Verschillende cassetteverhoudingen op Garmin 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Hoi,

Ik heb de Garmin 1000 die ik gebruik op zowel mtb als gravelbike. De gravelbike gebruik in voor gravel en wel, waarvoor ik verschillende wielsets heb.
Nu heb ik voor de mtb, weg en gravel een gebruikersprofiel ingesteld. Op het scherm kun je instellen dat je kunt zien welk verzet je gebruikt (bijvoorbeeld 34/18), maar volgens mij kan ik maar 1 cassetteverhouding instellen.
Klopt dat?
Kan ik niet per gebruikersprofiel een andere cassetteverhouding instellen?
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Shimano Di2 of SRAM AXS?

Bij Di2 stel je het in per sensor/D-Fly unit. (Op een Edge 820) Dus dat zou moeten kunnen volgens mij. Maar ik heb maar 1 D-Fly ;)
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

RuudRuud schreef: di 26 januari 2021, 15:00 Shimano Di2 of SRAM AXS?

Bij Di2 stel je het in per sensor/D-Fly unit. (Op een Edge 820) Dus dat zou moeten kunnen volgens mij. Maar ik heb maar 1 D-Fly ;)
Op de gravelbike heb ik Di2, dus ook maar een D-Fly unit.
Is toch gek dat je de cassetteverhouding niet op elk gebruikersprofiel kunt aanpassen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Begrijp ik het goed dat je maar 1 fiets hebt met verbinding tussen Di2 en je Garmin? Dan gaat het nooit werken want het Di2-gebeuren (D-Fly) geeft de stand van de derailleur(s) door.

De verhouding sla je dan weer per D-Fly unit op. Wat gezien de gedachtengang van Garmin goed te begrijpen is. De profielen zijn namelijk niet per fiets bedoeld maar per discipline en dus sensor-onafhankelijk. Hetzelfde profiel kan met meerdere fietsen/sensoren werken. Als voorbeeld; als ik met mijn fiets in NL blijf dan heb ik niets aan klimstatistieken dus heb ik die ook niet op de schermen van het NL-profiel staan. Terwijl diezelfde fiets in de Alpen totaal andere data laat zien op de Garmin waar ik op dat moment iets aan heb.

Zo heb je geen overvloed aan schermen waar je doorheen moet scrollen maar heb je alles netjes gegroepeerd per discipline.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat kan wel, bij een sram groep stel je de cassette in bij je ANT sensoren, als het goed is heb je op beide fietsen niet dezelfde sensor.
Zodoende kan je ze voor elke fiets instellen.

Hij kijkt dus niet naar profiel!!!!!! Maar de aangesloten sensor
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Cube-Elite schreef: di 26 januari 2021, 16:20 Dat kan wel, bij een sram groep stel je de cassette in bij je ANT sensoren, als het goed is heb je op beide fietsen niet dezelfde sensor.
Zodoende kan je ze voor elke fiets instellen.

Hij kijkt dus niet naar profiel!!!!!! Maar de aangesloten sensor
Zo werkt het dus ook bij de Shimano-sensoren
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

RuudRuud schreef: di 26 januari 2021, 16:19 Begrijp ik het goed dat je maar 1 fiets hebt met verbinding tussen Di2 en je Garmin? Dan gaat het nooit werken want het Di2-gebeuren (D-Fly) geeft de stand van de derailleur(s) door.

De verhouding sla je dan weer per D-Fly unit op. Wat gezien de gedachtengang van Garmin goed te begrijpen is. De profielen zijn namelijk niet per fiets bedoeld maar per discipline en dus sensor-onafhankelijk. Hetzelfde profiel kan met meerdere fietsen/sensoren werken. Als voorbeeld; als ik met mijn fiets in NL blijf dan heb ik niets aan klimstatistieken dus heb ik die ook niet op de schermen van het NL-profiel staan. Terwijl diezelfde fiets in de Alpen totaal andere data laat zien op de Garmin waar ik op dat moment iets aan heb.

Zo heb je geen overvloed aan schermen waar je doorheen moet scrollen maar heb je alles netjes gegroepeerd per discipline.
Jammer, want op de gravelfiets heb ik twee soorten wielen met twee verschillende cassetteverhoudingen. Dan verwijder ik het weer uit 1 gebruikersprofiel, beter geen info dan de verkeerde.
Plaats reactie