Garmin edge 830 route problemen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Mijn Garmin edge 830 heeft problemen om de gehele gereden route op de kaart te tonen. Het lijkt na een rit alsof ik ergens anders ben gestart en dat die een deel van de route kwijt is.
Het gekke is dat de afstand wel klopt (met speedsensor) en de tijd heeft gewoon doorgelopen maar de route op de kaart en wat er vervolgens in Garmin Connect staat klopt totaal niet met de werkelijk gereden route. Geen fragmenten maar een heel deel bijvoorbeeld start vanaf huis tot 15km in de rit en dan ineens staat er een start icoon. De afstand is dan wel meegeteld.

De software versie is 7.0 en er wordt aangegeven dat er geen nieuwe update beschikbaar is. Ik heb gereden met GPS en GPS Galileo, maar bij beiden gaat het af en toe mis.

Ik kan er niet echt wat over vinden dus ik vroeg me af of er hier andere mensen zijn met soortgelijke problemen en of je dit hebt kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dit paar weken terug ook keer gehad.Dat die de route niet geregistreerd had, wel afstand etc. Volgende dag deed die het weer netjes. Alleen uit gezet en weer aan. Hoefde geen reset of update uit te voeren ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Dat klinkt als een makkelijke oplossing. Hopelijk is het inderdaad een tijdelijke hickup en anders gaat ie meteen de container in.
Plaats reactie