Garmin Fenix 5s gebruiken als hartslagermeter voor Garmin Edge GPS

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Vrij specifieke vraag waarop ik het sluitende antwoord niet kan vinden op het interweb;

Tot op heden gebruik ik mij Garmin Fenix 5s horloge als GPS tracker en hartslagmeter tijdens het fietsen in combinatie met losse cadans- en snelheidssensor. Dit voldoet voor mijn rondjes op de vaste MTB routes prima.

Inmiddels verschuift mijn interesse naar gravelritten en overweeg ik een Garmin Edge met kaartweergave als navigatie toestel aan te schaffen.

Daar ook direct mijn vraag;

Mijn Fenix horloge kan de hartslagmeting uit sturen voor weergave op een Edge fietscomputer (zie ; https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... D53C2.html)

Ik kan echter niet terugvinden of ik op deze wijze mijn Fenix als hartslagmeter voor de Edge kan gebruiken vergelijkbaar qua functie aan een hartslagband.

Heeft iemand daar ervaring mee?
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Ik heb geen feniks, maar mijn vivoactive 3 kan ik laten uitzenden zodat de edge 810 dit signaal kan opvangen net als een normale hartslagband. Kijk even of je in de instellingen van de sensoren (menu: nstellingen sensoren en accesoires, hartslag polshartslag) van je horloge kunt vinden of je jouw horloge ook kunt laten zenden.
Ik heb daar twee opties. In een activiteit uitzenden of algemeen. In het laatste geval komt bij mij ook de hartslag als enige in het scherm staan.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Overigens, een hartslagband houdt de hartslag iets nauwkeuriger bij.
erik fully
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 juni 2019, 19:59

Yep. Dat kan. De fenix 5 kan een HR signaal uitzenden. Dit is dan als ant+ signaal beschikbaar dat je met je edge kan oppikken. De edge logt dan gewoon je polshartslag van je fenix.

Zie hier: https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... F01BA.html

Edit: zie dat je dezelfde link ook al hebt. Maar dan snap ik eigenlijk je vraag niet.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ja gaat via ANT +. Ik doe hetzelfde maar dan met een garmin forerunner 245, die zend dat signaal uit en die heb ik gekoppeld met een wahoo bolt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De nieuwe Edges, x30 nummers, hebben ook een extended display functie, waarbij data velden van de ene op de andere kunnen worden weergegeven.
Er zijn wel wat beperkingen en voorwaarden, dus de handleiding en het Garmin forum even doorspitten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie