Welke Garmin is snel (genoeg) voor mij

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, die Magene S3 van Ali.
Maar 8kmh terwijl je 20 rijdt, das een serieuze afwijking!
Dus de 830 updaten, vooral de GPS update lijkt me belangrijk (maar je kan niet kiezen, je krijgt gewoon alles).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Crapton schreef: za 5 december 2020, 17:46 Mijn 820 raakte defect, scherm gaf vreemde afwijking. Onder garantie een nieuwe gekregen, maar die doorverkocht want idd die 820 was af en toe erg traag. Meestal goed te doen, maar bij bepaalde handelingen zoals met de kaart gewoon slecht.

Nu een dure 830 gekocht. Dag en nacht verschil. Gewoon goed, ook veel beter scherm.

Dus koop een 830. Duur maar dan hedde ok wah.
+1
De 830 is echt een verademing tov de 820
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

ThaSingleTrackMastah schreef: di 8 december 2020, 20:45 Ja, die Magene S3 van Ali.
Maar 8kmh terwijl je 20 rijdt, das een serieuze afwijking!
Dus de 830 updaten, vooral de GPS update lijkt me belangrijk (maar je kan niet kiezen, je krijgt gewoon alles).
Ik heb direct bij thuiskomst alles geupdate natuurlijk, dus dat maakt het verschil niet. Ik zou de afwijking snappen op een kort bochtig stuk, niet op ca. 300m rechtdoor, ook al is het door een bos.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Kan zijn dat ie momentaan wat lager aanwijst maar volgens mij klopt het gemiddelde wel. Ik zie idd ook wel eens dat de snelheid wat minder is onder de bomen maar zeker niet zo extreem als TS aangeeft, denk aan 18 km/u onder de bomen terwijl in het open 25 km/u met zelfde trapfrequentie.

Mij heeft het nooit zo gestoord, ik zit toch niet de hele tijd op dat ding te kijken en bovendien who cares. Ben bezig met fietsen niet met n computertje. Zolang ie thuis maar goed heeft gelogd, en dat lijkt meestal te kloppen. Bv door vergelijken met iemand met een wielsensor.

Zo'n AliE wielsensor kost ca. 10 € en werkt prima. Garmin is beter, die heeft volgens mij langere batterijduur. Ik heb er 2 als cadans sensor en batterij vind ik naar verhouding redelijk snel leeg gaan. Bovendien is het nodig (zeker op de crank) de unit vast te zetten met een Thai-Wrap. Ben er al 1 verloren doordat het elastiek brak tijdens t fietsen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://www.gps.nl/fietsnavigatie/garmi ... serie.html

GPSmap. Ik kan er alles mee en volgens mij doe ik er de dingen mee die jij ook doet. Groot scherm, grote antenne, lompe knoppen die je ook met handschoenen kunt bedienen. Echt een outdoor-toestel zonder fratsen waar wegjeanetten zo blij van worden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, ik heb ook een tiewrap er omheen getrokken.
In een ander topic werd een speciaal elastiek genoemd, met linkje.

De gem. snelheid klopt idd beter dan de gewone snelheid. Maar afstand die niet geteld wordt, doet ook niet mee in het gemiddelde. Dus ook daar doet zo'n sensor wel iets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Wel een beetje eng dat de Garmin al na z'n tweede rit denkt dat ik suïcidaal ben en me de zelfmoordhulplijn wil laten bellen :-{

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat doet een Garmin met je :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Badassbiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 december 2020, 10:45

Jurriaan schreef: za 5 december 2020, 20:40
ThaSingleTrackMastah schreef: di 1 december 2020, 23:34 Garmin is erg slecht met geheugenbeheer, dus dat moet je zelf in de gaten houden.
Echt is dat anno 2020 nog steeds het geval..... :o ongelofelijk

Uit ervaring met mijn Etrex 30 weet ik dat resetten duidelijk snelheid verhogend is.
Heb zelf een Garmin...vind eigenlijk Garmin ondermaats voor de prijs die je er voor betaalt. Als je je als bedrijf uitsluitend bezig houdt met navigatie, dan zou je toch verwachten dat deze uitgerust zijn met de nieuwste technologiën, zoals dual frequency (is veel nauwkeuriger), doch dat is dan weer niet het geval.
Ik denk eraan om me een "rugged" smartphone (uiteraard met dual frequency) te kopen en om deze te gebruiken voor navigatie.
Vermits ik voor mijn mtb ook een app gebruik (specialized mission ctrl) , kan ik deze simultaan op mijn smartphone laten lopen...dus ideaal.
Plaats reactie