Edge820 + dual HRM: Problemen?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vraagje,

Ik heb een paar jaar een Edge 820 incl HRM. Deed het altijd prima, heel soms pakte ie niet automatisch de sensors op maar dat was altijd manueel te verhelpen. Totdat ik laatst geen verbinding meer kon krijgen met de hrm/borststrap...

Oke, het ding was al paar jaar oud, veel gebruikt, mss batterij leeg. Maar ook na het vervangen van de knoopcel gaf het ding niet meer thuis en dus een nieuwe sensor gekocht, de HRM II. Voor zover ik op internet kon vinden (volgens Garmin zelf compatible met de 820) moest dat geen probleem zijn.

Helaas...koppelen gaat erg moeilijk. De enige manier waarop ik het voor elkaar krijg is de band natmaken in de wasbak, omdoen en dan de sensor erop klikken. De band moet letterlijk druipen van het water. Nadat de Edge `m heeft gekoppeld zie je dat de sensor verbinding heeft (het icoontje knippert niet meer). Helaas is er geen HR te zien. Enkel door weer de sensor los te halen en (1 voor 1)weer op de drukkers te bevestigen leest ie `m heel afentoe en zie je 2-3sec een HR op het scherm om vervolgens weer voor een paar streepjes vervangen te worden...erg frustrerend, zacht gezegd.

Iemand een ideetje? Ik heb de edge ook al naar fabrieksinstellingen terug gezet, wat geen verschil maakt.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Even offtopic: :lol:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Polar H10 kopen. Beter wordt het niet.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-BWR schreef: ma 12 oktober 2020, 18:06 Even offtopic: :lol:
Moet jij niet stiekum op je analoge spinningfiets kruipen? :tong
Mad Wally schreef: ma 12 oktober 2020, 18:35 Polar H10 kopen. Beter wordt het niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

TenZNL schreef: ma 12 oktober 2020, 18:57
Giant-BWR schreef: ma 12 oktober 2020, 18:06 Even offtopic: :lol:
Moet jij niet stiekum op je analoge spinningfiets kruipen? :tong
Als jij die bewuste Strava reactie weghaalt. Kom op hè? :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-BWR-D3 schreef: ma 12 oktober 2020, 19:10 Als jij die bewuste Strava reactie weghaalt. Kom op hè? :lol:
Géén idee waar je het over hebt? Afbeelding
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

TenZNL schreef: ma 12 oktober 2020, 17:15 ... Enkel door weer de sensor los te halen en (1 voor 1)weer op de drukkers te bevestigen leest ie `m heel afentoe en zie je 2-3sec een HR op het scherm om vervolgens weer voor een paar streepjes vervangen te worden...erg frustrerend, zacht gezegd....
Iets vergelijkbaars gehad en toen bleken de contacten van de batterij niet goed te klemmen. Wellicht iets met de batterij van de hartslagmeter?
Of maandagmorgen modelletje, t blijft Garmin die zijn vooral tweedehands betrouwbaar.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ook Peter schreef: ma 12 oktober 2020, 22:25
TenZNL schreef: ma 12 oktober 2020, 17:15 ... Enkel door weer de sensor los te halen en (1 voor 1)weer op de drukkers te bevestigen leest ie `m heel afentoe en zie je 2-3sec een HR op het scherm om vervolgens weer voor een paar streepjes vervangen te worden...erg frustrerend, zacht gezegd....
Iets vergelijkbaars gehad en toen bleken de contacten van de batterij niet goed te klemmen. Wellicht iets met de batterij van de hartslagmeter?
Of maandagmorgen modelletje, t blijft Garmin die zijn vooral tweedehands betrouwbaar.
Gaan we nakijken, bedankt voor de suggestie :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TenZNL schreef: ma 12 oktober 2020, 17:15 Vraagje,

Ik heb een paar jaar een Edge 820 incl HRM. Deed het altijd prima, heel soms pakte ie niet automatisch de sensors op maar dat was altijd manueel te verhelpen. Totdat ik laatst geen verbinding meer kon krijgen met de hrm/borststrap...

Oke, het ding was al paar jaar oud, veel gebruikt, mss batterij leeg. Maar ook na het vervangen van de knoopcel gaf het ding niet meer thuis en dus een nieuwe sensor gekocht, de HRM II. Voor zover ik op internet kon vinden (volgens Garmin zelf compatible met de 820) moest dat geen probleem zijn.

Helaas...koppelen gaat erg moeilijk. De enige manier waarop ik het voor elkaar krijg is de band natmaken in de wasbak, omdoen en dan de sensor erop klikken. De band moet letterlijk druipen van het water. Nadat de Edge `m heeft gekoppeld zie je dat de sensor verbinding heeft (het icoontje knippert niet meer). Helaas is er geen HR te zien. Enkel door weer de sensor los te halen en (1 voor 1)weer op de drukkers te bevestigen leest ie `m heel afentoe en zie je 2-3sec een HR op het scherm om vervolgens weer voor een paar streepjes vervangen te worden...erg frustrerend, zacht gezegd.

Iemand een ideetje? Ik heb de edge ook al naar fabrieksinstellingen terug gezet, wat geen verschil maakt.
Zelf ook erg veel pech gehad met Garmin sensors.
Ook met Polar bw.

Als je de sensor zonder band in je handen neemt?
Iedere hand op 1 vd drukkers.
Doet ie het dan ?
Ik vermoed dat je band slecht is, niet je sensor.
Ik heb een band op Ali besteld, 3 euro ofzo.
Helemaal blij mee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 12 oktober 2020, 23:41 Zelf ook erg veel pech gehad met Garmin sensors.
Ook met Polar bw.

Als je de sensor zonder band in je handen neemt?
Iedere hand op 1 vd drukkers.
Doet ie het dan ?
Ik vermoed dat je band slecht is, niet je sensor.
Ik heb een band op Ali besteld, 3 euro ofzo.
Helemaal blij mee.
Gaan we ook proberen. :-q
Er zat een nieuwe band bij omdat ik wist dat de band ook kan verslijten maar het probleem is met beide straps.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag zitten kloten...enkel en alleen als ik de sensor in het midden hard indruk krijg ik even een signaal. Zowel los als ingeklikt en met oude en nieuwe band dus ik vermoed dat het toch aan de (behuizing van) de sensor ligt.

Heb nog het eea geprobeerd: uitbuigen van de contactjes en vulplaatje onder het dekseltje maar helaas hielp dat allemaal niet en de schroefjes worden er ook niet beter op. Ik vrees dat ik `m kan afschrijven :-{
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je iets nieuws gaat bestellen kan je hier checken of het compatible is.
https://www.thisisant.com/directory

Om helemaal zeker te zijn, zou je nog kunnen proberen een HR sensor van iemand anders te pairen met jouw Edge.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 oktober 2020, 23:14 Als je iets nieuws gaat bestellen kan je hier checken of het compatible is.
https://www.thisisant.com/directory

Om helemaal zeker te zijn, zou je nog kunnen proberen een HR sensor van iemand anders te pairen met jouw Edge.
Thnx, al had ik ondertussen iets anders in gedachten (upgrade naar 830, eens zien wat BF doet)
En dat laatste moet ik idd nog even als final check doen, al geloof ik nu wel voor 99% dat het in de sensor zit.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

... al geloof ik nu wel voor 99% dat het in de sensor zit.
Je eerste post spreekt dit tegen, dus ik zou het zeker checken.

Maar een nieuwe 830 met HR-bundel lost natuurlijk jouw probleem op ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie