GPS routes invoeren vanaf Iphone in welk device?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Tomas_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 09:14

Hallo,

Hier ook een beginner. Veel gelezen al over GPS. Maar 1 ding wordt mij niet geheel duidelijk, maar zou ik wel graag willen.

Ik zou graag vanuit mijn Iphone routes syncen naar een GPS device via komoot of GPX. Is dat mogelijk? Over het algemeen zie ik dat dit via pc/mac moet.
De Wahoo kan dit over air, maar als ik het god begrijp gaat dat alleen wanneer beide aan een wifi geconnect zijn.
Wellicht kan dit ook via een hotspot? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Het doel is om wanneer ik ergens ben, ik dan via mijn iphone een route kan zoeken en dan naar een gps device sturen.

Ik heb wel een sd card reader voor mijn iphone, maar doe dit het liefst over air.

Groet,

Tomas_
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Garmin kan dit icm met Garmin Connect App.

Je opent een gpx op je iphone, dan herkent de Garmin Connect App deze.
Die sla je vervolgens op in de app en sync je dan met bijv. een Edge.
Tomas_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 09:14

En kan dat ook via komoot? Volgens mij kun je niet vanaf komoot een route zoeken en dan die naar de Garmin sturen.

-edit-

ik lees het al:

Downloading your Tour as a GPX file is only possible on the webpage. If you have unlocked the region where your Tour starts, you can download it as GPX file and use it on another device.

Zou dus moeten werken via de website op de iphone.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Als je een compatible garmin toestel hebt, dan kun je ook de komoot app voor/van garmin gebruiken:

https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/d918 ... 141a0ccd6a
Tomas_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 09:14

Ik had die inderdaad gevonden, Maar het blijft lastig om goede informatie te vinden of je vanaf je telefoon kunt uploaden.


Maar in het filmpje bij jou link zie je dat ze vanaf het device een route downloaden. vanaf 0:52 zie je dat ze via de telefoon de route naar een Garmin sturen.

Overigens geld voor de connect app dat niet alle devices daar mee werken. Had bijna een Etrex gekocht. Zal wel met bluetooth te maken hebben.
erik fully
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 juni 2019, 19:59

Ook een optie: De Sigma Rox 12. Heeft een directe integratie met komoot, strava en Dropbox.

Ik gebruik alleen strava, dat werkt erg goed.

Uitwisseling van data gaat via wifi.. Of door je phone als hotspot te gebruiken.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Tomas_ schreef: vr 15 mei 2020, 09:27
De Wahoo kan dit over air, maar als ik het god begrijp gaat dat alleen wanneer beide aan een wifi geconnect zijn.
Wellicht kan dit ook via een hotspot? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Het doel is om wanneer ik ergens ben, ik dan via mijn iphone een route kan zoeken en dan naar een gps device sturen.
Ik heb net getest, ik kan op mijn iphone een route laden via 4G (duh) en deze kopiëren naar de Wahoo app. Vervolgens kan ik deze via bluetooth overzetten naar de Elemnt (wifi staat uit). Nergens een wifi verbinding nodig dus.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Tomas_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 09:14

TOp Thanks voor de info @ ThijsE

@Mad Wally Bedankt voor het testen. Hier was ik benieuwd naar. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een wahoo device!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Garmin en Bryton kunnen het ook.
(Polar waarschijnlijk ook)
Een gpx haal je met je phone van welke plek dan ook.
(Whatsapp, mail, website, andere app enz.)
Deze gpx kan je openen met de app van je gps (soms tussentijds opslaan op je phone).
Via de app van je gps stuur je m via BT naar je gps.
In je gps pak je 'm op en start de navigatie.
Sommige merken kunen ook .fit of andere type bestanden gebruiken. Maar gpx is universeel.

Over het algemeen werkt een track beter dan een route, maar das een ander verhaal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

:-q Succes met het maken van een keuze!
Zelf gebruik ik al jaren een garmin (nu de edge 810) en een forerunner voor het hardlopen.
Opzich tevreden over, maar garmin heeft een zwakke plek op het gebied van software/firmware. Zie bijv. ook https://www.dcrainmaker.com/2019/06/com ... ility.html

Hoe de andere merken hierin presteren weet ik niet, maar misschien wel een reden om mee te nemen in jouw keuze.

Voor mij is het geen reden om van Garmin af te stappen, het is soms wat onhandig maar meestal is er dan wel een omweg en wordt het (later) alsnog opgelost in een update.
Plaats reactie