Strava - Verborgen segmenten na activiteit

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Hallo,

Iemand een idee waarom Strava segmenten van een bepaalde activiteit verbergt? Gisteren een lokaal rondje gereden, 17 verborgen segementen in de lijst met totale segmenten (zie je alleen in de browser, niet in de app). Kan ze handmatig weer zichtbaar maken maar waarom gebeurt dit?

Er is een andere manier om 'onnauwkeurige' segmenten te koppelen. Daarvan geeft Strava ook gewoon aan dat er iets mee is. Bij bovenstaande is dat niet zo. Die staan namelijk onder aan de lijst met segmenten die Strava wel laat zien.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Omdat er vaak veel te veel kleine segmenten zijn aangemaakt?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

not to self: RTFM :D

In segment-dense areas, it is too hard to display all segments on one ride. Depending on the number of times a segment is viewed, that segment is either shown on the ride by default or "hidden" due to a low popularity rating. The user has the ability to customize which segments are shown on Activity Detail pages and which are not. By "Hiding" a segment, you vote to decrease its popularity and hide that segment on all of your activities. When you "Unhide" a segment, you increase its popularity rating and vote to show that segment on all of your activities. The overall popularity of a segment will determine whether it will be visible or hidden on your activity pages if you currently don't have preferences set for that segment. You will always be shown segments that you have created, starred, unhidden or set a goal on.

Jammer dat op deze manier PR's en zelfs top-10's en KOM's (niet dat ik die laatste rijd) buiten je beeld kunnen verdwijnen. Jammer ook dat je de hidden segments in de app ook niet kunt zien/zichtbaar kunt maken.

Thanks!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Teixido schreef: do 19 november 2020, 13:00 not to self: RTFM :D
Thanks!
Zo was het niet bedoelt, hoor :lol:
Maar graag gedaan :-q
Knakworstkweker

Teixido schreef: do 19 november 2020, 13:00 not to self: RTFM :D

In segment-dense areas, it is too hard to display all segments on one ride. Depending on the number of times a segment is viewed, that segment is either shown on the ride by default or "hidden" due to a low popularity rating. The user has the ability to customize which segments are shown on Activity Detail pages and which are not. By "Hiding" a segment, you vote to decrease its popularity and hide that segment on all of your activities. When you "Unhide" a segment, you increase its popularity rating and vote to show that segment on all of your activities. The overall popularity of a segment will determine whether it will be visible or hidden on your activity pages if you currently don't have preferences set for that segment. You will always be shown segments that you have created, starred, unhidden or set a goal on.

Jammer dat op deze manier PR's en zelfs top-10's en KOM's (niet dat ik die laatste rijd) buiten je beeld kunnen verdwijnen. Jammer ook dat je de hidden segments in de app ook niet kunt zien/zichtbaar kunt maken.

Thanks!
Als je bekers of KOM's rijdt op verborgen segmenten krijg je wel een bekertje of een kroontje op de app te zien, alleen als je de segmenten bekijkt zie je niets.

Toen ik via de browser ging kijken zag ik ook pas dat het de verborgen segmenten waren.
Plaats reactie