Trailforks, routes nog actief?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Beste forumleden!

Ik zat nog eens op trailforks te kijken naar wat nieuwe trails.
Nou zat ik te kijken naar routes in Aachen. Maar hoe kun je zeker weten dat die routes nog steeds actief zijn? Ik weet zeker dat ik eerder ergens kon zien wanneer mensen hem nog gereden hadden, maar die kan ik nu niet meer vinden.

Ook vraag ik me af wat het verschil precies is tussen ''Beste routes" en daaronder ''Recommended rides''.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Je kan als je de trail aanklikt normaliter gewoon klikken op Ridelogs, Hier kun je zien wanneer iemand er gereden heeft en dit ook gesynchroniseerd heeft met Trailforks.
*kans dat dit alleen op de computer/laptop werkt. de app is vrij beperkt tegenwoordig als je niet betaalt.

De andere opties die je noemde gebruik ik niet dus geen idee.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

pieterw33 schreef: do 25 februari 2021, 11:03 Je kan als je de trail aanklikt normaliter gewoon klikken op Ridelogs, Hier kun je zien wanneer iemand er gereden heeft en dit ook gesynchroniseerd heeft met Trailforks.
*kans dat dit alleen op de computer/laptop werkt. de app is vrij beperkt tegenwoordig als je niet betaalt.

De andere opties die je noemde gebruik ik niet dus geen idee.
Bedankt voor de reactie ik zie soms wel dat bepaalde trails recent gereden zijn maar niet de hele route. Ook kan ik op mijn iPad (betaalt) kan ik op een of andere meer routes vinden onderin met de knop "discover" die optie zie ik niet op de website.

ik snap er niks meer van nu :-{
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

ik gebruik zelf eigenlijk nooit de routes, ik gebruik bijv. ridelogs van iemand en die download ik bijv. als GPS. ik vindt dat er nooit echt veel routes bestaan op trailforks, en als ze al bestaan zijn het meestal niet de meest recente of de meest spannende. Als je de ridelogs gebruikt weet je zeker dat het recent nog gereden is.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

pieterw33 schreef: do 25 februari 2021, 11:24 ik gebruik zelf eigenlijk nooit de routes, ik gebruik bijv. ridelogs van iemand en die download ik bijv. als GPS. ik vindt dat er nooit echt veel routes bestaan op trailforks, en als ze al bestaan zijn het meestal niet de meest recente of de meest spannende. Als je de ridelogs gebruikt weet je zeker dat het recent nog gereden is.
Met Ride logs op mijn iPad zie ik alleen routes van A naar B en geen lussen. Of is dat gewoon een kwestie van blijven zoeken?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

ik zie hele rondes maar dat is maar net welke trails je bekijkt. Trailforks wordt toch wat minder gebruikt als bijv. strava. de ride logs zijn in principe gewoon ritten van gebruikers die gesynchroniseerd zijn.

als ik bijv. de Enduro 2.0 pak in het Aachnerwald zie ik een hoop ritten onder ridelogs, en dit zijn vaak gewoon ronden. Ik neem aan dat dit op de Ipad ook werkt, ik bekijk ze zelf altijd gewoon via de browser.
https://www.trailforks.com/trails/enduro-2-0/
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

pieterw33 schreef: do 25 februari 2021, 11:56 ik zie hele rondes maar dat is maar net welke trails je bekijkt. Trailforks wordt toch wat minder gebruikt als bijv. strava. de ride logs zijn in principe gewoon ritten van gebruikers die gesynchroniseerd zijn.

als ik bijv. de Enduro 2.0 pak in het Aachnerwald zie ik een hoop ritten onder ridelogs, en dit zijn vaak gewoon ronden. Ik neem aan dat dit op de Ipad ook werkt, ik bekijk ze zelf altijd gewoon via de browser.
https://www.trailforks.com/trails/enduro-2-0/
Het blijft nog een beetje ingewikkeld maar met jou info kan ik wel wat. Bedankt :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gaat bij Trailforks toch ook om de trails, en niet om een ronde?
Dat je de trails kunt of wilt samenvoegen tot een ronde is logisch, maar daar zijn dan weer de verbindingen voor.

De moderator die mijn omgeving beheert was (is) daar erg streng in.
Ik moest mn ronde opknippen voor het uploaden.
Ik schrijf verledentijd, want al lang niet meer gedaan, dus misschien is het achterhaald.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 26 februari 2021, 01:25 Het gaat bij Trailforks toch ook om de trails, en niet om een ronde?
Dat je de trails kunt of wilt samenvoegen tot een ronde is logisch, maar daar zijn dan weer de verbindingen voor.

De moderator die mijn omgeving beheert was (is) daar erg streng in.
Ik moest mn ronde opknippen voor het uploaden.
Ik schrijf verledentijd, want al lang niet meer gedaan, dus misschien is het achterhaald.
Vaak als je de goede route kiest zitten daar veel van de trails ook in. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld!
Plaats reactie