GPX-en combineren

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik wil graag een paar gpx-files aan elkaar plakken. Opknippen, verbindingsstukje tekenen, overlap verwijderen, dat soort dingen. Is er een app/website waar dat handig kan? Liefst gratis uiteraard, dus hoeft n niet hoogstaand. Desnoods sleep ik in bv Komoot dan nog wel wat waypoints op de goede plek.
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Ik ken alleen deze site die dat kan, kost 10 euro voor een maandje: https://ridewithgps.com/
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Garmin stelt Basecamp gratis beschikbaar, daarin kan je gps bestanden inladen, opknippen, samenvoegen en weer opslaan. Het vergt wat gewenning maar je kan er veel mee.
Lekker fietsen!
demonic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 25 september 2019, 18:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Ook Peter schreef: za 23 mei 2020, 19:23 Garmin stelt Basecamp gratis beschikbaar, daarin kan je gps bestanden inladen, opknippen, samenvoegen en weer opslaan. Het vergt wat gewenning maar je kan er veel mee.
Dat is idd een gratis alternatief. Ik gebruikte dat jaren geleden ook, maar sinds alles op het web of in een app te vinden is heb ik die rommel gedumpt. Ik vond het zeer gebruiksonvriendelijk om geïmporteerde gpx'en aan te passen tov wat Komoot of Ridewithgps kan. En kost wel wat tijd als je het maar af en toe nodig hebt. Je moet niet alleen Basecamp nog installeren, wat toch wel oldskool is. Als je al eens van werk pc/thuis pc/tablet/smartphone wisselt... En dan moet je nog de kaarten hebben of van Garmin of de gratis OpenStreetMaps die je dan ook nog moet installeren.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik vind dit een prettig programma:

http://www.gpstrackeditor.com/
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Www.judise.nl
Meerdere routes invoeren, knippen, plakken, startpunt veranderen etc
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ergens Mapsource of Basecamp op de kop tikken
Garmin heeft de support voor beide programma's beëindigd en vervangen door Garmin Connect. Daarmee kunnen ze je gedrag beter volgen. Hoewel dus economisch verouderd zijn ze technisch nog goed. Zelf doe ik al mijn knip en plakwerk met MS
Laatst gewijzigd door bert l. op zo 24 mei 2020, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mapsource of Basecamp.
Is gratis en je kan OSM kaarten laden.
Als je een Garmin gps hebt gebruikt Basecamp ook de kaarten die op je gps staan.
Wel erg ouderwets, je moet een PC of Mac hebben en het spul instaleren. :wink:
Nog ouderwetser, je tracks en routes worden op jouw pc opgeslagen.
Volkomen ouderwets. :lol:
Wel heel handig als je met je laptopje in je tentje zit op een plek waar ze nog nooit van 3G hebben gehoord, om over 4G en 5G nog te zwijgen. :-{

En als we nog ff naar gpsies kijken , ook heel handig dat een commerciele partij niet met jouw data aan de haal gaat.
Volkomen ouderwets dus.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik ben op zich wel van de oude stempel met offline gpx-en en zo. En via de verkenner precies weten hoe je in welk mapje moet komen :lol:
Maar voor dit soort dingen is online wel handig. Kun je makkelijker uitproberen. Zodoende uitgekomen bij het door Gerwin genoemde judise.nl :-q Daarmee is het gelukt een basis voor de Dirty Kanzelled te maken. Nu nog een begin en eind er aan breien.

Iedereen bedankt voor de tips! Wellicht komt het nog eens van pas :-q
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

demonic schreef: za 23 mei 2020, 19:33 En dan moet je nog de kaarten hebben of van Garmin of de gratis OpenStreetMaps die je dan ook nog moet installeren.
Alle Garmin toestellen die met een kaart geleverd worden => aansluiten aan pc => kaart bruikbaar in Basecamp (geen installatie nodig)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het is een typisch Garmin programma, maar als je m door hebt is Basecamp echt geweldig.
En snap je niet meer wat er nu moeilijk was....
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En als je vandaag gratis iets online zet, moet je morgen betalen om er nog bij te kunnen (gpsies).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Christonabike!!
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

ik gebruik deze zelf altijd https://sourceforge.net/projects/gpxeditor/ is een portable tooltje waar je nog best veel mee kan.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

pieterw33 schreef: di 2 juni 2020, 14:16 ik gebruik deze zelf altijd https://sourceforge.net/projects/gpxeditor/ is een portable tooltje waar je nog best veel mee kan.
Ook interessant , bedankt.
Christonabike!!
Plaats reactie