Wahoo Elmnt Roam of Garmin 830?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Sonja B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 december 2018, 15:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Hoi allemaal, wie van jullie heeft er ervaring met de nauwkeurigheid van een Wahoo elmnt roam op de tracks? Ik zit te twijfelen tussen de Wahoo of de Garmin 830.. dus even een gevalletje #keuzestress ... :winkie: :D
Alvast dank voor jullie hulp!

❤ my mtb & gravelbike
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wat bedoel je met nauwkeurigheid? Ik heb de Elemnt, het zwart/wit broertje van de Roam en die doet het prima. Onder een dicht bladerdek wil die wel eens denken dat ik net naast de track zit in plaats van er op, maar verder super tevreden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Sonja B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 december 2018, 15:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Dankje! Ik bedoel qua snelheidsmeeting.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Sonja B schreef: ma 24 augustus 2020, 17:58 Dankje! Ik bedoel qua snelheidsmeeting.
Nauwkeurigheid verschil lijkt me nou de slechtste manier om tussen deze twee te kiezen. Verschil zal ook minimaal zijn. Daarnaast zijn andere zaken veel meer onderscheidend.
Software, gebruiksgemak, bijbehorende app lijken me veel belangrijker.
Maakt het uit of je 18,6 of 18,7 km/h gaat? Zo ja, dan kon je bij beide een snelheidsensor voor in je wiel kopen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

I_do schreef: ma 24 augustus 2020, 18:01
Sonja B schreef: ma 24 augustus 2020, 17:58 Dankje! Ik bedoel qua snelheidsmeeting.
Nauwkeurigheid verschil lijkt me nou de slechtste manier om tussen deze twee te kiezen. Verschil zal ook minimaal zijn. Daarnaast zijn andere zaken veel meer onderscheidend.
Software, gebruiksgemak, bijbehorende app lijken me veel belangrijker.
Maakt het uit of je 18,6 of 18,7 km/h gaat? Zo ja, dan kon je bij beide een snelheidsensor voor in je wiel kopen.
Snelheidsnauwkeurigheid van een gps komt overeen met de nauwkeurigheid van de plaatsbepaling omdat dat wordt gebruikt om de snelheid te berekenen. Met name bij korte slingers onder dicht bladerdek is dit een probleem.
Nauwkeurigheid is inderdaad het beste met een aparte snelheidssensor. Dan speelt dit niet.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Sonja B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 december 2018, 15:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Kwam wat verhalen tegen van mensen met problemen (met sensoren), maar dank jullie wel ik denk wel weer even verder want de keuze is reuze! 😬 😏
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik heb nu een Edge 530 en die is bij mij veel nauwkeuriger dan de Elemnt Bolt die ik hiervoor had.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mad Wally schreef: ma 24 augustus 2020, 18:11
I_do schreef: ma 24 augustus 2020, 18:01

Nauwkeurigheid verschil lijkt me nou de slechtste manier om tussen deze twee te kiezen. Verschil zal ook minimaal zijn. Daarnaast zijn andere zaken veel meer onderscheidend.
Software, gebruiksgemak, bijbehorende app lijken me veel belangrijker.
Maakt het uit of je 18,6 of 18,7 km/h gaat? Zo ja, dan kon je bij beide een snelheidsensor voor in je wiel kopen.
Snelheidsnauwkeurigheid van een gps komt overeen met de nauwkeurigheid van de plaatsbepaling omdat dat wordt gebruikt om de snelheid te berekenen. Met name bij korte slingers onder dicht bladerdek is dit een probleem.
Nauwkeurigheid is inderdaad het beste met een aparte snelheidssensor. Dan speelt dit niet.
Ja maar je verwacht toch geen wezenlijk verschil tussen deze twee apparaten qua nauwkeurigheid?
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Kwam wat verhalen tegen van mensen met problemen (met sensoren), maar dank jullie wel ik denk wel weer even verder want de keuze is reuze!
Ik gebruik al enkele jaren een snelheidssensor bij mijn Element roam (en daarvoor de bolt) en heb er nog nooit problemen mee gehad. Alleen een keer, maar toen was het batterijtje leeg, wat overigens lang meegaat. Snelheid op GPS vind ik een ramp. Zeer onnauwkeurig.
Sonja B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 december 2018, 15:07
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

:-q dank je wel!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

I_do schreef: ma 24 augustus 2020, 20:18
Mad Wally schreef: ma 24 augustus 2020, 18:11

Snelheidsnauwkeurigheid van een gps komt overeen met de nauwkeurigheid van de plaatsbepaling omdat dat wordt gebruikt om de snelheid te berekenen. Met name bij korte slingers onder dicht bladerdek is dit een probleem.
Nauwkeurigheid is inderdaad het beste met een aparte snelheidssensor. Dan speelt dit niet.
Ja maar je verwacht toch geen wezenlijk verschil tussen deze twee apparaten qua nauwkeurigheid?
Kabookie schreef: ma 24 augustus 2020, 18:47 Ik heb nu een Edge 530 en die is bij mij veel nauwkeuriger dan de Elemnt Bolt die ik hiervoor had.
De Edge830 heeft dezelfde ontvanger als de 530.
Maar je hebt voor echte nauwkeurige snelheid en afstandmeting een snelheidssensor nodig, bijv. de Magene S3 van Ali.
Bij Garmin is het slim om de sensoren op ANT+ te houden, dan is Bluetooth volledig beschikbaar voor de verbinding met de app op je phone.
(Je kunt ook BT sensoren gebruiken, maar gebruik je ook BT sensoren, dan valt er in de praktijk weleens wat weg)
wielrenner.eu schreef:De Wahoo Elemnt ROAM is dan wel mooi en best goed, hij gaat het niet winnen van de Garmin 830. Ook de Garmin 530 is overigens het overwegen waard.
(https://www.wielrenner.eu/beste-fietsna ... emnt/roam/)

Hier een beter review:
https://www.dcrainmaker.com/2019/05/wah ... eview.html
https://www.dcrainmaker.com/2019/04/gar ... eview.html
https://www.dcrainmaker.com/2019/04/gar ... eview.html
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie