Gravel routes omgeving Bodegraven (Gouda)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

super, zo moet ik er wel uitkomen
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

ik heb nu een route van 51,5 km gemaakt met 20,16 km offroad. Best netjes voor vanuit bodegraven opzich. Ik heb alles op mapillary gecheckt en als het goed is is deze route 100% legaal per fiets
https://www.plotaroute.com/route/1418877?units=km
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Mooie route zeg, dat is wel zo'n beetje het maximale wat je kunt halen hier in de regio. Overigens zit er bij het Weegje nog een lusje onverhard als je over het pad rond het meertje gaat (wel druk met wandelaars in het weekend. Maar je mag er fietsen).

Is het stuk Tiendweg tussen Haastrecht en Oudewater goed door te fietsen of juist bagger en hekken?
Anders probeer ik de vanmiddag even. Heb je GPX i.i.g. even geleend :-)

Wel twijfel ik of je mag fietsen over de Winterdijk tussen Waddinxveen en Gouda, staan daar geen borden dat het een wandelpad is?
Sowieso op een zondag mijden, het stikt het er dan van de wandelaars in deze Coronadagen en er is geen ruimte om te passeren.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Oh en daar je er toch bijna langs komt, bij de Coenecoopbrug (na de winterdijk naar rechts) ligt een klein CX baantje. Leuk om 2-3 keer te doen en je pakt zo ook nog wat HM mee.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

KILROY schreef: di 2 februari 2021, 10:13 Mooie route zeg, dat is wel zo'n beetje het maximale wat je kunt halen hier in de regio. Overigens zit er bij het Weegje nog een lusje onverhard als je over het pad rond het meertje gaat (wel druk met wandelaars in het weekend. Maar je mag er fietsen).

Is het stuk Tiendweg tussen Haastrecht en Oudewater goed door te fietsen of juist bagger en hekken?
Anders probeer ik de vanmiddag even. Heb je GPX i.i.g. even geleend :-)

Wel twijfel ik of je mag fietsen over de Winterdijk tussen Waddinxveen en Gouda, staan daar geen borden dat het een wandelpad is?
Sowieso op een zondag mijden, het stikt het er dan van de wandelaars in deze Coronadagen en er is geen ruimte om te passeren.
Daarom heb ik het weegje ook niet toegevoegd ivm wandelaars. Winterswijk staat ar een bord voor voetgangers maar je kan er zonder problemen fietsen. Het west stuk van de tiendweg is helemaal zonder hekken en voornamelijk gravel. Het oosten is wat meer bagger met af en toe hekken. Ik zelf ga denk vrijdag fietsen. Ga je het hele rondje fietsen of een deel? Ben benieuwd naar je ervaring
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

KILROY schreef: di 2 februari 2021, 10:13
Anders probeer ik de vanmiddag even. Heb je GPX i.i.g. even geleend :-)

en heb je het nog geprobeerd? Ben benieuwd
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

KILROY schreef: di 2 februari 2021, 10:13 Wel twijfel ik of je mag fietsen over de Winterdijk tussen Waddinxveen en Gouda, staan daar geen borden dat het een wandelpad is?
Sowieso op een zondag mijden, het stikt het er dan van de wandelaars in deze Coronadagen en er is geen ruimte om te passeren.
De winterdijk is echt een voetpad.(en voor wie het leuk vindt om te weten... dat is het al sinds de middeleeuwen) Om het te benadrukken als voetpad hebben ze een toch wel stevige trap bij de aansluiting met de Otweg gemaakt. Tuurlijk.. mooie TTF, maar ieder mens begrijpt dat het zo niet is bedoeld.

Overigens pakte ik de winterdijk ook graag (als kind al) maar nu eigenlijk al tijden niet meer. het is me er te druk met wandelaars en er is eigenlijk geen moment dat het rustig is. zeker niet omdat er vanaf de dijk sinds 2017 zelf ook nog wat wandelroutes starten. Afgelopen zondag fietste ik er langs en was echt verwonderd door de grote groepen mensen die dat gebied hadden uitgekozen. Nou ja.. snap het wel. het is mooi. Maar dat die route's zo populair waren.. dat had ik niet gedacht.
KagoB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 09:02

Je kan ook de ander kant van Bodegraven bekijken:
-langs de waterkant van de Oude Rijn ri Zwammerdam (oud asfalt).
-Zwammerdam gravelpad evenwijdig aan de Rijksstraatweg ri Alphen ad Rijn.
-tussen de N11 en Burggooi voor de geluidswal langs (lang gravelpad) en dan voor de wielerbaan van Avanti rechtsaf de geluidswal op en richting het standbeeld van de Romein. (Polderpad en Kreekrugpad)
-Rietveldsepad, rondje Zaanse Rietveld.
-Zegersloot, tegen over de Chinees kan je een houtsnippers pad op tot welke tot de entree van de golfbaan loopt, rechtsaf omhoog de houten brug over en direct rechts, zandpad weer richting de chinees.
-Zegersloot voor de Kromme Aar gravelpad omhoog (links aanhouden, aan het einde 1e rechts (gravel/zandpad) en weer terug richting kanaal.
-langs Oostkanaalweg richting Ter Aar, bij de P-plaats oversteken en wandelpad direct naast kanaal volgen en als je Ter Aar inrijdt ook direct langs kanaal en wandelpad tot aan brug in Ter Aar (weet niet of dit nog kan).
-Ter Aar Hoekse Aarkade (oud asfalt) langs de woonboten (sinds deze zomer verboden te fietsen behalve bestemmingsverkeer)
-Langeraar Smidskade (dijkpad/tegels) langs de Leidsche-vaart.
-Langeraar (grasland) Laarzenpad Geerpolder.
-Tolhuiskade (oud asfalt) Bilderdam en Jaappad (net opgeknapt helaas geen gravel meer) Kudelstaart.
-Nieuwveen rondje om de golfbaan (graspad) en achterlangs (mooi gravelpad) Zwembad Aarwoude.
-Zevenhoven Hogendijk bij gemaal Molentocht gravelpad naar de Amstel.
-de Amstel volgen tot aan Woerdense Verlaat (graspad/oud asfalt).
Door de Meije terug, dan heb je een rondje van een km of 40/50.
Enne ik heb geen GPS... zelf ontdekken.
Laatst gewijzigd door KagoB op di 2 februari 2021, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

KagoB schreef: di 2 februari 2021, 22:17 Je kan ook de ander kant van Bodegraven bekijken:
-langs de waterkant van de Oude Rijn ri Zwammerdam (oud asfalt).
-Zwammerdam gravelpad evenwijdig aan de Rijksstraatweg ri Alphen ad Rijn.
-tussen de N11 en Burggooi voor de geluidswal langs (lang gravelpad) en dan voor de wielerbaan van Avanti rechtsaf de geluidswal op en richting het standbeeld van de Romein.
-Rietveldsepad, rondje Zaanse Rietveld.
-Zegersloot, tegen over de Chinees kan je een houtsnippers pad op tot welke tot de entree van de golfbaan loopt, rechtsaf omhoog de houten brug over en direct rechts, zandpad weer richting de chinees.
-Zegersloot voor de Kromme Aar gravelpad omhoog (links aanhouden, aan het einde 1e rechts (gravel/zandpad) en weer terug richting kanaal.
-langs Oostkanaalweg richting Ter Aar, bij de P-plaats oversteken en wandelpad direct naast kanaal volgen en als je Ter Aar inrijdt ook direct langs kanaal en wandelpad tot aan brug in Ter Aar (weet niet of dit nog kan).
-Ter Aar Hoekse Aarkade (oud asfalt) langs de woonboten (sinds deze zomer verboden te fietsen behalve bestemmingsverkeer)
-Langeraar Smidskade (dijkpad/tegels) langs de Leidsche-vaart.
-Langeraar (grasland) Laarzenpad Geerpolder.
-Tolhuiskade (oud asfalt) Bilderdam en Jaappad (net opgeknapt helaas geen gravel meer) Kudelstaart.
-Nieuwveen rondje om de golfbaan (graspad) en achterlangs (mooi gravelpad) Zwembad Aarwoude.
-Zevenhoven Hogendijk bij gemaal Molentocht gravelpad naar de Amstel.
-de Amstel volgen tot aan Woerdense Verlaat (graspad/oud asfalt).
Door de Meije terug, dan heb je een rondje van een km of 40/50.
Enne ik heb geen GPS... zelf ontdekken.
Tnx, zal hem binnen kort even uitwerken tot gpx
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Lavado schreef: di 2 februari 2021, 19:16
KILROY schreef: di 2 februari 2021, 10:13
Anders probeer ik de vanmiddag even. Heb je GPX i.i.g. even geleend :-)

en heb je het nog geprobeerd? Ben benieuwd

Mijn fietsmaatje had wegbanden onder z’n wintercrosser gestopt. Iets met duurtraining en een vaste fietsmaat die hij niet meer kon bijhouden in de juiste zone.

Gevolg: hard bijtrappen op mijn hardtail over het asfalt om Gouda/Reeuwijk/Bodegraven 🙄

Donderdag herkansing!
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

dan hoor ik het donderdag wel, als het lukt doe ik het vrijdag. Was je van plan het hele rondje te doen?
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

KagoB schreef: di 2 februari 2021, 22:17
-
-tussen de N11 en Burggooi voor de geluidswal langs (lang gravelpad) en dan voor de wielerbaan van Avanti rechtsaf de geluidswal op en
bedoel je daar het Ravelijnpad mee?
KagoB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 09:02

Lavado schreef: di 2 februari 2021, 22:50
KagoB schreef: di 2 februari 2021, 22:17
-
-tussen de N11 en Burggooi voor de geluidswal langs (lang gravelpad) en dan voor de wielerbaan van Avanti rechtsaf de geluidswal op en
bedoel je daar het Ravelijnpad mee?
Andere kant van de N11, Polderpad (breed gravel) en eenwijdig aan het Kreekrugpad (gravel wandelpad) op de geluidswal.
Rietveldsepad naast de Goudse schouw is ook een offroad paadje.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

de zaanse rietveld is trouwens niet toegestaan om te fietsen. Heb jij dit helerondje zelf wel eens gefietst
ruud-1996
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 januari 2015, 21:29

KILROY schreef: di 2 februari 2021, 10:13
Is het stuk Tiendweg tussen Haastrecht en Oudewater goed door te fietsen of juist bagger en hekken?
Anders probeer ik de vanmiddag even. Heb je GPX i.i.g. even geleend :-)
Ik kom uit Oudewater en heb de laatste tijd regelmatig dat pad gelopen. Met mijn mountainbike ervaring die ik heb lijkt dit pad me niet super geschikt om te fietsen. Wellicht nu iets beter dan in het voorjaar/zomer omdat de begroeiing minder is. Ik denk dat het nu wel erg druk kan zijn omdat mensen nu toch snel uitwijken naar wandelen, maar dat kan tijdens 'kantoor' tijden meevallen.

Wat wel een aanrader kan zijn. Als je vanaf dat kruispunt wat eerder in dit topic benoemd werd (op google maps) doorfietst kan je in de bocht de Hoenkoopsebuurt in, rechtdoor een fietspad op. Bijna direct linksaf kan je de kaai op. Die kan je helemaal uitfietsen tot de Damweg. Vanaf daar kan je rechtsaf richting de watertoren van Lopik. Daar kan je weer de kaai op richting IJsselstein. Het is wel aankijken hoe goed dit te fietsen is. De eerste kaai die ik beschreef is in mijn ervaring redelijk breed en heb ik ook al een keer gefietst.
Plaats reactie