garmin edge 820 probleempjes

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

ik ben sinds een aantal jaren in het bezit van een Garmin edge 820. een mooi apparaatje en eigenlijk best tevreden.

waar ik wel al een hele tijd tegenaan loop is dat de functionaliteit livetrack niet altijd werkt. eigenlijk al jaren zo nu en dan weer een tijdje last van.
na een update werkt het weer of alle BT koppelingen in Garmin en iPhone wissen apparaten opnieuw starten en alles weer aanmelden.

nu heb ik sinds kort de livetrack weer aan de praat na toch wel wat gepruts met de BT van beide apparaten. wat ik nu heb overgehouden is dat mijn ritten niet meer automatisch worden geüpload naar Garmin connect en strava. kan dus alleen als ik de garmin aan de laptop hang.

raar toch, aangezien alle verbindingen wel goed lijken te zijn, immers livetrack werkt, in de BT instellingen is alles verbonden..

heeft iemand een idee?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Livetrack gebruik ik niet, maar probleem met syncen herken ik wel (edge 810).

Toestel herstarten werkt vaak, maar merk ook het syncen bij lage batterij niet goed werkt. De garmin aan de lader hangen is dan vaak de oplossing, misschien is dat dus ook aan de hand als je ‘m aan de laptop koppelt?
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

herstarten en laden van alles al geprobeerd. heel gek is het. na 2 uurtjes heb ik meestal nog 75% batterij zou toch voldoende moeten zijn.
ik denk als ik het syncen weer voor elkaar heb de livetrack weer niet werkt :D :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er is een BT sync probleem vanwege een recente ios update.
Er is een workaround, is hier al ergens besproken.
Kijk ook op forums.garmin.com
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

ik blijf alle bt verbindingen in Garmin en iPhone verwijderen, opnieuw opstarten en weer alles aanmelden. is niet normaal dat dit wekelijks moet gebeuren.

afgelopen week opeens na een aantal ritten waarbij het niet werkte ineens weer syncen via de telefoon toen ik thuiskwam :~
leuk! eindelijk. wederom een paar ritten later werkt livetrack wel alleen zijn er gegevens zichtbaar (snelheid/afstand ed)
ook is alleen de live locatie te zien en niet de lijn waarbij de afgelegde route zichtbaar is.
Plaats reactie