Welke fietscomputer?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
divk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 12:00

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 24 januari 2021, 15:05 Het kan altijd goedkoper:
https://www.lordgunbicycles.es/cuentaki ... tion=71998

Leuk ding. Heeft Bryton de problemen met zn app al opgelost?
Ik weet niets van de problemen met de app van Bryton.
Volgende maand krijg ik deze GPS van mijn vrouw voor mijn verjaardag.

Wanneer ik deze heb dan zal ik hier mijn ervaringen delen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In een vrij recent topic over de Bryton Rider 420 ging het op een gegeven moment mis met de app.
Bryton had dat niet 1 2 3 opgelost.
Ik vroeg me af of het inmiddels weer werkt.
Want dat toestel (Rider 420) vond ik best interessant als alternatief voor mn Edge 130(had accu probleem)
Ondertussen de accu van mn 130 vervangen en zo de Rider 420 en de app problemen weer vergeten.
Zal intussen wel opgelost zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Royandinho
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 september 2020, 19:44

Ik ben op zoek naar een fietscomputer/navigatie met een budget van max 300 euro.

Ik heb al zitten kijken naar Garmin en Wahoo. Echter heb ik wel de wens om een 'surprise me' of 'rondrit' op het apparaat zelf te laten maken. Dus dat het apparaat de rit samensteld aan de hand van het aantal kilometers dat ik wil fietsen.

Ik kan niet goed terugvinden welke apparaten dat wel kan en welke niet. Iemand hier ervaring / tips mee?

Alvast bedankt voor de reacties! 👍
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op de mtb werkt dat niet.
Nou ja, het werkt wel, maar het gaat fout in de keuze vd paden, net zoals dat ook fout gaat als je de gps laat navigeren.
Om leuk te mtb'en moet je de gps vertellen wat hij moet doen, dmv een track.
Als je de gps laat kiezen kom je er wel, maar niet over de leukste paden.

In de auto werkt het beter.
Je wilt zo snel en efficient van A naar B.
Daar kan een computer wat mee.

Op de mtb wil je niet van A naar B, maar een rondje.
Je wilt niet de beste paden of wegen, maar smalle kronkelpaadjes.
En niet alle paadjes staan op de kaart, de gps kent ze niet.

Op de racefiets werkt het al beter, omdat de verharde weg een stuk beter in kaart is gebracht, en de spelregels/wensen/verwachtingen zijn duidelijker.

Dus deze functie valt in de praktijk vaak tegen. Hoe beter je de omgeving kent, hoe duidelijker de tekortkomingen worden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Evanix
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 12 augustus 2009, 18:21

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 25 januari 2021, 22:43 In een vrij recent topic over de Bryton Rider 420 ging het op een gegeven moment mis met de app.
Bryton had dat niet 1 2 3 opgelost.
Ik vroeg me af of het inmiddels weer werkt.
Want dat toestel (Rider 420) vond ik best interessant als alternatief voor mn Edge 130(had accu probleem)
Ondertussen de accu van mn 130 vervangen en zo de Rider 420 en de app problemen weer vergeten.
Zal intussen wel opgelost zijn.
Ik dacht een nieuwe fietscomputer nodig te hebben voor mijn old skool Tacx Satori setup in de huiskamer. Ik heb een aantal jaren een Bryton Rider 100. Ik dacht zonder Bluetooth, blijkt dat er gewoon op te zitten :lol:
Eerst de app op mijn iPhone gezet en na synchronisatie staan nu mijn fietsritten op mijn telefoon. Dat was stap 1 en om je vraag te beantwoorden, de app werkt bijzonder goed !

Normaal verbind ik met een usb kabel de Bryton aan de laptop en zo upload ik de ritten naar mijn Strava account.
Ik gebruik mijn Garmin smartwatch (of de Bryton) als back-up en ook die met een usb kabel naar de laptop en laadt dan tevens weer op, beide trouwens en zo heb je altijd een geladen apparaat na de inspanning.

Stap 2: een speedsensor. Voor de Tacx blijkt dat een Garmin sensor op het achterwiel voldoende is, hiermee kan ik indoor fietsritten uploaden naar Strava, helemaal blij dat dit gelukt is :-q De Bryton pakte het Bluetooth signaal direct op. Mission completed.

De volgende en nog niet genomen stap is de Bryton Rider 420. Inmiddels genoeg over gelezen en gezien mijn ervaringen met de Rider 100 (ter verduidelijking; deze kan niet navigeren maar doet het perfect) is de keuze al gemaakt.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik zoek een fietscomputer voor mijn vrouw.
Ze wil hartslag kunnen zien en ritten kunnen uploaden naar strava, navigatie hoeft niet.
Bediening moet simpel zijn en de (iPhone) app niet buggy.
Vanwege het niet hoeven navigeren liever niet te duur. Ik zat te denken aan de Bryton 320, de Lezyne Macro easy of een Teasi One.

Gebruikswensen: aanzetten/starten aan begin van de rit, onderweg snelheid, afstand en hartslag kunnen aflezen, automatisch pauzeren en aan het einde van de rit automatisch uploaden naar strava (of heel eenvoudig handmatig).

Wat ik zo lees:
-Teasi zijn de reviews niet zo goed.
-Lezyne heeft onlogische bediening.
-Bryton heeft een buggy app.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of toch meer uitgeven voor een Wahoo Bolt?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Mad Wally schreef: ma 26 april 2021, 11:17 Ik zoek een fietscomputer voor mijn vrouw.
Ze wil hartslag kunnen zien en ritten kunnen uploaden naar strava, navigatie hoeft niet.
Bediening moet simpel zijn en de (iPhone) app niet buggy.
Vanwege het niet hoeven navigeren liever niet te duur. Ik zat te denken aan de Bryton 320, de Lezyne Macro easy of een Teasi One.

Gebruikswensen: aanzetten/starten aan begin van de rit, onderweg snelheid, afstand en hartslag kunnen aflezen, automatisch pauzeren en aan het einde van de rit automatisch uploaden naar strava (of heel eenvoudig handmatig).

Wat ik zo lees:
-Teasi zijn de reviews niet zo goed.
-Lezyne heeft onlogische bediening.
-Bryton heeft een buggy app.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of toch meer uitgeven voor een Wahoo Bolt?
Garmin Edge 130?
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Edge 130 is prima. Gebruik 'm nu 2 jaar.
Evt.met een snelheidsensor (Magene) voor de exacte afatand en snelheid (ik lees Strava).
Accu is misschien wat krap, maar het schijnt dat de laatste series wel een goede accu hebben.
De Garmin Connect app is ook prima.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 april 2021, 21:27 Edge 130 is prima. Gebruik 'm nu 2 jaar.
Evt.met een snelheidsensor (Magene) voor de exacte afatand en snelheid (ik lees Strava).
Accu is misschien wat krap, maar het schijnt dat de laatste series wel een goede accu hebben.
De Garmin Connect app is ook prima.
Ik heb hier naar gekeken, maar deze lijkt niet meer leverbaar en is vervangen door de veel duurdere 130 plus.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Mad Wally schreef: wo 28 april 2021, 11:48
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 april 2021, 21:27 Edge 130 is prima. Gebruik 'm nu 2 jaar.
Evt.met een snelheidsensor (Magene) voor de exacte afatand en snelheid (ik lees Strava).
Accu is misschien wat krap, maar het schijnt dat de laatste series wel een goede accu hebben.
De Garmin Connect app is ook prima.
Ik heb hier naar gekeken, maar deze lijkt niet meer leverbaar en is vervangen door de veel duurdere 130 plus.
Hier is ie nog verkrijgbaar: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=581506
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

https://www.retto.com/gps-garmin-edge-1 ... YMQAvD_BwE

En dan een speedsensor van Magene (en een ANT+ HR sensor met band ook via Ali).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Mad Wally schreef: ma 26 april 2021, 11:17 Ik zoek een fietscomputer voor mijn vrouw.
Ze wil hartslag kunnen zien en ritten kunnen uploaden naar strava, navigatie hoeft niet.
Bediening moet simpel zijn en de (iPhone) app niet buggy.
Vanwege het niet hoeven navigeren liever niet te duur. Ik zat te denken aan de Bryton 320, de Lezyne Macro easy of een Teasi One.

Gebruikswensen: aanzetten/starten aan begin van de rit, onderweg snelheid, afstand en hartslag kunnen aflezen, automatisch pauzeren en aan het einde van de rit automatisch uploaden naar strava (of heel eenvoudig handmatig).

Wat ik zo lees:
-Teasi zijn de reviews niet zo goed.
-Lezyne heeft onlogische bediening.
-Bryton heeft een buggy app.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of toch meer uitgeven voor een Wahoo Bolt?
Ik weet niet of je al wat gevonden hebt, maar ik heb eventueel nog een goed werkende Garmin Edge 520 liggen die voor € 100 wel opgehaald mag worden. Dan heb je zeker een goed werkend compact apparaat wat op een eenvoudige wijze doet wat je wil. Deze 520 mag weg omdat ik een Edge 530 gekregen heb.
Laatst gewijzigd door Jannijm op vr 30 april 2021, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jannijm schreef: do 29 april 2021, 23:27
Mad Wally schreef: ma 26 april 2021, 11:17 Ik zoek een fietscomputer voor mijn vrouw.
Ze wil hartslag kunnen zien en ritten kunnen uploaden naar strava, navigatie hoeft niet.
Bediening moet simpel zijn en de (iPhone) app niet buggy.
Vanwege het niet hoeven navigeren liever niet te duur. Ik zat te denken aan de Bryton 320, de Lezyne Macro easy of een Teasi One.

Gebruikswensen: aanzetten/starten aan begin van de rit, onderweg snelheid, afstand en hartslag kunnen aflezen, automatisch pauzeren en aan het einde van de rit automatisch uploaden naar strava (of heel eenvoudig handmatig).

Wat ik zo lees:
-Teasi zijn de reviews niet zo goed.
-Lezyne heeft onlogische bediening.
-Bryton heeft een buggy app.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of toch meer uitgeven voor een Wahoo Bolt?
Ik weet niet of je al wat gevonden hebt, maar ik heb eventueel nog een goed werkende Garmin Edge 520 liggen die voor € 75 wel opgehaald mag worden. Dan heb je zeker een goed werkend compact apparaat wat op een eenvoudige wijze doet wat je wil. Deze 520 mag weg omdat ik een Edge 530 gekregen heb.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb net een één maand jonge edge 130 plus voor een hele nette prijs via marktplaats gekocht.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Mad Wally schreef: vr 30 april 2021, 07:52 Bedankt voor het aanbod, maar ik heb net een één maand jonge edge 130 plus voor een hele nette prijs via marktplaats gekocht.
:-q
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
Plaats reactie