Snelheids sensor voor Edge 530

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
MMTHIJS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 18:08

Hi All,

Ik heb onlangs een garmin Edge 530 gekocht.
Tot nu toe super tevreden, ik wil echter ook een snelheids sensor erop.

De officele van Garmin is erg duur. Heb op het forum al eens voorbij zien komen dat men een sensoren van Ali Express hiervoor gebruiken.
Werken deze sensoren goed? Welke hebben jullie besteld en worden deze meteen door de Edge 530 gezien?

Ben benieuwd.

Bedankt alvast!

Groeten,
Matthijs
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Everybody bought a new bike!
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

asphaltdude schreef: vr 3 juli 2020, 16:43 https://www.aliexpress.com/item/4001008 ... hweb201603_

Magene moet je hebben!
Heb die ook sinds gisteren binnen voor de 830...werkt uitstekend,zeker voor iets meer dan een tientje
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
MMTHIJS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 18:08

Thanks voor jullie reactie, zojuist meteen besteld :D
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

En mocht je ooit ook nog een hartslagmeter willen dan werken de meesten op Ali ook prima.

Heb zelf deze:
#Aliexpress € 17,93 30%OFF | Meilan C5 Sports Fitness Pedometer Heart Rate Monitor Fitness Tracker BT / ANT+ wireless for GARMIN Bryton Bike Computer Phone
https://a.aliexpress.com/_B061qj
MMTHIJS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 18:08

Daarvoor (helaas) wel de volle mep voor betaald en de officiele van Garmin gekucht..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tijdje terug ook een Magene besteld op Ali. De S3+ meen ik.
Werkt goed.

De automatisch calibratie van mn Edge 130 deed het niet lekker, dat ligt waarschijnlijk aan de Edge.
Maar ik heb de wielomtrek handmatig bepaald en ingesteld om van de wisselende waardes af te zijn.
Sindsdien probleemloos.
Snelheid in het display fluctueert niet meer, afstanden komen overeen, of zijn zelfs wat hoger dan op de Etrex 30.
Aanrader.

Ik heb nog uit voorzorg een tiewrap om de sensor getrokken, om te voorkomen dat een kapot elastiek mn sensor lanceert.
Misschien wat overdreven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Vandaag ook twee Magene S3 Snelheid/cadanssensor Ant+ besteld voor bij mijn Edge 130, bij Alie. Lees allemaal goede reviews...ben benieuwd :-q
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 5 juli 2020, 22:33 De automatisch calibratie van mn Edge 130 deed het niet lekker, dat ligt waarschijnlijk aan de Edge.
Maar ik heb de wielomtrek handmatig bepaald en ingesteld om van de wisselende waardes af te zijn.
Hoe heb je die ingesteld. Toch niet met die gare Chinese app van Magene?
Ik kreeg dat niet voor elkaar.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik gebruik de sensor icm een Edge 130.
De Edge130 kan je ook handmatig instellen, ik heb daar geen app voor nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ah, dan moet ik dat ook maar eens doen. Nu ik een speedsensor heb, fiets ik meer kms en hogere snelheid dan mijn deelgenoten bij een rit.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Shaggadellick schreef: do 12 november 2020, 10:27 Vandaag ook twee Magene S3 Snelheid/cadanssensor Ant+ besteld voor bij mijn Edge 130, bij Alie. Lees allemaal goede reviews...ben benieuwd :-q
Sterker nog, die Magene sensors doen 't aanmerkelijk beter dan de originele Garmin sensors.
Althans, op mijn oude Edge 510 werken ze super. Binnenkort maar eens testen op een nieuwe Edge 130.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik heb er nog 1 liggen , doe er niks mee , voor die gene , voor betaling porto kan hij verstuurd worden als brievenbus post .

Afbeelding
Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Snelle Buffer schreef: za 14 november 2020, 14:04 Ik heb er nog 1 liggen , doe er niks mee , voor die gene , voor betaling porto kan hij verstuurd worden als brievenbus post .

Afbeelding
Afbeelding
Gereserveerd voor Mathijs _7
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Giant-E schreef: vr 13 november 2020, 18:53

Sterker nog, die Magene sensors doen 't aanmerkelijk beter dan de originele Garmin sensors.
Althans, op mijn oude Edge 510 werken ze super. Binnenkort maar eens testen op een nieuwe Edge 130.
De mijne zijn nu onderweg, dus dat duurt nog voordat ik ze binnen heb. Ben benieuwd hoe die het doet op jouw nieuwe Edge 130? Aangezien ikzelf de 130 ook heb :winkie: :-q
Plaats reactie