Grote storing bij Garmin

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Top!
Klein extra programmaatje nodig dus.
Bicycle, bicycle, bicycle
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

bert l. schreef: zo 26 juli 2020, 20:21 Mijn Garmin heeft een mini-USB poort en kan aan de PC. Daar staan ál mijn routes en tracks die ik wil bewaren. Al mijn andere 10.000 ritten staan op Strava en kan ik daar downloaden. Nieuwe ritten plan ik met Brouter. Kan allemaal zo de Garmin op via Mapsource of Basecamp.
De USB poort van Edge 1000 werkt niet meer goed. Opladen kan nog wel, maar het toestel wordt niet meer gezien door de computer. Ik ,probeerde al andere computers én ook andere kabels, maar helaas. Dus manueel opladen naar Strava kan niet.

Ik maak me echter niet al teveel zorgen, Garmin zal zijn zaken wel op orde krijgen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Mijn 1000 ligt in m’n andere woning, dus kan het niet uitproberen, maar: heb je al bij de instellingen gekeken? En kun je niet op het toestel data naar de MicroSD verplaatsen?
Vorsprung durch Pedantik.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Alien schreef: zo 26 juli 2020, 21:59 Mijn 1000 ligt in m’n andere woning, dus kan het niet uitproberen, maar: heb je al bij de instellingen gekeken? En kun je niet op het toestel data naar de MicroSD verplaatsen?
Dat laatste heb ik nu aangepast. Ik wist niet dat dit kon. De 2 ritten die ik nog op Strava wil zien, kan ik echter niet verplaatsen naar de externe sd kaart.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Verplaatsen is wissen op je gps.
Dat staan niet alle toestellen toe.
Kopieren eens proberen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bouwpakket schreef: zo 26 juli 2020, 20:10 Je kan nog steeds gewoon routes en kaarten op je Garmin zetten met een usb kabel. En je ritten eraf halen. Snap de paniek niet helemaal
Paniek valt wel mee. Maar extra werk en opnieuw plannen van je routes (had ze in connect gemaakt) is wel extra werk. Geen ramp vakantiedagen genoeg maar het had makkelijker kunnen wezen ...

En nogmaals velen zijn momenteel op vakantie en hebben geen laptop en of usb kabel bij zich. Gingen waarschijnlijk uit van werkende servers ... in de winter was het probleem nog kleiner geweest.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

daniel1975 schreef: zo 26 juli 2020, 21:22
bouwpakket schreef: zo 26 juli 2020, 20:10 Je kan nog steeds gewoon routes en kaarten op je Garmin zetten met een usb kabel. En je ritten eraf halen. Snap de paniek niet helemaal
Wij krijgen het met een Fenix 6 niet voor elkaar op een macbook pro.
Als ik via systeem-info de usb-poort zoek ziet hij wel dat er een Garmin device aan hangt, maar ik zie deze niet in Finder staan.
Bij mijn Edge1000 is het kabel erin en *ploep* dan is ie zichtbaar en kan ik gpx-files naar NewFiles-folder slepen.
Iemand die weet wat ik niet goed doe?
Fenix heeft meer eigenaardigheden:
https://www.zdnet.com/article/garmin-fe ... id-outage/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hoogtemeting klopt momenteel ook voor geen meter op de Fenix.
Na aan/uit zetten was weer even goed, maar later op de dag weer forse afwijking.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik kan nu (27 juli 2020 7:30) trouwens weer inloggen in Garmin Connect en activiteiten inzien.
Op de PC.
Op mn phone nog geen resultaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

daniel1975 schreef: ma 27 juli 2020, 07:34 Hoogtemeting klopt momenteel ook voor geen meter op de Fenix.
Na aan/uit zetten was weer even goed, maar later op de dag weer forse afwijking.
Misschien heeft de Fenix de GC app op je telefoon nodig, en die doet het nog niet lekker.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 27 juli 2020, 07:38 Ik kan nu (27 juli 2020 7:30) trouwens weer inloggen in Garmin Connect en activiteiten inzien.
Op de PC.
Op mn phone nog geen resultaat.
Vond net deze pagina:
https://connect.garmin.com/status/
daar kan je zien wat er op dit moment alweer functioneert en wat niet.
Lijkt er op dat ze sneller back in action zijn dan Canyon destijds.
(Lijkt me ook belangrijk, de NASDAQ gaat straks weer open.)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Mm ondanks dat er nog steeds een storing wordt gemeld in connect, is mn rit wel ge-upload naar strava (vanuit een fenix 5) vaag.

Edit, ik lees dat t weer werkt, en ze de achterstand gaan wegwerken.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

https://www.garmin.com/nl-NL/outage/
V: Zijn mijn gegevens beïnvloed door de storing?

A: Garmin heeft geen indicatie dat deze storing uw gegevens heeft beïnvloed, inclusief activiteit, betaling of andere persoonlijke informatie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 27 juli 2020, 07:50
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 27 juli 2020, 07:38 Ik kan nu (27 juli 2020 7:30) trouwens weer inloggen in Garmin Connect en activiteiten inzien.
Op de PC.
Op mn phone nog geen resultaat.
Vond net deze pagina:
https://connect.garmin.com/status/
daar kan je zien wat er op dit moment alweer functioneert en wat niet.
Lijkt er op dat ze sneller back in action zijn dan Canyon destijds.
(Lijkt me ook belangrijk, de NASDAQ gaat straks weer open.)
Garmin kan het zich niet permitteren om lang offline te zijn. Wij kijken vooral naar Strava en/of Garmin Connect. Maar Garmin is in de luchtvaartindustrie een hele grote naam, waar veel zaken van afhangen. Idem voor de zeevaart. Canyon is maar een heel klein bedrijfje daartegenover.

Dat dit nu bij Garmin gebeurt , daar maak ik me best zorgen over. Want hoe zit dat met de overheid? Hoe goed zijn die gewapend tegen dergelijke ransomware? Of in ziekenhuizen?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

i-mac schreef: ma 27 juli 2020, 08:09[…] hoe zit dat met de overheid? Hoe goed zijn die gewapend tegen dergelijke ransomware?
Matig.
Of in ziekenhuizen?
Matig tot slecht.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie