Grote storing bij Garmin

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Net gelezen op tweakers dat Garmin momenteel kampt met een grote storing.
De storing omvat onder andere de Garmin Connect-apps en -websites. Hierdoor kunnen Garmin-gebruikers bijvoorbeeld geen gebruikmaken van cloud-diensten van het bedrijf. De wearables van Garmin kunnen door de storing momenteel ook niet lokaal gesynchroniseerd worden met de bijbehorende apps. De helpdesk van het bedrijf is ook offline, waardoor het geen e-mails, telefoonoproepen of online chats kan beantwoorden.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, kwam ik vanmiddag rond 14:00 ook achter.
Is dus nog steeds niet opgelost?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Zulke shit gun je niemand, maar ik ben niet verbaasd
En ik ben weer heel blij dat ik nu met een Polar fiets.

Succes ermee allemaal.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Heckler40 schreef: vr 24 juli 2020, 00:20 Zulke shit gun je niemand, maar ik ben niet verbaasd
En ik ben weer heel blij dat ik nu met een Polar fiets.

Succes ermee allemaal.
Hoezo ben je niet verbaasd?

En zulke shit? Ik kan ook morgen mijn ritje nog wel uploaden hoor. Het is maar een fietscomputer. Snap niet zo goed dat mensen hiervan over de zeik raken.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

De geruchten dat het om ransomware gaat worden steeds sterker.
Dan ben je als bedrijf weerloos...
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

even de .fit file handmatig in je strava zetten, of wachten.
niet leuk dat dit soort dingen gebeuren voor een bedrijf maar je doet er ook weinig tegen denk ik..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThijsE schreef: vr 24 juli 2020, 07:18 De geruchten dat het om ransomware gaat worden steeds sterker.
Dan ben je als bedrijf weerloos...
Nee, dan heeft je beveiliging gefaald.
De zaakjes niet op orde, of een medewerker heeft dom gedaan.
Misschien kunnen ze advies vragen aan Canyon :winkie:

Overigens compleet achterlijk dat je voor de Bluetooth sync tussen je device en je phone een internet verbinding nodig hebt.
Ze hebben de prioriteiten compleet verkeerd op het gebied van hiun verbinding. Daarom werkt het ook zo traag. De data gaat eerst naar hun server en dan weer terug naar de app.
Connectie tussen gps en app zou altijd moeten werken, de app op de phone kan dan later, als er internet verbinding is, syncen met de Garmin servers via wifi of 4G.
Ik loop hier vaak tegenaan omdat hier in de bergen de internetverbinding wel eens wegvalt De Garmin app wil dan niet voor of achteruit.
(Doe daarom altijd pas syncen als ik thuis ben. Live track is helemaal een ramp)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Garmin app meldt dat ik geen internetverbinding heb, terwijl ik bijvoorbeeld gewoon dit berichtje zit te typen :-D
Ze plaatsen zichzelf blijkbaar in het midden vh universum.

Misschien dat ze nu eens de hele zaak om gaan programmeren.
Omdat ze hun serverpark in het midden van de keten hebben geplaatst, roepen ze problemen over zich af in situaties waar gsm ontvangst slecht is.
Een gps fabrikant zou moeten weten dat hun gebruikers soms buiten de gebaande paden treden...

In je garmin gps zit een sensor hub.
Die is bij slechte 4G zo druk bezig om, via het doorgeefluik in de app, verbinding te maken met de servers, dat essentiele communicatie met de sensoren op zn gat ligt.
Vooral BLE sensoren hebben daar last van, maar ook de Ant+ sensoren.
WTF, ze vinden de verbinding met internet zo belangrijk, dat de essentiele functionaliteit er onder lijdt.
Zoals ik al schreef, volkomen verkeerde prioriteit.
Hopelijk wordt deze chain nu anders geprogrammeerd, zodat eindgebruikers niet afhankelijk zijn van de bereikbaarheid vh serverpark.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Zal een medewerker zelf zo gefrustreerd zijn geweest nav zijn eigen ervaringen met garmin dat ie de bijlage toch maar heeft geopend?...

DC Rainmaker had een tijdje terug ook al zo’n kritische blog over garmin. Maar ondanks dat ik veel herken blijf ik het toch gebruiken.

Laat dit dan het noodzakelijke kwaad zijn om het te verbeteren. Want naast de sport-wear ligt ook alles mbt vliegen en navigeren er uit, toch ook aardig vervelend.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

I_do schreef: vr 24 juli 2020, 07:14
Heckler40 schreef: vr 24 juli 2020, 00:20 Zulke shit gun je niemand, maar ik ben niet verbaasd
En ik ben weer heel blij dat ik nu met een Polar fiets.

Succes ermee allemaal.
Hoezo ben je niet verbaasd?

En zulke shit? Ik kan ook morgen mijn ritje nog wel uploaden hoor. Het is maar een fietscomputer. Snap niet zo goed dat mensen hiervan over de zeik raken.
+1, zolang Strava maar werkt :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 24 juli 2020, 10:03 Overigens compleet achterlijk dat je voor de Bluetooth sync tussen je device en je phone een internet verbinding nodig hebt. Ze hebben de prioriteiten compleet verkeerd op het gebied van hiun verbinding.
Deze keuzes en mijn ervaring met de User Interface
Daarom niet verbaasd dat ze elders ook nat gaan

YMMV
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

TenZNL schreef: vr 24 juli 2020, 10:33
I_do schreef: vr 24 juli 2020, 07:14

Hoezo ben je niet verbaasd?

En zulke shit? Ik kan ook morgen mijn ritje nog wel uploaden hoor. Het is maar een fietscomputer. Snap niet zo goed dat mensen hiervan over de zeik raken.
+1, zolang Strava maar werkt :winkie:
Je kan ook zonder Garmin gelijk je rit op strava hebben, gewoon de app van strava gebruiken.

:wink:
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Heckler40 schreef: vr 24 juli 2020, 00:20 Zulke shit gun je niemand, maar ik ben niet verbaasd
En ik ben weer heel blij dat ik nu met een Polar fiets.

Succes ermee allemaal.
Haha, kwestie van tijd voor die er een keer uit ligt. Ik heb zelf jaren met een Polar gereden en een paar keer meegemaakt dat het systeem plat lag.
Maar wat er nu aan de hand is bij Garmin is wel van een andere orde. Inmiddels zijn ze al ruim een etmaal uit de lucht en het is de vraag hoe lang het nog gaat duren. Als het echt een aanval is met ransomware zijn ze nog wel even zoet.
modder zuigt!
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Voor wie geen zin heeft om te wachten tot Garmin alles weer in de lucht heeft, DC Rainmaker heeft een workaround om toch je gegevens te uploaden: How To Upload Your Garmin Workout During the Outage.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Meegs schreef: vr 24 juli 2020, 10:44 Je kan ook zonder Garmin gelijk je rit op strava hebben, gewoon de app van strava gebruiken.

:wink:
Ga weg...Je wilt dus eigenlijk zeggen dat ik Garmin helemaal niet nodig heb?!? :o
Plaats reactie