Hammerhead Karoo

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Nu we toch offtopic gaan :

Ik heb een etrex30, oregon700, edge100 en een Wahoo Elemnt.

Ik heb alle apparaten altijd zonder problemen geupdate, alleen gebruik ik bij basecamp een oude versie vanwege iets met kaarten.

Uiteindelijk gebruik ik de Wahoo 95% van de tijd, daarna is de Oregon ook wel favoriet, vooral omdat je daar makkelijk "in de kaart kunt kijken" om bv een alternatieve route te zoeken.

De edge vindt ik zowat nog het mooiste apparaat, maar die accu is zo slecht dat je er weinig aan hebt (uurtje of 4-6 met navigeren)

Het scherm van de Wahoo is veruit het beste, de standaard kaart van hun is ook al best goed.

Etrex30 is perfect als reserve apparaat die het gewoon moet doen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik vind de karoo gewoon een goed ding, is nu al echt een volwaardige fietscomputer. Elke paar weken update's, had ik bij mijn garmin niet ondanks dat er wel bugjes inzaten. En niet te vergeten de extra druk op het voorwiel, zeker in de klimmetjes is dit heel handig. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1814
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

rokl schreef: wo 22 april 2020, 20:45
Makkelijk schreef: wo 22 april 2020, 18:32 De Karoo 2 is zojuist aangekondigd, dat verklaart alles :-q

https://www.hammerhead.io/blogs/teamjou ... rs-in-2020
Als het zo gaat zoals met de Karoo duurt het nog 1 jaar totdat hij te koop is, krijg je daarna een nagenoeg niet-werkend exemplaar vol met "kinderziektes" en duurt het nog een jaar of twee totdat die 80% dat lijkt te doen wat aan het begin was beloofd. En kort daarna kun je de Karoo 3 kopen :-{ :-{ :-{
Het voordeel van de Hammerhead met v2 is dat alle software gewoon is mee te nemen. Door de v1 en v2 specifieke HX services laag tussen hardware/android en de Hammerhead software, kan Hammerhead zich focussen op ontwikkeling van features.
Al zal het in de toekomst voor gaan komen dat sommige features niet geschikt zijn voor de v1 ivm een beperking van de hardware (bv een sensor niet aanwezig)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 23 april 2020, 11:58 Dat laatste is niet helemaal waar. Developers krijgen bij Apple en Android zeer ruim van te voren de mogelijkheid te testen met de nieuwe software. Bij Android speelt nog weleens dat telefoonfabrikanten (lees: Samsung) onverwachte fratsen uithalen die ze niet aankondigen. Wel is het zo dat in iOS vrij veel is dichtgetimmerd in verband met de bescherming van de batterijduur. Hierdoor ervaren mensen vaker problemen met slecht ontwikkelde software in combinatie met iOS. Dingen die achter het bureau van de software ontwikkelaar werken, waar de Garmin Connect app altijd open staat, werken misschien iets minder goed als je het als achtergrondproces verwacht.

Een ander praktisch voorbeeld: Strava kondigde een API wijziging aan. Dit had een grote impact. Ik kreeg de mail ongeveer een jaar van te voren. Top van Strava. Garmin heeft het een jaar genegeerd tot het niet meer werkte. #hoedan?

Ik hoor inderdaad goede dingen over de Etrex apparaten, wellicht had ik er beter aan gedaan die de laatste keer eens te proberen. Kaartjes op de kaart zijn nou eenmaal het beste voor ons. Daarom vind ik Guru maps op een telefoon ook zo goed werken. Ik verplaats me meer als wandelaar dan als fietser zeg maar.

Heb jij ervaring met Wahoo? Zou je zeggen dat ik er het best aan doe een Etrex te kopen als ik deze 530 nog eens helemaal zat ben? M'n vriendin wil de 530 erg graag confisqueren voor op haar racefiets :lol:

Soms wordt er snel en updat aan een OS doorgevoerd vanwege ernstige beveiligingslekken. (Zeker als die lekken ergens gepubliceerd zijn kan men niet wachten)
Apple gaat in zo'n geval echt niet zitten wachten op antwoord van app ontwikkelaars. Dan heb je mazzel als het blijft werken en pech als het niet meer werkt.
En ik denk dat Apple (en Android) daar steeds makkelijker in worden.
Dat is heel logisch, maar de schuld ligt dan niet bij Garmin of Polar.

Een Etrex vind ik een ideaal toestel voor op de mtb in onbekend terrein.
Vakantie, roadtrip enz.
De Gpsmap 64 en 66 zijn beter maar te lomp.
De andere toestellen hebben touchscreen met alle gevolgen van dien.
De ontvangst van een Etrex op de mtb is superieur aan iedere fiets gps.
Achter het zwarte deel van het voorfront zit een zgn patch antenne. Een soort mini schotel antenne die bij montage op je stuur of stuurpen recht omhoog kijkt.
De Edges hebben een veel kleinere antenne, die vaak ook nog eens gehinderd qordt door het touchscreen.

Mijn Edge 130 telt bij 1sec interval onder vrije hemel 5% minder afstand dan de Etrex met auto interval (dus veeeel minder punten).
Auto rec interval werkt ook alleen goed als de ontvangst heel goed is, dus op de Edge altijd kiezen voor 1 seconde interval.

Geen idee waarom de ene app ontwikkelaar niet snel reageerd op de wijziging van een andere ontwikkelaar.
Zou kunnen dat ze beide een haantjes mentaliteit hebben.
Zou ook kunnen dat in dit geval Garmin gewoon heeft gewacht op de definitieve versie van de nieuwe Strava app.
Wellicht zijn er achter de schermen tig versies gepasseerd en werd Garmin het een beetje moe om achter Strava aan te huppelen.

De Edge(530) en de Etrex(30-32) zijn heel andere toestelllen.
Edge is gericht op data verzamelen met een beetje navigatie, Etrex precies andersom.
Mijn ervaring is wel dat de navigatie vd Edges prima voldoet voor op de weg, waar alles recht op en neer is en overzichtelijk/voorspelbaar.
De Etrex (en andere outdoor toestellen) zijn gemaakt om jou door ombekend terrein te loodsen. Daarentegen doen de outdoor toestellen niet veel meer dan je hartslag registreren.
Ik denk dat Garmin beide functies in 1 apparaat kan vangen, maar dat kost meer proc power en dus een hoger energieverbruik. Vooral de Edges met hun ingebouwde mini accu trekken dat niet.
Verder zal er ongetqijfwld een marketing strategie achter zitten. Als eas het maar dat ze liever 2 toestellen verkopen dan 1.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op vr 24 april 2020, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Opperhoofd schreef:Het voordeel van de Hammerhead met v2 is dat alle software gewoon is mee te nemen. Door de v1 en v2 specifieke HX services laag tussen hardware/android en de Hammerhead software, kan Hammerhead zich focussen op ontwikkeling van features.
Dit snap ik niet. Of tenminste niet als specifiek Karoo voordeel.
Iedere fabrikant heeft een app die "al" zijn apparaten ondersteunt.
De module die tussen het OS en de app ligt doet niets met de toestellen, en de module die tussen de app en de toestellen ligt doet weer niets met het OS.
Het is modulair opgebouwd en slechts zelden wordt alles vernieuwd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie