Gebruikers op Alltrails? Waymarked MTB overlay niet zichtbaar voor nieuwe users?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BasMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 12:16
Mijn mountainbike: Orbea Oiz

Ik werk nu al een paar maanden met Alltrails, gratis account. Erg tevreden, vooral met de 'Waymarked MTB' overlay. Nu wil ik een video tutorial voor vrienden maken en heb ik een nieuw account aangemaakt. Alleen is deze Waymerked overlays dan niet beschikbaar.

Vorige week al een mail gestuurd naar support@alltrails maar tot op heden geen reactie. Zouden de overlays bijvoorbeeld pas beschikbaar worden bij 'X' aantal Reputation Points?

Afbeelding
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Even snel gekeken op https://www.alltrails.com/explore/map/new
Kom zonder account niet ver, zie wel dat de standaard "Alltrails" kaart een Openstreetmap-kaart is zonder de vereiste bronvermelding / link naar de licentievoorwaarden in de hoek van de kaart. Voor een hobbyproduct tot daar aan toe, maar voor een betaalde site.. :evil:

Die fijne waymarked-trails-laag is ook een visualisatie van OSM-data, direct te raadplegen via https://mtb.waymarkedtrails.org/ en vrijgegeven onder een passende licentie

Als Alltrails de optie biedt voor custom lagen (ik vermoed het niet..), dan zou je deze url voor een tms / xyz-laag kunnen opgeven:
https://tile.waymarkedtrails.org/mtb/{z}/{x}/{y}.png

Alternatief voor als je het in Alltrails niet voorelkaar krijgt
Die link werkt in ieder geval wel in Brouter: geen gedoe met accounts, je route wordt direct opgeslagen in de url die je kan copy-pasten

Het toevoegen van kaart- en overlay-lagen aan het menu gaat via
-More (tandwieltjes) voor voorgeprogrammeerde lagen zoals Waymarked Trails:MTB
-Custom Layers voor andere dingen die je leuk vind

Downloaden van route naar gpx via Export
Weergeven van eigen lokale gpx door deze naar het scherm te slepen.

Ook routeprofielen kan je helemaal zelf tunen in Brouter

Wil tzt als ik tijd heb nog wel eens werken aan een goed mtb-routeprofiel voor NL (er zijn buitenlandse MTB-profielen beschikbaar zoals deze , maar in NL zijn de voornaamste punten toch eerder (a) mate van voorkeur voor gemarkeerde mtb-routes en (b) hoe om te gaan met paden waarvoor in OSM nog geen toegang voor fiets is vastgelegd dan zaken als steile onbegaanbare bergpaden..
Als er tegen die tijd iemand met programmeerkennis aan het maken van zo'n NL-MTB profiel mee wil helpen, dan graag :-q :bier:

Zal daar later eens een apart draadje voor starten..
Gebruikersavatar
BasMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 12:16
Mijn mountainbike: Orbea Oiz

Bedankt voor de uitgebreide reactie :-q

Even gekeken naar www.brouter.de/brouter-web daar lijkt mij van alles op mogelijk, maar op user experience gebied lijkt er nog een slag te slaan. Dit vereist wel een avondje spelen om te zien waar alle knoppen voor zijn, voor iemand met minder interesse op dit gebied lijkt me het wat lastig.

Zijn er nog andere fijne programma's om MTB tracks te tekenen en te uploaden/editten? Wat ik dan in ieder geval in een programma zou willen zien;

* Kaart met detailniveau van (voet/bos)paden
* Een geuploade route op elk gewenste plek 'openbreken' en koppelen aan een 2e geuploade route. Bijvoorbeeld je upload 2 routes en je wilt ze aan elkaar koppelen. Dit is met Alltrails trouwens al een hele opgave, waarin dat eigenlijk alleen makkelijk lukt als je het begin of eindpunt koppelt, maar niet ergens in het midden.
* Heatmap van fiets/mtb ritten en/of waymarked trails overlay.
* Idealiter nog een makkelijke gpx export naar een smartphone (Wahoo app). Nu maak ik op de pc een route, sla de gpx op, stuur deze naar mijn email, open deze email en gpx op mijn iPhone en zeg open file met Wahoo app.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Ieder z'n wensen en voorkeur :-q

Qua opslaan van routes en bewerken van gpx'en zou https://judise.nl/ ook leuk kunnen zijn,
wel custom basis-kaarten (kaarten-menu -> overig -> op maat) , maar niet voor overlays.
Is misschien een verzoekje waard

Eerder had ik met Judise wel moeite om de route over onze mtb trails te laten gaan , weet niet of dat nu beter gaat.

Van de andere producten die achter een account (en uiteindelijk betaalmuur) zitten heb ik geen verstand, daar weten andere mensen hier meer van :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Probeer Komoot eens!
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie