Edge820 + dual HRM: Problemen?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: di 27 oktober 2020, 20:38
... al geloof ik nu wel voor 99% dat het in de sensor zit.
Je eerste post spreekt dit tegen
Hoe bedoel je? Hij werkt gewoon, als ik maar genoeg druk op de behuizing uitoefen (is ook reproduceerbaar). Dat heeft dan toch niets met de band of de Edge zelf te maken?

*Edit:
Net de band ook nog even op de tablet getest met de Tacx-app, ook daar hetzelfde.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit besoel ik;
Totdat ik laatst geen verbinding meer kon krijgen met de hrm/borststrap...

Oke, het ding was al paar jaar oud, veel gebruikt, mss batterij leeg. Maar ook na het vervangen van de knoopcel gaf het ding niet meer thuis en dus een nieuwe sensor gekocht, de HRM II. Voor zover ik op internet kon vinden (volgens Garmin zelf compatible met de 820) moest dat geen probleem zijn.

Helaas...koppelen gaat erg moeilijk. De enige manier waarop ik het voor elkaar krijg is de band natmaken in de wasbak, omdoen en dan de sensor erop klikken. De band moet letterlijk druipen van het water. Nadat de Edge `m heeft gekoppeld zie je dat de sensor verbinding heeft (het icoontje knippert niet meer). Helaas is er geen HR te zien.
Met de originel band werkte het niet meer, maar met de nieuwe ook niet. OK, de oude kan kapot zijn gegaan, en de nieuwe kan vanaf het begin af aan kapot zijn geweest. Maar het kan evengied de 820 zijn...
(En als het een nieuwe band is, kan je dan nog garantie laimen? )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja maar dat heb ik van de week al (zo goed als) uitgesloten met de 2e en zojuist de 3e prutssessie. Hij koppelt nu zodra ik `m hard inknijp en dat is zowel met de oude als de nieuwe band, in de hand of ingeklikt, op zowel de 820 als op de tablet met de tacx-app. Dus 2 verschillende devices met dezelfde problemen.

Tja, garantie...ik heb `m nu diverse malen open geschroefd, hetgeen goed te zien is. Denk niet dat ik daar nog garantie op ga krijgen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ook wat pech met HR sensors gehad, waaronder een paar Garmins.
Door toeval een Decathlon sensor in de aanbiesing gescoord (oude model met alleen Ant+, ging eruit vanwege de nieuwe met Ant+ & BLE)
Die doet het goed, al een batterijtje leeggefietst en een band versleten, sensor geeft geen krimp.
En Groot bereik, hartslag telt gewoon door tijdens de pauzes, als de fiets geparkeerd staat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie