Gebruikers op Alltrails? Waymarked MTB overlay niet zichtbaar voor nieuwe users?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BasMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 12:16
Mijn mountainbike: Orbea Oiz

Ik werk nu al een paar maanden met Alltrails, gratis account. Erg tevreden, vooral met de 'Waymarked MTB' overlay. Nu wil ik een video tutorial voor vrienden maken en heb ik een nieuw account aangemaakt. Alleen is deze Waymerked overlays dan niet beschikbaar.

Vorige week al een mail gestuurd naar support@alltrails maar tot op heden geen reactie. Zouden de overlays bijvoorbeeld pas beschikbaar worden bij 'X' aantal Reputation Points?

Afbeelding
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Even snel gekeken op https://www.alltrails.com/explore/map/new
Kom zonder account niet ver, zie wel dat de standaard "Alltrails" kaart een Openstreetmap-kaart is zonder de vereiste bronvermelding / link naar de licentievoorwaarden in de hoek van de kaart. Voor een hobbyproduct tot daar aan toe, maar voor een betaalde site.. :evil:

Die fijne waymarked-trails-laag is ook een visualisatie van OSM-data, direct te raadplegen via https://mtb.waymarkedtrails.org/ en vrijgegeven onder een passende licentie

Als Alltrails de optie biedt voor custom lagen (ik vermoed het niet..), dan zou je deze url voor een tms / xyz-laag kunnen opgeven:
https://tile.waymarkedtrails.org/mtb/{z}/{x}/{y}.png

Alternatief voor als je het in Alltrails niet voorelkaar krijgt
Die link werkt in ieder geval wel in Brouter: geen gedoe met accounts, je route wordt direct opgeslagen in de url die je kan copy-pasten

Het toevoegen van kaart- en overlay-lagen aan het menu gaat via
-More (tandwieltjes) voor voorgeprogrammeerde lagen zoals Waymarked Trails:MTB
-Custom Layers voor andere dingen die je leuk vind