspaden waar je echt op ploetert. Heb af en toe een stukje weg gepakt..
Goed om te horen! Lijkt me leuk deze zomer een weekje in te plannen om deze route te rijden. trein naar de start en fietsen maar!
Rijd het allemaal een beetje door deze route of is het echt ploeteren zonder vooruit te komen? Ben benieuw wat hier een beetje te doen is qua kilometers op een dag. Op de weg fiets ik tijdens een bikepackingtripje vaak rond de 150km weg, dat zal hier wel niet lukken.
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik zou dan op 75 rekenen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je fietst. Ik heb de neiging om mezelf op trails volledig op te blazen terwijl ik op de weg heerlijk kan doseren. Bikepacken heb ik inmiddels verlegd naar gravelwegen op de gravelracer in landen waar dat goed gaat.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie